Daar zit zeker een reden, gecombineerd met onze cultuur waarin "iedereen" kan fietsen en ons landschap dat grotendeels vlak is en daarmee als "ongevaarlijk" beschouwd wordt.MonkeyRider schreef: ↑ma 21 juni 2021, 12:07 ....Op een onbekende trail ben je veel voorzichtiger als op een aangelegde route waarbij je er vanuit gaat dat alles rijdbaar is....
Maar zelfs in een situatie als het bikeparkje bij Mook, met overduidelijk kunstmatig aangelegde trails, een start die je niet ongemerkt bereikt en duidelijke waarschuwingsborden aan het begin zijn er nog regelmatig rijders die er als vanzelfsprekend vanuit gaan dat hun (ontbrekende) skills genoeg zijn om blind de afdaling te rijden.
Beide lijnen eindigen met een drop in drie verschillende hoogtes en een mogelijkheid om ze helemaal niet te doen. Ik weet niet hoeveel piloten daar al -letterlijk- op hun smoel gegaan zijn, ondanks de waarschuwingen en de duidelijk als zodanig herkenbare hindernis?
Het is een instelling, en bij sommige mensen kun je doen wat je wilt maar daar verander je niks aan...
Ik ben zelf een redelijk ervaren rijder, maar niet op bikepark-niveau en grote sprongen/drops zijn ook niet aan mij besteed. Dus de eerste keer in Mook rijd ik gewoon even langs die drops af om te zien wat het eigenlijk precies is. En dan kun je daarna inschatten op basis van je eigen kwaliteiten en/of lef wat je gaat rijden...