Scott Spark 2022

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Gesloten
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

shit schreef: vr 14 januari 2022, 13:27
Har77 schreef: vr 14 januari 2022, 09:40 Enkele stuks 940 kunnen vrijgeven
Zijn alle rc team black al uitgegeven?
Nee. Alles komt in batches gedurende het hele jaar, zoals ik al een keer of 15 heb gemeld.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 496
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Bedankt voor je reactie.
Boyd013
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 15 januari 2022, 18:37

Zelf de 930 in het groen besteld in augustus na een tijdje wat winkels bellen welke deze binnen gaat krijgen.

Nu wachten tot deze geleverd gaat worden. Gezien ze geen levertijd kunnen geven :((
Updates worden gewaardeerd want ik denk dat de fietsenwinkel ondertussen gek van me word :winkie:
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 496
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Boyd013 schreef: za 15 januari 2022, 18:40 Zelf de 930 in het groen besteld in augustus na een tijdje wat winkels bellen welke deze binnen gaat krijgen.

Nu wachten tot deze geleverd gaat worden. Gezien ze geen levertijd kunnen geven :((
Updates worden gewaardeerd want ik denk dat de fietsenwinkel ondertussen gek van me word :winkie:
Niet alleen de fietswinkels :D
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 407
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Zag gisteren bij 12GoBiking er wel eentje hangen om opgehaald te worden
Jvdo
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 16 januari 2022, 18:53

Scott Nederland gesproken. Ze kunnen werkelijk niets vertellen over de levering van de bestelde fietsen. Het is voor hun ook iedere dag afwachten wat ze doorkrijgen. Ongelooflijk dat een fabrikant als Scott niet gewoon duidelijkheid kan geven. Je besteld een fiets die november of december geleverd zou worden en nu wordt er gewoon gezegd dat het wel 6 maanden of langer kan duren. Zeker bij de duurdere modellen. Klant is koning?
markje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1161
Lid geworden op: di 3 februari 2009, 16:50

...wat Har77 in dit topic al vaak aangeeft...

Dat is niet ongelooflijk. Ook Scott is afhankelijk van toeleveranciers. En ook die kunnen geen toezeggingen doen. Als Shimano een hele mooie planning maakt, kan iedereen doorplannen. Totdat Shimano de fabriek een paar weken dicht moet gooien want Corona (lockdown, zieken, geen grondstoffen, ...).

Je kunt vinden dat Scott duidelijkheid moet kunnen geven, maar uiteindelijk zijn er voor elk component maar een paar grote leveranciers (Shimano/SRAM, Fox/RS) en alles en iedereen trekt aan hen voor onderdelen. Dat is echt niet alleen beperkt tot de fabrikanten. Nog los van de hoeveelheid fabrikanten; naast de bekende grotere, zijn er legio kleinere en de wereld is groter dan alleen Europa. Dan zijn er nog duizenden webshops in de wereld die onderdelen bestellen en honderden, misschien wel duizenden profteams die ook onderdelen bestellen (mtb, wielrennen, veldrijden, triathlon om maar wat te noemen).

'Een fabrikant als Scott' is dat geheel niet meer dan een andere grote fabrikant: een kleine afnemer. In het totaal van leveringen van componenten van bv een Shimano, is er echt niet 1 fabrikant die met kop en schouders boven de rest uitsteekt en eisen kan stellen.
Jvdo
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 16 januari 2022, 18:53

Pas bij rings in Goirle geweest en geïnformeerd naar een Sworks. Daar krijg je een duidelijk antwoord. Nu bestellen is pas volgend jaar leveren. Dat is een stuk duidelijker. Je besteld een worldcup bij scott, wacht zes maanden en helaas de winkel krijgt hem niet. En dan krijg je door van scott dat het nog maanden gaat duren. Als ik zo met mijn klanten om ga…. Ik vind het voor Scott Nederland, de winkels en alle mensen die er werken heel erg vervelend.
wolf75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 393
Lid geworden op: wo 18 september 2013, 09:53
Mijn mountainbike: Scott Spark 940

markje schreef: zo 16 januari 2022, 19:07 ...wat Har77 in dit topic al vaak aangeeft...

Dat is niet ongelooflijk. Ook Scott is afhankelijk van toeleveranciers. En ook die kunnen geen toezeggingen doen. Als Shimano een hele mooie planning maakt, kan iedereen doorplannen. Totdat Shimano de fabriek een paar weken dicht moet gooien want Corona (lockdown, zieken, geen grondstoffen, ...).

Je kunt vinden dat Scott duidelijkheid moet kunnen geven, maar uiteindelijk zijn er voor elk component maar een paar grote leveranciers (Shimano/SRAM, Fox/RS) en alles en iedereen trekt aan hen voor onderdelen. Dat is echt niet alleen beperkt tot de fabrikanten. Nog los van de hoeveelheid fabrikanten; naast de bekende grotere, zijn er legio kleinere en de wereld is groter dan alleen Europa. Dan zijn er nog duizenden webshops in de wereld die onderdelen bestellen en honderden, misschien wel duizenden profteams die ook onderdelen bestellen (mtb, wielrennen, veldrijden, triathlon om maar wat te noemen).

'Een fabrikant als Scott' is dat geheel niet meer dan een andere grote fabrikant: een kleine afnemer. In het totaal van leveringen van componenten van bv een Shimano, is er echt niet 1 fabrikant die met kop en schouders boven de rest uitsteekt en eisen kan stellen.

