Route niveau aangeven met kleurcode

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

Route niveau aangeven met kleurcodering

https://nos.nl/l/2385918
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Pffff.....en straks nog een verplicht mtb-vaardigheids bewijs en we zijn er weer helemaal ( Nederlands) klaar voor :-{
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Les 1...Lycra en wallrides gaan niet samen :winkie:
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

MonkeyRider schreef: zo 20 juni 2021, 19:17 Pffff.....en straks nog een verplicht mtb-vaardigheids bewijs en we zijn er weer helemaal ( Nederlands) klaar voor :-{
Route niveau met kleur doen ze ook bijvoorbeeld in Canada en de Alpen toch?
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

TenZNL schreef: zo 20 juni 2021, 20:01 Les 1...Lycra en wallrides gaan niet samen :winkie:
Jij hebt overduidelijk nooit de Noorse XC jeugdselectie de zwarte lijnen in Livigno zien rijden. Daar wisten een paar 14 jarige meisjes met 100mm ht's zonder dropper wel de hoogste tafels te springen waar mannen op dikke DH bakken dat niet lukte....

En verder is NL het enige land waar we nog geen gradaties en kleurcodes hebben toch?
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

suravida schreef: zo 20 juni 2021, 20:12
TenZNL schreef: zo 20 juni 2021, 20:01 Les 1...Lycra en wallrides gaan niet samen :winkie:
Jij hebt overduidelijk nooit de Noorse XC jeugdselectie de zwarte lijnen in Livigno zien rijden. Daar wisten een paar 14 jarige meisjes met 100mm ht's zonder dropper wel de hoogste tafels te springen waar mannen op dikke DH bakken dat niet lukte....

En verder is NL het enige land waar we nog geen gradaties en kleurcodes hebben toch?
Heb je het warm? Er staat een smiley achter, hoor :wink:
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Hoe lang kan dat nieuws blijven?

Tubantia berichtte 16 april 2020 al over de kleurcodering van de Twentse routes, 1Limburg volgde op 9 juli 2020 met de Limburgse routes, ... (wat toen kwam? het nieuwe was er wel van af) en nu een jaar later...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

TenZNL schreef: zo 20 juni 2021, 20:17
suravida schreef: zo 20 juni 2021, 20:12

Jij hebt overduidelijk nooit de Noorse XC jeugdselectie de zwarte lijnen in Livigno zien rijden. Daar wisten een paar 14 jarige meisjes met 100mm ht's zonder dropper wel de hoogste tafels te springen waar mannen op dikke DH bakken dat niet lukte....

En verder is NL het enige land waar we nog geen gradaties en kleurcodes hebben toch?
Heb je het warm? Er staat een smiley achter, hoor :wink:
Sorry, :winkie: deze vergeten...
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Nice ,de NTFU bepaalt dus mijn nivo :winkie:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Dit is al zo vaak voorbij gekomen in diverse discussies. Dit is gewoon het officiële bericht wat onofficieel allang bekend was.

Wat mij betreft niets mis mee.

We zien veel teveel beginnende mtbers of eenmalige vrienden/familie feestjes die maar alle routes opduiken zonder enige vaardigheden en voorbereiding.

Daar kan deze classificatie toch bij helpen? Als de verhuurders dat ook nog eens doen blijft het lekker rustig op de routes die voor de meesten van ons juist interessant zijn en kunnen worden.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 513
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

Prima toch, alleen te hopen dat men na het rijden van een nederlandse rode route men niet blind een rode in de alpen afduikt...
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

suravida schreef: zo 20 juni 2021, 20:12
TenZNL schreef: zo 20 juni 2021, 20:01 Les 1...Lycra en wallrides gaan niet samen :winkie:
Jij hebt overduidelijk nooit de Noorse XC jeugdselectie de zwarte lijnen in Livigno zien rijden.
TenZNL doelt op het filmpje op het journaal, waarin 3 typische NL-bikers (laat ik ze geen boswielrenners noemen) een paar keer door het beeld rijden, bij het trailparkje van de route van ´t Hulsbeek.

Dat gaat al een paar keer bijna fout bij de dropjes (scheef landen, voet schiet van pedaal) en op het laatst glijdt er 1 van de wallride af :roll:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Lars TB schreef: zo 20 juni 2021, 21:36
Dat gaat al een paar keer bijna fout bij de dropjes (scheef landen, voet schiet van pedaal) en op het laatst glijdt er 1 van de wallride af :roll:
Wat gebeurde daar nou eigenlijk? Zag er stiekem wel komisch uit..
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

mugged schreef: zo 20 juni 2021, 21:26 Prima toch, alleen te hopen dat men na het rijden van een nederlandse rode route men niet blind een rode in de alpen afduikt...
Dat gaat niet goedkomen. Frans rood, zal dan resulteren in Hollands bloedrood.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Rayb81 schreef: zo 20 juni 2021, 21:46
Lars TB schreef: zo 20 juni 2021, 21:36
Dat gaat al een paar keer bijna fout bij de dropjes (scheef landen, voet schiet van pedaal) en op het laatst glijdt er 1 van de wallride af :roll:
Wat gebeurde daar nou eigenlijk? Zag er stiekem wel komisch uit..
Volgens mij het typische wallride -probleempje: te langzaam en te rechtop en dan wegglijden...
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie