Scott Spark 2022

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Gesloten
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Cycleintothewind schreef: do 10 juni 2021, 09:00
Lars TB schreef: wo 9 juni 2021, 20:28

Plaatje (met leuke dame, voor degenen die de fiets niet mooi vinden):
Afbeelding
Deze leuke dame kan tevens een stuk beter fietsen dan wij :-q
Heeft iemand ook nog een plaatje van de dame zonder de fiets, ergens :wink: .
Kate, is echt wel een toppertje wat fietsen betreft, haar core trainingsfilmpjes😅 op insta doe ik haar al niet na....
Wat levertijden(niet alleen bij Scott) is het echt omgedraaide wereld!! Voorheen werden de nieuwe modeljaren al vanaf de helft van het jaar ervoor geleverd, nu moet je bijna wachten op uitlevering totdat de volgende modeljaren aangekondigd worden.🤔
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Alleen jammer dat ze niet wat duidelijker zijn .
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Ik denk dat ze t zelf niet weten, op het moment dat de toeleveranciers weer gaan leveren,weten ze hoeveel ze kunnen maken. Als die productie te laat op gang komt dan zouden ze met te veel 'overjarige' Frames blijven zitten. Volgend jaar moet er natuurlijk weer een nieuw model/kleurtje komen. Dat wil 'de consument' nu eenmaal.......
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Azurri schreef: do 9 september 2021, 12:04 Ik denk dat ze t zelf niet weten, op het moment dat de toeleveranciers weer gaan leveren,weten ze hoeveel ze kunnen maken. Als die productie te laat op gang komt dan zouden ze met te veel 'overjarige' Frames blijven zitten. Volgend jaar moet er natuurlijk weer een nieuw model/kleurtje komen. Dat wil 'de consument' nu eenmaal.......
Scott heeft wel degelijk in beeld wat er dit jaar gemaakt en geleverd gaat worden. Itt de merken waarvan de salesreps (as we speak) terug moeten naar de dealers om daar 60% van de reeds bevestigde backorders te gaan schrappen. Let wel: dat betreft dus bikes die ook al aan consumenten verkocht zijn ----> betekent dus voor de dealer financieel verlies én boze klanten.

Scott dealers weten al wat ze gaan krijgen en hebben daarop verkocht. De realistische data van levering worden de komende weken duidelijk als alle orders kloppend in de systemen zitten. Dat niet iedereen voor 1/1 op zn nieuwe fiets rondrijdt moge duidelijk zijn in deze tijden, maar je bike wordt iig niet gecancelled.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Har77 schreef: do 9 september 2021, 13:31
Azurri schreef: do 9 september 2021, 12:04 Ik denk dat ze t zelf niet weten, op het moment dat de toeleveranciers weer gaan leveren,weten ze hoeveel ze kunnen maken. Als die productie te laat op gang komt dan zouden ze met te veel 'overjarige' Frames blijven zitten. Volgend jaar moet er natuurlijk weer een nieuw model/kleurtje komen. Dat wil 'de consument' nu eenmaal.......
Scott heeft wel degelijk in beeld wat er dit jaar gemaakt en geleverd gaat worden. Itt de merken waarvan de salesreps (as we speak) terug moeten naar de dealers om daar 60% van de reeds bevestigde backorders te gaan schrappen. Let wel: dat betreft dus bikes die ook al aan consumenten verkocht zijn ----> betekent dus voor de dealer financieel verlies én boze klanten.

Scott dealers weten al wat ze gaan krijgen en hebben daarop verkocht. De realistische data van levering worden de komende weken duidelijk als alle orders kloppend in de systemen zitten. Dat niet iedereen voor 1/1 op zn nieuwe fiets rondrijdt moge duidelijk zijn in deze tijden, maar je bike wordt iig niet gecancelled.
Oke, maar ik bedoel meer dat de fabrikanten niet weten hoeveel componenten ze geleverd kunnen krijgen, en daarom minder frames produceren dan normaal; een dealer besteld vooraf een x aantal stuks en dat totaal wordt dan met een +marge geproduceerd dat gaat nu dus niet.
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Azurri schreef: do 9 september 2021, 13:59
Har77 schreef: do 9 september 2021, 13:31

Scott heeft wel degelijk in beeld wat er dit jaar gemaakt en geleverd gaat worden. Itt de merken waarvan de salesreps (as we speak) terug moeten naar de dealers om daar 60% van de reeds bevestigde backorders te gaan schrappen. Let wel: dat betreft dus bikes die ook al aan consumenten verkocht zijn ----> betekent dus voor de dealer financieel verlies én boze klanten.

