Scott Spark 2022

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Gesloten
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

aurelius schreef: wo 16 juni 2021, 18:54 Goed, welke ('downcountry-georienteerde') race/marathonfully in 27,5" stel je voor, Lars, in maatje S? Is er niet, geen keus in. Noem 'm maar. Nee, geen zelfbouw, en relatief betaalbaar, goed afgemonteerd. (De Anthem had je geloof ik ooit in 27,5", de Spark RC zelf natuurlijk, maar ze zijn 'uitgefaseerd'). En 29" bevalt me uit-ste-kend!
Dat is dus het probleem: ze zijn er niet meer.


Maar ik vind het wel lachen: toen ik deze geometrie een paar jaar geleden promootte, toen zou ik er compleet naast zitten. En nu doet iedereen er een moord voor... :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Maar ik vind het wel lachen: toen ik deze geometrie een paar jaar geleden promootte, toen zou ik er compleet naast zitten. En nu doet iedereen er een moord voor... 
Geniale mensen worden vaak niet begrepen. :kiss:
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Iedereen? Dat lijkt me wat sterk gezegd over een voor de doelgroep natuurlijk valide punt.

Terugkijkend heb ik ook jarenlang met een 135mm stuurpen op een veel te kleine bike rondgereden, en daarmee bakken lol beleefd. Nu is er dus een groep die plezier maakt op "te grote" bikes. Onmundig capabele en fantastisch rijdende te grote bikes als ik zo vrij mag zijn..

Enjoy!! (echt)

On Topic, Ik vind de Scott bikes wel top produkten met karakter, zo ook de nieuwe Spark.
Wel wat (te) donkere looks deze lichting.
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
pimmedoris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 259
Lid geworden op: ma 19 november 2012, 19:30

De RC Pro is er in wit :-q
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Ik zie:
orange (lijkt meer geel)
blue
green
red
white
En ja ook donkere kleuren.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Gelukkig maar

En ik zoek ook geen XC Bike, heb de Scott site niet gecanvast,
Mijn commentaar is op de foto’s in de artikelen deze week.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

https://youtu.be/zjtwxVeeCbw
Ride impressie.
Kerel is er behoorlijk positief over, heb het idee dat het wel onbevooroordeeld is (hoewel je dat nooit zeker weet, maar het is in ieder geval geen YouTuber als Scotty Laughland).
Zou ook nog wel kunnen dat die gast wat lomper materiaal gewend is en wat minder aan lichtvoetig xc materiaal.

Maar al met al geeft het wel wat vertrouwen dat het design goed werkt
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Heckler40 schreef: vr 18 juni 2021, 11:27 Iedereen? Dat lijkt me wat sterk gezegd over een voor de doelgroep natuurlijk valide punt.
Iedereen.

Over 2 jaar heeft geen enkel merk meer een 'ouderwetse' geometrie in het programma.

En natuurlijk wil iedere rijder die nieuwste fiets hebben.


Wil je dat niet, dan koop je een gravelbike. Gooi je daar een geveerde vork in, want zonder vering is toch maar oncomfortabel. En in een vlaag van helderheid zet je er een recht stuur op! Tadaaa, xc reborn! Oh, ja, een wat vlakkere balhoofdhoek werkt ook dan misschien iets beter...
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

Ik ga binnenkort maar eens de nieuwe Spark en een Supercaliber testen. Ik vind mijn huidige Spark RC al redelijk trail achtig en voldeed prima in de Ardenne.

Dan zien we wel weer verder, ik denk niet dat er heel veel verbeterd is sinds de vorige generatie Spark. Die geometrie was toen vooruitstrevend en lijkt nog steeds te voldoen.
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Weet iemand wanneer de fiets in de winkel komt .
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

'Herfst', zeggen ze. En dan zien of dat gebeurt.
Je kunt wel al een bestelling opgeven bij een dealer, er zullen er veel een fiets reserveren denk ik.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Bedankt voor je reactie.
NoChain
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: di 26 januari 2016, 18:12

Mijn FM krijgt deze maand een Spark binnen die als testmodel gaat dienen. De RC Team AXS net in de juiste maat :). Binnen enkele weken zal ik dus ook mijn feedback kunnen geven.

Qua leverbaarheid spreekt hij ook over het najaar, ik zou er al maar van uitgaan dat het eerder is om er in 2022 mee te fietsen. Als je eentje wil zal het er op aankomen om snel te beslissen. Hij vertelde dat hij van zijn voorbestelling bij Scott maar zo'n 60% gaat krijgen. Scott België (in zijn geval) gaat dan zelf beslissen welke winkels wat krijgen en hoeveel. Zo zou hij wel behoorlijk wat Spark's krijgen maar zeer vrij weinig gravel. Winkels die al jaren geen Spark's aankopen en nu wel bestellen zouden soms helemaal niets krijgen.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Jaar of 4 geleden bestelde ik er een 'voor' obv dealerinfo over nieuwe geo, afmontage, voorlopige kleurenplaatjes. Voorbesteld in juni, zou in sept. geleverd worden, 2 stuks besteld samen met een maat. De mijne rond april maar afbesteld, ik was wel klaar met het steeds vooruitschuiven. Mijn maat wachtte wel, die reed een jaar later, juni, pas rond op zijn Spark RC...

Dat was toen er brand bij Shimano was uitgebroken en er leveringsproblemen waren met XTR-cranks, overmacht, dat werden toen mooie lichte Race Face cranks, zowel op de Spark RC als de Canyon Lux die ik toen nog van de website wist te plukken (was ook eigenlijk uitverkocht).
Dit jaar is het jaar van de Coronacrisis en alle tekorten, ook weer overmacht, ben benieuwd of alle dealerbestellingen ook 100% uitgeleverd gaan worden, en op tijd.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
ikweetutnietmeer
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: di 6 oktober 2009, 20:04

NoChain schreef: zo 20 juni 2021, 10:05 Mijn FM krijgt deze maand een Spark binnen die als testmodel gaat dienen. De RC Team AXS net in de juiste maat :). Binnen enkele weken zal ik dus ook mijn feedback kunnen geven.

Qua leverbaarheid spreekt hij ook over het najaar, ik zou er al maar van uitgaan dat het eerder is om er in 2022 mee te fietsen. Als je eentje wil zal het er op aankomen om snel te beslissen. Hij vertelde dat hij van zijn voorbestelling bij Scott maar zo'n 60% gaat krijgen. Scott België (in zijn geval) gaat dan zelf beslissen welke winkels wat krijgen en hoeveel. Zo zou hij wel behoorlijk wat Spark's krijgen maar zeer vrij weinig gravel. Winkels die al jaren geen Spark's aankopen en nu wel bestellen zouden soms helemaal niets krijgen.
Dat is ongeveer ook het verhaal van mijn LBS.
Zijn er Scott dealers (liefst Zuid Nederland) actief op dit forum die een Spark 950 in maat S verwachten binnen te krijgen?
Gesloten