Scott Spark 2022

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Gesloten
SportMarc
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: do 5 augustus 2021, 10:36

Een scalpel se 1 is trouwens 11,4kg als ik me niet vergis. Staat niet op site maar stond wel in Bike magazin (2020-7?? was beste uit rijtje maar epic evo werd pas nummer erna getest). Afmontage xt, maar dat is niet belangrijkste.
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Dus het verschil is zo groot ook weer niet.
26-er-hardtail
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 5 april 2021, 22:32

Die Sparks onder de 7k en zeker de trails (zijnde niet RC) hebben zware wielen, wellicht dat dit het loge verklaart. Jammergenoeg zijn de specs op de site van Syncros niet terug te vinden.
brothersmother
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: za 23 juli 2005, 17:09
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel
Contacteer:

26-er-hardtail schreef: zo 12 september 2021, 19:07 Die Sparks onder de 7k en zeker de trails (zijnde niet RC) hebben zware wielen, wellicht dat dit het loge verklaart. Jammergenoeg zijn de specs op de site van Syncros niet terug te vinden.
De 910 en rc900 team issue hebben dezelfde alu velgen (syncros 2.0 30mm). Doordat de rc iets anders is opgebouwd zal het heus wel een ander gevoel geven maar ben bang dat ik dan nog niet echt overtuigd ben. Een lichte carbon wielset zal wel verbetering brengen verwacht ik. Ik vindt het een erg lastige keuze
Life Is A Dance, Then You Chill!!
Fritso
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: za 3 juli 2021, 15:25

brothersmother schreef: zo 12 september 2021, 19:42
26-er-hardtail schreef: zo 12 september 2021, 19:07 Die Sparks onder de 7k en zeker de trails (zijnde niet RC) hebben zware wielen, wellicht dat dit het loge verklaart. Jammergenoeg zijn de specs op de site van Syncros niet terug te vinden.
De 910 en rc900 team issue hebben dezelfde alu velgen (syncros 2.0 30mm). Doordat de rc iets anders is opgebouwd zal het heus wel een ander gevoel geven maar ben bang dat ik dan nog niet echt overtuigd ben. Een lichte carbon wielset zal wel verbetering brengen verwacht ik. Ik vindt het een erg lastige keuze
Kan het verschil komen door de banden op de gewone Spark? Deze zijn een stuk agressiever dan op de RC en zullen dus ook minder snel rollen.
brothersmother
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: za 23 juli 2005, 17:09
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel
Contacteer:

Fritso schreef: zo 12 september 2021, 20:02
brothersmother schreef: zo 12 september 2021, 19:42

De 910 en rc900 team issue hebben dezelfde alu velgen (syncros 2.0 30mm). Doordat de rc iets anders is opgebouwd zal het heus wel een ander gevoel geven maar ben bang dat ik dan nog niet echt overtuigd ben. Een lichte carbon wielset zal wel verbetering brengen verwacht ik. Ik vindt het een erg lastige keuze
Kan het verschil komen door de banden op de gewone Spark? Deze zijn een stuk agressiever dan op de RC en zullen dus ook minder snel rollen.
Nope, ook die waren hetzelfde. Maxxis recon race 2.4. Het is echt alleen de 10mm extra veerweg, fork float 34 en de rc sid select, dropper in de 910 en rc geen en de instellingen vd stem. Ze hadden m aardig opgebouwd als een rc
Life Is A Dance, Then You Chill!!
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Iemand nog nieuws wanneer de fietsen komen?
iamdan
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 16 november 2019, 12:05

shit schreef: di 21 september 2021, 16:53 Iemand nog nieuws wanneer de fietsen komen?
Ik weet dat de fietsen in 6 batches uitgeleverd gaan worden. Volgens de planning vanuit Scott zal de 1e batch in oktober uitgeleverd worden en de 2e batch in november. Ik wacht zelf op een World Cup EVO, welke in de 2e batch zit.
brothersmother
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: za 23 juli 2005, 17:09
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel
Contacteer:

Sowieso niet eerder als 1 november geloof ik. De testbikes mogen niet voor 1 november uitgeleverd worden
Life Is A Dance, Then You Chill!!
Fritso
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: za 3 juli 2021, 15:25

iamdan schreef: di 21 september 2021, 21:51
shit schreef: di 21 september 2021, 16:53 Iemand nog nieuws wanneer de fietsen komen?
Ik weet dat de fietsen in 6 batches uitgeleverd gaan worden. Volgens de planning vanuit Scott zal de 1e batch in oktober uitgeleverd worden en de 2e batch in november. Ik wacht zelf op een World Cup EVO, welke in de 2e batch zit.
Weet je ook in welke batch de RC Team Issue AXS zit?
iamdan
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 16 november 2019, 12:05

Fritso schreef: di 21 september 2021, 22:42 Weet je ook in welke batch de RC Team Issue AXS zit?
Volgens de Scott dealer waar ik contact mee heb gehad zitten er in elke batch meerdere aantallen van diverse modellen. Ik dacht gehoord te hebben dat de Team Issue AXS zowel in batch 1 en 2 zit, maar ik weet alleen niet hoeveel en welke maten.

Sowieso geldt hier dat het allemaal om gereserveerde fietsen gaat. De dealer in kwestie probeerde al meer voorraad los te peuteren bij Scott.
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Ben benieuwd ik zit te wachten op de rc team black..hoop dat er zo wat meer duidelijkheid komt.
Fritso
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: za 3 juli 2021, 15:25

Net mijn dealer gebeld en die geeft aan dat de gereserveerde fietsen allemaal volgend jaar pas binnen komen. Mijn fiets (team issue axs) wordt pas 1-5-2022 verwacht. Het gaat hier dus om een reeds gereserveerde fiets, waarvan de dealer bevestigd gekregen heeft dat hij komt. :o
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Oké dan . :((
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Oké dan . :((
Gesloten