Scott dealers weten al wat ze gaan krijgen en hebben daarop verkocht. De realistische data van levering worden de komende weken duidelijk als alle orders kloppend in de systemen zitten. Dat niet iedereen voor 1/1 op zn nieuwe fiets rondrijdt moge duidelijk zijn in deze tijden, maar je bike wordt iig niet gecancelled.
Oke, maar ik bedoel meer dat de fabrikanten niet weten hoeveel componenten ze geleverd kunnen krijgen, en daarom minder frames produceren dan normaal; een dealer besteld vooraf een x aantal stuks en dat totaal wordt dan met een +marge geproduceerd dat gaat nu dus niet.
De bij Giant en Merida gebouwde merken weten inmiddels vrij goed wat ze kunnen verwachten.
Waar het fout is gelopen is dat de grote merken dachten dat ze sowieso beleverd zouden worden in de aantallen die een jaar of 2 terug geforecast waren. Daar zijn de OEM leveranciers dus wat anders mee omgegaan om de taart nog enigszins eerlijk te verdelen. Gevolg is dat de grote merken volle bak zijn doorgegaan met de order intake aan dealerkant, en uiteindelijk de kous op de kop hebben gekregen vwb aantallen.
Tel daarbij op dat er nog steeds om de haverklap landen in lockdown gaan waar wij hier nauwelijks iets van horen, en je weet ook dat de al bevestigde aantallen ook continu vertraagd zijn.

Ga er iig maar vanuit dat je dealer ook zo snel mogelijk zn liquiditeit weer op peil wil hebben en dat je de eerste bent die het hoort als je bestelde bike binnen is en/of er een realistische leverperiode bekend is.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
mccoyman
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: vr 26 juli 2019, 14:03
Mijn mountainbike: Scott Patron 900

Helemaal waar allemaal en inderdaad bizar dat je je nieuwe fiets kan ophalen tegen de tijd dat hij een model jaar achter loopt.
Gelukkig bevestiging dat ik mijn Spark RC Team AXS 1 november in ontvangst mag nemen.
Hoop voor de andere hier dat er ook nog een meevaller bij zit.
Scott Patron 900 Custom
nickster
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 438
Lid geworden op: di 30 juni 2009, 15:33
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 Custom

Weet iemand hier hoe het zit met de nieuwe scott spark 900 serie?

Het lijkt er op dat daar net iets meer voorraad van is/webshops aangeven dat ze hem hebben ofwel op korte termijn krijgen. Of is dat ook schijn bedriegt?
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

nickster schreef: vr 10 september 2021, 09:49 Weet iemand hier hoe het zit met de nieuwe scott spark 900 serie?

Het lijkt er op dat daar net iets meer voorraad van is/webshops aangeven dat ze hem hebben ofwel op korte termijn krijgen. Of is dat ook schijn bedriegt?
Exact hetzelfde.Nogmaals: niemand weet de leverdata nog. Ook webshops niet. Worden komende weken gecommuniceerd. Maar: niet besteld is zeer waarschijnlijk mispakken. Zal niet/nauwelijks vrije voorraad op de winkelvloer zijn. Wellicht hier of daar een alu bike.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
nickster
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 438
Lid geworden op: di 30 juni 2009, 15:33
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 Custom

Har77 schreef: vr 10 september 2021, 10:17
nickster schreef: vr 10 september 2021, 09:49 Weet iemand hier hoe het zit met de nieuwe scott spark 900 serie?

Het lijkt er op dat daar net iets meer voorraad van is/webshops aangeven dat ze hem hebben ofwel op korte termijn krijgen. Of is dat ook schijn bedriegt?
Exact hetzelfde.Nogmaals: niemand weet de leverdata nog. Ook webshops niet. Worden komende weken gecommuniceerd. Maar: niet besteld is zeer waarschijnlijk mispakken. Zal niet/nauwelijks vrije voorraad op de winkelvloer zijn. Wellicht hier of daar een alu bike.
ok thanks. Dan vind ik de transparantie ook wel te wensen over laten, bv bij 12go kun je hem in de winkelwagen doen en vragen ze je ook fijn om alvast af te rekenen. Ja dat is wel redelijk dramatisch dan :bier:
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

nickster schreef: vr 10 september 2021, 11:48
Har77 schreef: vr 10 september 2021, 10:17

Exact hetzelfde.Nogmaals: niemand weet de leverdata nog. Ook webshops niet. Worden komende weken gecommuniceerd. Maar: niet besteld is zeer waarschijnlijk mispakken. Zal niet/nauwelijks vrije voorraad op de winkelvloer zijn. Wellicht hier of daar een alu bike.
ok thanks. Dan vind ik de transparantie ook wel te wensen over laten, bv bij 12go kun je hem in de winkelwagen doen en vragen ze je ook fijn om alvast af te rekenen. Ja dat is wel redelijk dramatisch dan :bier:
Staat toch duidelijk: Reserveer nu (zo ook bij Trek, Cdale, etc indien niet voorradig)

Wat verwacht je dan: dat anonieme internetgebruikers fietsen kunnen reserveren zonder dat 12go ook maar enige garantie heeft op daadwerkelijke betaling?
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Har77 schreef: vr 10 september 2021, 11:57
nickster schreef: vr 10 september 2021, 11:48

ok thanks. Dan vind ik de transparantie ook wel te wensen over laten, bv bij 12go kun je hem in de winkelwagen doen en vragen ze je ook fijn om alvast af te rekenen. Ja dat is wel redelijk dramatisch dan :bier:
Staat toch duidelijk: Reserveer nu (zo ook bij Trek, Cdale, etc indien niet voorradig)

