Route niveau aangeven met kleurcode

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Het nut is dat men nu routes kan maken die niet door jan-modaal gereden worden en dus een wat hogere moeilijkheidsgraad kunnen hebben. Al denk ik dat zwart erg lastig gaat zijn in Brabant, of je moet een kicker voor een rivier maken en de track aan de andere kant laten doorgaan. Spring er maar overheen :)

Ik vind wel dat wanneer er een chickenrun is, deze langzamer moet zijn dan de uitdagende route, dan moeten de strava ridders ook die route gaan nemen :)
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

zonoskar schreef: do 24 juni 2021, 11:17 Ik vind wel dat wanneer er een chickenrun is, deze langzamer moet zijn dan de uitdagende route, dan moeten de strava ridders ook die route gaan nemen :)
Dat idee had ik voorheen ook, maar uiteindelijk leidt dat gewoon tot meer ongevallen ..... dus heb ik mij erin berust dat mijn uitdagende lusje best wat langer mag duren.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

De chicken run moet juist sneller zijn. Dan hebben degenen die snel willen fietsen geen last van technische uitdagingen. Degenen die houden van technische uitdagingen hebben dan geen last van gepruts op de technische features. Win win.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Ga met die gedachte in het achterhoofd een keer bij de ‘hand built’ sectie van het parcours HV kijken.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

De meesten slaan die over toch? Of bedoel je dat ook?
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Nee, juist degenen voor wie het niet bedoeld is gaan er als een Hannes doorheen. Drie bordjes, een qualifier en dan gewoon toch doen
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Daarvoor is er nu de gratis Pinkbike cursus "How to bike with Ben Cathro"...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

cheeta schreef: do 24 juni 2021, 18:28 Daarvoor is er nu de gratis Pinkbike cursus "How to bike with Ben Cathro"...
Wat een gehannes..... :lol:
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

bert l. schreef: do 24 juni 2021, 17:38 Nee, juist degenen voor wie het niet bedoeld is gaan er als een Hannes doorheen. Drie bordjes, een qualifier en dan gewoon toch doen
Die ervaring heb ik niet, zie ook vaak huurfietsers op sneakers die het lusje makkelijk rondkomen en doorgewinterde bikers die dit stuk overslaan. Alles is te rollen en op lage snelheid (dat laatste is het lastigste aan het hele lusje)
Zo moeilijk is dit stukje natuurlijk ook niet, ik zou hem blauw noemen op een voor de rest groene route.
Have fun!
Rinse.
Schorem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3943
Lid geworden op: ma 12 maart 2007, 13:16
Mijn mountainbike: Pantsman® 29-er
Contacteer:

Al die top-mountainbikers staan straks weer op het veld met hun 'cluppie'.
Onze rust keert terug evenals het aantal ongelukkige ongelukken.
Iedereen bedankt voor de sensatie en commotie, we kunnen ons huidige imago weer vanaf begin af aan gaan op poetsen.
Hopelijk heeft iedereen netjes betaald voor een vignet, dan is het niet volledig voor niets geweest.

:tong :-q
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

bert l. schreef: do 24 juni 2021, 17:38 Nee, juist degenen voor wie het niet bedoeld is gaan er als een Hannes doorheen. Drie bordjes, een qualifier en dan gewoon toch doen
Ik was er van het weekend. Niet hautain bedoeld, maar, "qualifier"? Die drempel kun je met de meest beroerde techniek nog over rollen zonder in de problemen te raken toch? En die bordjes daar werken natuurlijk ook niet als je net een paar borden met "pas op, drop!" bent tegengekomen op Lage Vuursche bij letterlijk een wortel die nog geen 20 cm boven de grond daarachter steekt.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

