Scott Spark 2022

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Gesloten
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

aurelius schreef: ma 28 juni 2021, 11:24
hwpaints schreef: ma 28 juni 2021, 10:36 een lichte band in 2.4 is niet te vinden , mijn vredestijn x trac 2.2 weegt 575 gr , ik zie 2.4 banden naar de 800gr gaan.
Zeker voor in/om Nl, flowtrails: Wolfpack Cross - Race - Speed, allemaal in 2,4", en ruim sub 800gr.
Ga je voorbij het stevigere XC-werk, richting trails rijden met veel losse steen etc, dan is extra rubber ook extra stevigheid, dus lekbescherming. Dan speelt gewicht alweer iets minder een rol. Ben je groot en zwaar... ook niks mis met een evt wat stevigere zwaardere band, die wat minder vervormt/wringt, wat lekbestendiger is.
uiteraard de superlite versie, volgens Vredestein 595gr maar zelf gewogen 575 , kan kleine afwijking in mn weegschaal zijn
, zijn gelijk tubelless dicht en meer lekbestendig dan de Schwalbe,
rij er alles mee in Oostenrijk en zelden een kapotte band ,

edit moest Elvander quotten
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

SCOTT SPARK RC TEAM BLACK die is nu besteld. Hoop dat ik hem snel krijg .het is nu natuurlijk afwachten.
Fritso
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: za 3 juli 2021, 15:25

shit schreef: za 3 juli 2021, 14:01 SCOTT SPARK RC TEAM BLACK die is nu besteld. Hoop dat ik hem snel krijg .het is nu natuurlijk afwachten.
Gefeliciteerd!
Waar heb je hem besteld en heeft de dealer nog een verwachtte levertijd aangegeven?

Ik heb er direct na de introductie ook één besteld (Team Issue AXS). Mijn dealer gaf toen aan hem waarschijnlijk in Q4 dit jaar te ontvangen.
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Bike Emotions in beek .hij dacht en hoop september of oktober .dus afwachten
Fritso
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: za 3 juli 2021, 15:25

shit schreef: za 3 juli 2021, 16:59 Bike Emotions in beek .hij dacht en hoop september of oktober .dus afwachten
Daar heb ik hem ook besteld :-q
MTB route Zeddam is ons reguliere rondje, dus lekker in de buurt. Ik hoop heel hard met je mee. September / oktober zou erg mooi zijn.
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Zou er op de nieuwe modellen geen Chain Catcher meer komen of is dat niet nodig?
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Fritso schreef: za 3 juli 2021, 15:38
shit schreef: za 3 juli 2021, 14:01 SCOTT SPARK RC TEAM BLACK die is nu besteld. Hoop dat ik hem snel krijg .het is nu natuurlijk afwachten.
Gefeliciteerd!
Waar heb je hem besteld en heeft de dealer nog een verwachtte levertijd aangegeven?

Ik heb er direct na de introductie ook één besteld (Team Issue AXS). Mijn dealer gaf toen aan hem waarschijnlijk in Q4 dit jaar te ontvangen.
Welke maat heb je besteld.
Fritso
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: za 3 juli 2021, 15:25

Ik heb maat L besteld.
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4284
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

shit schreef: za 3 juli 2021, 21:00 Zou er op de nieuwe modellen geen Chain Catcher meer komen of is dat niet nodig?
Bij mijn scott racers zit dat standaard op het frame en kan je dmv verschillende ringen de afstand bepalen.
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Dat klopt maar kan bij de nieuwe scott spark nergens iets van vinden.
mccoyman
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: vr 26 juli 2019, 14:03
Mijn mountainbike: Scott Patron 900

Hier ook 1 besteld, maat L, de team issue axs. Heb al te horen gekregen dat hij bij mijn dealer in de aller eerste levering komt, spannend nog dus.
Exact de zelfde fiets krijgen ze over een week of 4 ook als demo fiets, dus kan dan al een rondje gaan test rijden.
Heel erg benieuwd hoe die gaat bevallen.
Scott Patron 900 Custom
Fritso
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: za 3 juli 2021, 15:25

mccoyman schreef: wo 14 juli 2021, 08:22 Hier ook 1 besteld, maat L, de team issue axs. Heb al te horen gekregen dat hij bij mijn dealer in de aller eerste levering komt, spannend nog dus.
Exact de zelfde fiets krijgen ze over een week of 4 ook als demo fiets, dus kan dan al een rondje gaan test rijden.
Heel erg benieuwd hoe die gaat bevallen.
Dat klinkt goed! Ik zou ook graag een rondje op een demo doen.
Bij welke dealer heb je besteld?
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4284
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

shit schreef: di 13 juli 2021, 17:24 Dat klopt maar kan bij de nieuwe scott spark nergens iets van vinden.
Daar kan ik me iets bij voorstellen, daar zit natuurlijk de demper nu, wellicht te weinig plaats/materiaal.......
Het is wel fijn om te hebben inderdaad
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Cube-Elite schreef: wo 14 juli 2021, 11:44
shit schreef: di 13 juli 2021, 17:24 Dat klopt maar kan bij de nieuwe scott spark nergens iets van vinden.
Daar kan ik me iets bij voorstellen, daar zit natuurlijk de demper nu, wellicht te weinig plaats/materiaal.......
Het is wel fijn om te hebben inderdaad
Dat dacht ik ook .
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Ben zelf benieuwd naar de frame only opties en kleuren die beschikbaar komen. Nog geen frame only voorbij zien komen van de nieuwe Spark? Of heb ik iets gemist? dat kan zomaar.

Wil fiets zelf opbouwen met eigen onderdelen die ik nog heb liggen en of van de HT afkomen. Laatst te lang getwijfeld over de Lux frame only. Die was al snel uitverkocht en dat was dus pech hebben... .
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Gesloten