Wat verwacht je dan: dat anonieme internetgebruikers fietsen kunnen reserveren zonder dat 12go ook maar enige garantie heeft op daadwerkelijke betaling?
Kan ook anders...
Bij Canyon kan je bestellen als ze concrete data hebben voor de leveringen van alle onderdelen, dan is dus een best guess, maar staat zeker niet 100% vast, maar je moet iets zeg maar..
Ik heb in juli een racefiets voor mijn vrouw besteld, niks betaald, verwachte levering 31 aug- 10 september.
2 september betaal link ontvangen, 3 september shipping confirmation en 6 september geleverd.
Als ik niet had betaald, was de order geannulleerd en was er een fiets op de site op voorraad bijgekomen en had iemand anders gelukt gehad.
brothersmother
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: za 23 juli 2005, 17:09
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel
Contacteer:

Vanmorgen een testrondje gedaan op de nwe scott spark. Het was niet de juiste maat en de gewone versie dus met 130mm veerweg en niet de rc 120mm die ik op het oog heb. (Note: mijn huidige fiets is 10.5kg met crossmax carbon wielen (niet eens heel erg lichte wielen) met axs en alles in carbon)

Voelde erg zwaar en log aan. BB ligt erg laag dus wel een paar x de grond geraakt in de bochten (ligt misschien aan mijn techniek 😉). Brede velgen en 2.4 banden geven wel veel grip en vertrouwen.

Uiteindelijk waren de strava tijden niet eens zo heel slecht vergeleken met mijn vorige tijden maar ben niet gelijk overtuigd helaas.

Deze versie is ook weer een kilo zwaarder als de rc versie dus dat zal wel verschillen maar het roterende gewicht blijft gelijk van de wielen.

Ik had gehoopt dat ik blown away zou zijn maar helaas niet. Nu komt de Cannondale Scalpel toch weer ingedachten
Life Is A Dance, Then You Chill!!
Dizer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 488
Lid geworden op: ma 14 september 2015, 22:44

brothersmother schreef: za 11 september 2021, 14:59 Vanmorgen een testrondje gedaan op de nwe scott spark. Het was niet de juiste maat en de gewone versie dus met 130mm veerweg en niet de rc 120mm die ik op het oog heb. (Note: mijn huidige fiets is 10.5kg met crossmax carbon wielen (niet eens heel erg lichte wielen) met axs en alles in carbon)

Voelde erg zwaar en log aan. BB ligt erg laag dus wel een paar x de grond geraakt in de bochten (ligt misschien aan mijn techniek 😉). Brede velgen en 2.4 banden geven wel veel grip en vertrouwen.

Uiteindelijk waren de strava tijden niet eens zo heel slecht vergeleken met mijn vorige tijden maar ben niet gelijk overtuigd helaas.

Deze versie is ook weer een kilo zwaarder als de rc versie dus dat zal wel verschillen maar het roterende gewicht blijft gelijk van de wielen.

Ik had gehoopt dat ik blown away zou zijn maar helaas niet. Nu komt de Cannondale Scalpel toch weer ingedachten
Was de testfiets een Scott Spark 910? Die is met +12kg zeker geen lichtgewicht.

Wat voor fiets heb je nu?
brothersmother
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: za 23 juli 2005, 17:09
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel
Contacteer:

Dizer schreef: za 11 september 2021, 22:05
brothersmother schreef: za 11 september 2021, 14:59 Vanmorgen een testrondje gedaan op de nwe scott spark. Het was niet de juiste maat en de gewone versie dus met 130mm veerweg en niet de rc 120mm die ik op het oog heb. (Note: mijn huidige fiets is 10.5kg met crossmax carbon wielen (niet eens heel erg lichte wielen) met axs en alles in carbon)

Voelde erg zwaar en log aan. BB ligt erg laag dus wel een paar x de grond geraakt in de bochten (ligt misschien aan mijn techniek 😉). Brede velgen en 2.4 banden geven wel veel grip en vertrouwen.

Uiteindelijk waren de strava tijden niet eens zo heel slecht vergeleken met mijn vorige tijden maar ben niet gelijk overtuigd helaas.

Deze versie is ook weer een kilo zwaarder als de rc versie dus dat zal wel verschillen maar het roterende gewicht blijft gelijk van de wielen.

Ik had gehoopt dat ik blown away zou zijn maar helaas niet. Nu komt de Cannondale Scalpel toch weer ingedachten
Was de testfiets een Scott Spark 910? Die is met +12kg zeker geen lichtgewicht.

Wat voor fiets heb je nu?
Was idd de 910 wel met upgrade naar gx axs. Ik rij nu een bmc agonist met 110mm veerweg. Ik ben er nu wel achter dat de Downcountry trend mij niet overtuigd en dat ik toch meer neig naar een echte xc bike met 100mm veerweg wat meer dan genoeg is in NL
Life Is A Dance, Then You Chill!!
Gesloten