Scott Spark 2022

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Gesloten
mccoyman
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: vr 26 juli 2019, 14:03
Mijn mountainbike: Scott Patron 900

Ik weet niet of hij al in reserving is, maar Rullens in Wouw krijgt deze in XL https://www.scott-sports.com/nl/en/prod ... -blue-bike
De mogelijkheden waren voor hun ook beperkt in XL, maar wel gelukt er 1 te krijgen.
Scott Patron 900 Custom
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Jibb schreef: wo 1 september 2021, 14:27 In mei contact gezocht met FM voor een nieuwe fully. Zodra het mogelijk was in juni heeft hij een Spark RC team black in XL in bestelling gezet voor mij. De levertijd was in juni medio september, die schoof begin aug naar december.

Inmiddels bij verschillende webshops gezien dat de Spark te leveren is. Hierop afgelopen maandag contact gehad met de FM. Vanmorgen belde hij terug en te horen gekregen dat de bestelling geannuleerd is door Scott. Hij gaf aan te verwachten maar een handje vol Sparks in M en L te krijgen welke allemaal al verkocht zijn. Van de fietsen die hij krijgt geen enkele in XL. Ook de XL die hij voor zichzelf besteld had zal niet geleverd worden.

Hij heeft nog contact gehad met 4 andere Scott dealers in NL maar ook die gaven aan geen XL’s geleverd te krijgen. Heb nog gevraagd of andere types van de Spark RC wel in XL naar NL komen maar volgens FM is dat niet het geval.





Lekker dan.
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4285
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Jibb schreef: wo 1 september 2021, 14:27 knip

Inmiddels bij verschillende webshops gezien dat de Spark te leveren is.

knip
Dat vraag ik me af. Ik denk dat je na bestellen (en betalen) hoort dat er helemaal niets komt.
Fritso
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: za 3 juli 2021, 15:25

Cube-Elite schreef: do 2 september 2021, 09:46
Jibb schreef: wo 1 september 2021, 14:27 knip

Inmiddels bij verschillende webshops gezien dat de Spark te leveren is.

knip
Dat vraag ik me af. Ik denk dat je na bestellen (en betalen) hoort dat er helemaal niets komt.
Inderdaad, die zijn zeker niet direct leverbaar. Als je bijvoorbeeld bij 12gobiking kijkt lijkt het dat ze op voorraad zijn, totdat je een maat selecteert, dan wordt het opeens maart/april 2022.
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Levertijden zijn nog niet gecommuniceerd aan dealers, dus alles wat er daaromtrent geroepen wordt is speculatie. Ook de data op webshops: niet gebaseerd op enige info vanuit Scott dan ook.
De oplettende dealers weten al wel wat zij zelf gaan krijgen aan modellen en maten gedurende het seizoen, maar ik schat in dat momenteel 90%-95% van de Sparks die naar NL/BE komen al gereserveerd is voor consumenten. Kortom: geen/nauwelijks free stock op de winkelvloer.
Alle andere info over welke maten er door Scott al dan niet geleverd gaan worden aan NLse / BEse dealers: speculatie.

In short:
*Heb je er 1 besteld bij je dealer en heeft de dealer die bevestigd obv de info vanuit zn salesrep: dan komt ie gedurende het seizoen.
*Indicatie van de periode waarin zal ergens de komende maand naar de dealer gecommuniceerd worden.
*Uiteraard met een dik voorbehoud mbt de tijdige OEM leveringen van parts voor productie. Dat is in 'normale tijden' al het geval, in deze tijden van schaarste en de nog steeds voortdurende sinusvorm in de lockdowns in Azie heeft dat nog meer invloed op productieplanningen.

*Nog niet besteld en zegt je dealer voor je te gaan zoeken of nog te kunnen nabestellen: kans zero to none.

Vervelende situatie? Jazeker. Maar liever zo dan merken die orders blijven schrijven en waarbij dealers uiteindelijk de helft van hun al verkochte bikes moeten inleveren omdat ze niet gaan komen.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

er staan inmiddels ook framesets op de site:
https://www.scott-sports.com/nl/en/prod ... 3Arelevant
3 varianten 1 van 6k en 2 van 5k voor de RC + 1 x een 900 tuned van 5k
allemaal de hmx carbon layup

de rc varianten hebben zoals gewoonlijk bij de spark framesets, allemaal een vork, cockpit + vaste zadelpen, met name dat laatste is een beetje suf nu zoveel mensen met een dropper rijden....

behoorlijk prijzig wordt het dan als je nog wat leuke onderdelen erop moet schroeven..
brothersmother
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: za 23 juli 2005, 17:09
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel
Contacteer:

De demo/test bikes mogen ze vanaf november in de verkoop zetten dus misschien zit daar nog mogelijkheden voor mensen. Ik heb de mijne gereserveerd, staat nu als demo in de showroom en vanaf november rij ik m. Misschien niet ideal maar als je m graag zsm wilt rijden wel
Life Is A Dance, Then You Chill!!
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4285
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Ik weet niet wat de framesets echt gaan kosten..... De addict staat daar bv voor 4500 en word in europa voor 4000 euro geleverd.
Als de supersonic 4500 euro gaat kosten is dat heel veel geld natuurlijk.

Maar een groep en wielen je bent klaar..........
Ik koop bijna geen hele nieuwe fietsen meer, maar doe gewoon een upgrade van frame, groep of wielen.

Dit is dan een perfecte frameset!
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Wat maakt een frameset "tuned"? Zelfs de addict heeft dit.
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4285
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Marketing........

Ik weet dat ze bij duurdere modellen wel een materiaal in het frame weghaalde, maar of dat met de huidige technieken nog gebeurt weet ik niet.
mccoyman
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: vr 26 juli 2019, 14:03
Mijn mountainbike: Scott Patron 900

Bij mijn dealer is de testfiets ook binnen axs uitvoering in de maat L. Maandag kan ik hem gelijk gaan bewonderen en proberen. Hoor dan ook hopelijk meer over de levertijden.
Scott Patron 900 Custom
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

mccoyman schreef: za 4 september 2021, 18:03 Bij mijn dealer is de testfiets ook binnen axs uitvoering in de maat L. Maandag kan ik hem gelijk gaan bewonderen en proberen. Hoor dan ook hopelijk meer over de levertijden.
Hoop dat ze de levertijd ook eens bekend maken.
mccoyman
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: vr 26 juli 2019, 14:03
Mijn mountainbike: Scott Patron 900

Eerst het goede nieuws, de fiets is echt top! heerlijke combi van toch snel genoeg kwa sturen voor de nederlandse trails, maar ook meer comfort en vertrouwen over jumps en door los zand.
De onderbuis is wel serieus dik, waar menig leek denkt dat het een e-bike zal zijn.

Kwa levertijden heeft scott de fietsen nu verdeelt in 6 batches vanaf november tot zomer volgend jaar die geleverd worden.
Over het algemeen komen de lager geprijsde fietsen eerst en zal het op de hogere modellen wachten worden tot ergens over 9 maanden.
Gelukkig is de demo fiets mijn maat en keuze dus mag ik die binnenkort gaan overnemen.
Scott Patron 900 Custom
bertp
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: za 27 juli 2013, 17:10

Zomer volgend jaar voor de hogere modellen, slik.
Ik ga normaal met wat vrienden tripje plannen eind mei begin juni en was wel de bedoeling om dat met de spark 900 te doen.
Worden nog spannende 9 maanden dus😅
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Dat wordt dus ff wachten .
Gesloten