Volgens mij mag ik me best gelukkig prijzen dat ik mijn Spark van de week al voor de eerste beurt weg heb gebracht als ik het zo allemaal lees.
lapinou
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: do 14 oktober 2021, 09:12

Voor de framesets hebben ze maar een vork en een shockdemper van SRAM nodig. De rest is helemaal Scott/Syncros.

En toch zijn we nog aan het wachten.
Laatst gewijzigd door lapinou op zo 16 januari 2022, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 496
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Bij canyon gaat het leveren aardig goed af .of zie ik dat verkeerd?
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

shit schreef: zo 16 januari 2022, 20:58 Bij canyon gaat het leveren aardig goed af .of zie ik dat verkeerd?
Het is een stuk inzichtelijker, omdat ze veel minder te maken hebben met ingewikkelde retail kanalen.
Ze hebben gewoon x eigen producten in stock of in de pijplijn, en bij alle onderdelen die ze nodig hebben houden ze nauwkeurig bij wanneer ze echt onderweg zijn/ geleverd gaan worden. Hebben ze op die manier alles voor een complete fiets, dan kiezen ze een populair model met die onderdelen die aan "beurt" is en komt die als bestelbaar (levering in bv 4 weken) op de site. Hebben ze niet alles compleet voor een bepaald model, zal deze ook niet besteld kunnen worden. Hierdoor duppelt het langzaam door, waarschijnlijk niet met grotere aantallen dan bv scott, maar wel met een hoop minder ontevreden klanten (langer dan 6 maanden wachten op een order is gewoon niet tof)
Pat_crash
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 18 januari 2022, 10:21

Ik heb de mazzel gehad dat ik alweer 2 maanden met de nieuwe Scott spark comp mag rondrijden. Nu heb ik een vraag aan de weinige nieuwe spark rijders. Schakelt jullie fiets ook zo belabberd? De ene keer 2 bladen tegelijk, de andere keer helemaal niet? Ik heb geen elektrisch schakelen. De fm heeft de binnenkabel al vervangen voor een met een gladdere teflon laag erop maar er is weinig verbetering.
Ik denk zelf dat het door de vele bochten komt, die de kabel naar achteren maakt. Heeft iemand ook dergelijke frustraties?
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Pat_crash schreef: di 18 januari 2022, 12:52 Ik heb de mazzel gehad dat ik alweer 2 maanden met de nieuwe Scott spark comp mag rondrijden. Nu heb ik een vraag aan de weinige nieuwe spark rijders. Schakelt jullie fiets ook zo belabberd? De ene keer 2 bladen tegelijk, de andere keer helemaal niet? Ik heb geen elektrisch schakelen. De fm heeft de binnenkabel al vervangen voor een met een gladdere teflon laag erop maar er is weinig verbetering.
Ik denk zelf dat het door de vele bochten komt, die de kabel naar achteren maakt. Heeft iemand ook dergelijke frustraties?
welke spullen zitten erop?

mijn RC team red kwam met XT shifter, derailleur en SLX cassette en ketting, race face chain ring.
Besteld bij een online toko dus zelf nog wel wat moeten finetunen, maar het schakelt nu perfect.
- b tension stond iets te los (bij shimano makkelijk te zien aan het streepje aan de achterkant van de kooi, bij SRAM met een tooltje)
- H limit stond iets te straf, waardoor het kleinste kransje niet snel pakte
- kabel spanning moet je vaak een beetje bij stellen bij een nieuwe fiets (rek, settelen van de kabeleindes, .. )

enkel naar de 10T gaat het relatief traag, maar volgens mij zit er maar 1 set ramps, waardoor je vaak nog even een slag moet maken met je trappers voor de ketting naar beneden valt, maar wellicht helpen de bochten in de kabels bij de headset ook niet mee.

Je padje zou natuurlijk ook zomaar krom kunnen zijn, daarnaast zijn er genoeg fietsenmakers die niet de finesse hebben om een 12 speed drivetrain goed af te stellen en een beetje zijn blijven hangen in het 8 speed kinder/stadsfietsen derailleur tijdperk
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Pat_crash schreef: di 18 januari 2022, 12:52 Ik heb de mazzel gehad dat ik alweer 2 maanden met de nieuwe Scott spark comp mag rondrijden. Nu heb ik een vraag aan de weinige nieuwe spark rijders. Schakelt jullie fiets ook zo belabberd? De ene keer 2 bladen tegelijk, de andere keer helemaal niet? Ik heb geen elektrisch schakelen. De fm heeft de binnenkabel al vervangen voor een met een gladdere teflon laag erop maar er is weinig verbetering.
Ik denk zelf dat het door de vele bochten komt, die de kabel naar achteren maakt. Heeft iemand ook dergelijke frustraties?
NX vergt echt serieus wat aandacht (net als alle SRAM 12sp mtb groepen for that matter). Het is niet alleen ff de gaptool erin en rijden maar.
Dus ik zou zeggen: even wat onderzoekswerk en lekker een middagje vogelen in het schuurtje...
Zo ben ik wel enkele uurtjes zoet geweest om een SX groepje aan de gang te krijgen op de fiets van mn nichtje. Schakelt nu super, maar dat heeft echt wel even geduurd.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Gesloten