Scott Spark 2022

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Gesloten
brothersmother
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: za 23 juli 2005, 17:09
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel
Contacteer:

Mantel loopt gewoon te f*cken want ze zijn er nu allemaal af.

Van de week was ik in Nijverdal bij Herman Beleef fietsen en daar waren ze er net 1 aan het opbouwen. Schitterende fiets.

Elke dealer krijgt de rc team axs als testbike maar blijkbaar wordt dat ook de bike die het schaarst zal zijn. Ik heb me wel ingeschreven voor de zwarte rc team black die ze in mijn maat S binnen krijgen maar niet eerder als november
Life Is A Dance, Then You Chill!!
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

brothersmother schreef: wo 25 augustus 2021, 21:23 Mantel loopt gewoon te f*cken want ze zijn er nu allemaal af.

Van de week was ik in Nijverdal bij Herman Beleef fietsen en daar waren ze er net 1 aan het opbouwen. Schitterende fiets.

Elke dealer krijgt de rc team axs als testbike maar blijkbaar wordt dat ook de bike die het schaarst zal zijn. Ik heb me wel ingeschreven voor de zwarte rc team black die ze in mijn maat S binnen krijgen maar niet eerder als november
Ik Heb de zelfde besteld de dealer heeft nog niets gehoord..
bertp
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: za 27 juli 2013, 17:10

brothersmother schreef: wo 25 augustus 2021, 21:23 Mantel loopt gewoon te f*cken want ze zijn er nu allemaal af.
Zijn snel verkocht dan? Waren maar 2 stuks.
Fritso
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: za 3 juli 2021, 15:25

Voor zover ik weet zijn er nog geen fietsen voor de verkoop in NL. De demo fietsen komen eerst.

Nieuwe review op Pinkbike:
https://www.pinkbike.com/news/review-20 ... ation.html
wolf75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 393
Lid geworden op: wo 18 september 2013, 09:53
Mijn mountainbike: Scott Spark 940

Wat een omgedraaide wereld. Je moet bijna bedelen of je een kruiwagen geld mag betalen voor een nieuwe fiets. Ik hou mijn oude Spark aan totdat ik een nieuwe heb. Ik heb een RC Comp besteld. Ik hoop dat hij net zo goed bevalt als mijn oude 940 van 2016.
Fritso
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: za 3 juli 2021, 15:25

Net even langs mijn dealer geweest voor een update:

- Hele BeNeLux krijgt slechts 150 Scott Sparks, waarvan mijn dealer er 8 krijgt. Deze zijn allemaal al verkocht. Mijn bestelde fiets zit gelukkig bij die 8 :-)
- Levertijd update ergens de komende 2 weken aangezien de Scott sales rep nu vakantie heeft.
- De RC Team Issue AXS die ze hebben staan ziet er erg gaaf uit! Wat een fiets! Blij dat ik die versie besteld heb. Enige nadeel van alle Sparks is de plaats waar de kabels de stuurpen in gaan. Dat is niet voldoende afgedicht, dus daar kan water en andere troep naar binnen. Beetje jammer Scott. Enige optie is om dit zelf ergens mee af te dichten, bijvoorbeeld met tape. Niet de mooiste oplossing.
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Krijg hij alleen dat model binnen of ook de andere?
Fritso
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: za 3 juli 2021, 15:25

shit schreef: di 31 augustus 2021, 16:17 Krijg hij alleen dat model binnen of ook de andere?
Ook anderen. Hij krijgt maar 1 RC Team Issue AXS binnen en die is voor mij. Er zit volgens mij ook een RC Team tussen en hij krijgt zelfs één RC SL Evo AXS van 12.999 euro.

Jij had een RC Team bij hem besteld toch?
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Jij had een RC Team bij hem besteld toch?
[/quote]

Dat klopt hoop dat hij er bij zit .
NoChain
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: di 26 januari 2016, 18:12

Fritso schreef: di 31 augustus 2021, 13:21- Hele BeNeLux krijgt slechts 150 Scott Sparks, waarvan mijn dealer er 8 krijgt. Deze zijn allemaal al verkocht. Mijn bestelde fiets zit gelukkig bij die 8 :-)
150 Sparks voor de hele Benelux :lol:. Wie bedenkt nu zoiets? Mijn FM krijgt 17 Sparks en een winkel even verderop krijgt er 20. Dus je gaat zeggen dat die 2 winkels 25% van alle sparks voor de Benelux krijgen?
Mijn Team Issue wordt deze week geleverd, hopelijk kan ik er zondag een eerste toertje mee doen! (fiets blijft "testfiets" tot hij definitief van mij is)
bertp
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: za 27 juli 2013, 17:10