38x10 schreef: do 24 juni 2021, 20:48 Ik was er van het weekend. Niet hautain bedoeld, maar, "qualifier"? Die drempel kun je met de meest beroerde techniek nog over rollen zonder in de problemen te raken toch? En die bordjes daar werken natuurlijk ook niet als je net een paar borden met "pas op, drop!" bent tegengekomen op Lage Vuursche bij letterlijk een wortel die nog geen 20 cm boven de grond daarachter steekt.
20cm? Nagemeten :winkie:

Maar goed het gaat niet om jouw of mijn referentie niveau. Dat is een steeds terugkerend thema. Waar het om gaat is het niveau van de gemiddelde ov-fietser die Lage Vuursche rijdt.
Diegene die het ov-fietser niveau is ontstegen, is in NL al snel uitgekeken. Snelheid omhoog helpt nog een jaartje langer. Wat nu teniet wordt gedaan door de e-mtb.
Zoek je heil in het buitenland,.
sinterklaas
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 309
Lid geworden op: vr 24 februari 2006, 21:37
Mijn mountainbike: Rijdt

zonoskar schreef: do 24 juni 2021, 11:17 Ik vind wel dat wanneer er een chickenrun is, deze langzamer moet zijn dan de uitdagende route, dan moeten de strava ridders ook die route gaan nemen :)
Als strava ridder rij ik al jaren fluitend alle zogenaamde technical secties op de NL boscross rondjes. Wanneer komt er nu echt iets uitdagend waar de Strava tijger zich kan uitleven en niet in de remmen hoeft voor de "echte" mtb forum nl biker :winkie:
Finale Ligure, Nava Valley the hidden gem.
Van een boomwortel af fietsen is geen droppen
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

sinterklaas schreef: ma 28 juni 2021, 09:52
zonoskar schreef: do 24 juni 2021, 11:17 Ik vind wel dat wanneer er een chickenrun is, deze langzamer moet zijn dan de uitdagende route, dan moeten de strava ridders ook die route gaan nemen :)
Als strava ridder rij ik al jaren fluitend alle zogenaamde technical secties op de NL boscross rondjes. Wanneer komt er nu echt iets uitdagend waar de Strava tijger zich kan uitleven en niet in de remmen hoeft voor de "echte" mtb forum nl biker :winkie:
Blijf bij je eigen "soort" :lol:
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Jurriaan schreef: ma 28 juni 2021, 09:37 20cm? Nagemeten :winkie:

Maar goed het gaat niet om jouw of mijn referentie niveau. Dat is een steeds terugkerend thema. Waar het om gaat is het niveau van de gemiddelde ov-fietser die Lage Vuursche rijdt.
Diegene die het ov-fietser niveau is ontstegen, is in NL al snel uitgekeken. Snelheid omhoog helpt nog een jaartje langer. Wat nu teniet wordt gedaan door de e-mtb.
Zoek je heil in het buitenland,.
Dat heeft toch niets met referentieniveau te maken? Een "qualifier" die je met de meest beroerde techniek nog kunt rijden mag die naam toch niet dragen? Niet dat een qualifier op het Handbuilt stukje nodig is, volgens mij kun je je daar nergens serieus verwonden. (Wat Singletrack Sundays al schrijft, juist de lage snelheid maakt het lusje lastiger dan de standaard route)

Ik heb die 20 cm niet nagemeten, maar veel meer zal het niet zijn. Dat soort bordjes werkt toch alleen maar averechts? (Als in: "ik ben vast een goede rijder als ik deze drop, waar nota bene een waarschuwingsbord staat, over kom") Ook voor die "drops" geldt dat je ze op alle mogelijke manieren over komt, zonder schade.

Heil in het buitenland? De laatste 3 jaar probeer ik elk jaar wel een bikepark of 2 mee te pikken. Steek ik onwijs veel van op (al ben ik, vergeleken met de locals en andere park-rats daar echt maar een kneusje, daarover maak ik mij nul illusies). Maar is het hele idee van kleurcodes niet dat er in Nederland ook stukken komen op de vaste routes die niet meer door iedereen te rijden zijn?
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Plaats reactie