NoChain schreef: di 31 augustus 2021, 22:25
Fritso schreef: di 31 augustus 2021, 13:21- Hele BeNeLux krijgt slechts 150 Scott Sparks, waarvan mijn dealer er 8 krijgt. Deze zijn allemaal al verkocht. Mijn bestelde fiets zit gelukkig bij die 8 :-)
150 Sparks voor de hele Benelux :lol:. Wie bedenkt nu zoiets? Mijn FM krijgt 17 Sparks en een winkel even verderop krijgt er 20. Dus je gaat zeggen dat die 2 winkels 25% van alle sparks voor de Benelux krijgen?
Mijn Team Issue wordt deze week geleverd, hopelijk kan ik er zondag een eerste toertje mee doen! (fiets blijft "testfiets" tot hij definitief van mij is)

En dus samen met die 8 fietsen van de andere is dat bijna 1/3 van de volledig benelux naar 3 winkels. Dat kan toch niet kloppen?
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

bertp schreef: wo 1 september 2021, 08:03
NoChain schreef: di 31 augustus 2021, 22:25

150 Sparks voor de hele Benelux :lol:. Wie bedenkt nu zoiets? Mijn FM krijgt 17 Sparks en een winkel even verderop krijgt er 20. Dus je gaat zeggen dat die 2 winkels 25% van alle sparks voor de Benelux krijgen?
Mijn Team Issue wordt deze week geleverd, hopelijk kan ik er zondag een eerste toertje mee doen! (fiets blijft "testfiets" tot hij definitief van mij is)

En dus samen met die 8 fietsen van de andere is dat bijna 1/3 van de volledig benelux naar 3 winkels. Dat kan toch niet kloppen?
Dat klopt dan ook niet.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4285
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

De levertijden die ik nu hoor bij twee dealers is 30-03.
Dat zal een natte vinger datum zijn, zo van we weten het nog niet.

Maargoed bij veel merken was een nieuws model altijd al een probleem.
En vind levering pas plaats in q1 van het komende jaar.

Mijn foil, toen nieuw gepresenteerd in okt 2017 kwam ook pas 10 april 2018.
Ik zou, uitgezonderd een enkeling, ervan uitgaan dat je bij nu bestellen april 2022 mogelijk iets hebt.
Fritso
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: za 3 juli 2021, 15:25

NoChain schreef: di 31 augustus 2021, 22:25
Fritso schreef: di 31 augustus 2021, 13:21- Hele BeNeLux krijgt slechts 150 Scott Sparks, waarvan mijn dealer er 8 krijgt. Deze zijn allemaal al verkocht. Mijn bestelde fiets zit gelukkig bij die 8 :-)
150 Sparks voor de hele Benelux :lol:. Wie bedenkt nu zoiets? Mijn FM krijgt 17 Sparks en een winkel even verderop krijgt er 20. Dus je gaat zeggen dat die 2 winkels 25% van alle sparks voor de Benelux krijgen?
Mijn Team Issue wordt deze week geleverd, hopelijk kan ik er zondag een eerste toertje mee doen! (fiets blijft "testfiets" tot hij definitief van mij is)
Hmmm, dat lijkt mij dan inderdaad onwaarschijnlijk.

Zou leuk zijn als je een eerste rij impressie kunt posten na je rit.
Jibb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 14 juni 2006, 17:22

In mei contact gezocht met FM voor een nieuwe fully. Zodra het mogelijk was in juni heeft hij een Spark RC team black in XL in bestelling gezet voor mij. De levertijd was in juni medio september, die schoof begin aug naar december.

Inmiddels bij verschillende webshops gezien dat de Spark te leveren is. Hierop afgelopen maandag contact gehad met de FM. Vanmorgen belde hij terug en te horen gekregen dat de bestelling geannuleerd is door Scott. Hij gaf aan te verwachten maar een handje vol Sparks in M en L te krijgen welke allemaal al verkocht zijn. Van de fietsen die hij krijgt geen enkele in XL. Ook de XL die hij voor zichzelf besteld had zal niet geleverd worden.

Hij heeft nog contact gehad met 4 andere Scott dealers in NL maar ook die gaven aan geen XL’s geleverd te krijgen. Heb nog gevraagd of andere types van de Spark RC wel in XL naar NL komen maar volgens FM is dat niet het geval.
Gesloten