Producion Privee Protoype

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Dutch schreef: wo 30 juni 2021, 18:59
Waar heb je dat dan gezien, meegemaakt? Enkel op internet denk ik? Weet je dan toedracht, omstandigheden etc? Er gaan vele verhalen.
Heb het ook gevolgd en er zit één dubieus geval bij voor zover mijn geheugen het terughaald.
Ik reageer alleen maar op jouw reactie. ;-) En verder gaat er uiteraard wel vaker iets mis bij alle andere merken en alle andere materialen. Hoe je daar als merk vervolgens mee omgaat is belangrijker volgens mij. Pole heeft daar waarschijnlijk meer klanten mee verloren dan met hun falende frames.

Maar OT: Wat is het grote voordeel van het CNCen van een compleet frame tov andere methodes? Naast het toch wel fraaie uiterlijk lijkt het me erg handig dat je je geupdate Fusion tekening meteen uit je freesmachine kan halen, en op die manier je dus snel lokaal wijzigingen kan toepassen. Al lees ik in het verhaal van de nieuwe Ibis eigenlijk diezelfde redenatie, maar dan in carbon: https://www.pinkbike.com/news/first-loo ... e-usa.html
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Back o.t. (off topic)

Je doet vewl aannames, en dara ging mijn reactie op JW ook over. Het valt op dat er heel vaak stellig zaken aan de tand gevoeld worsen en dat men spreekt over "zien" maar dat het vooral internet wijsheid is. (Zeg niet dat ik mij hier zelf nooit schuldig aan gemaakt heb)

Ofwel je "hoort", "ziet" vooral de zaken die niet goed gaan, niet textbook afgehandeld worden.
(En dan echt niet opnemend voor POLE)
Het is nl op het wijze internet wel zo dat één hard roepende in de woestijn velen kan laten meelopen.

Ofwel, strekking van het punt is, laten we feitelijk blijven en niet zomaar andermans aannames als waarheden verkondigen.
Als merk ben je ook heeeel erg afhankelijk van wie de gedupeerde klant is, als fabrikant heb je maar één ontevreden klant nodig heel heel hard blijft roepen, en je bent de pineut.
Doet die klant dat niet heb je geluk. Tevreden of niet tevreden.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

O.t. (on toppic ;-))

Ibis en carbon is ook mooi maar dat carbon is veel lastiger, of zelfs niet geheel circulair toe te passen. De alu frees fiets dan weer wel. (Pas op dat van carbon by ibis is een aanname misschien heeft ibis ander nieuw circulair carbon, heb het hele stuk niet doorgelezen
Gebruikersavatar
JW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: durft meer dan ik / Geometron

Dutch schreef: wo 30 juni 2021, 18:59
JW schreef: wo 30 juni 2021, 12:16 maar ik heb bij die bekende Finse fietsen dat ook stuk zien gaan dus daar is niet zo veel winst uit te halen..

Anyways. Leuk de protos en aanpassingen te zien.
Waar heb je dat dan gezien, meegemaakt? Enkel op internet denk ik? Weet je dan toedracht, omstandigheden etc? Er gaan vele verhalen.
Heb het ook gevolgd en er zit één dubieus geval bij voor zover mijn geheugen het terughaald.

Niet om de POLE fanboy uit te hangen (Taival vind ik echt het enige mooie model) maar ik heb bij je ervaringen sterke vraagtekens.

In de basis is elke MTB relatief eenvoudig te slopen als je het niet eens al te gek maakt maar enkel ergens vergallopeerd is het al zomaar gedaan.
Misschien verkeerd verwoord. Ik bedoel niet dat die bikes aan de lopende band stuk gaan, dat is ook niet zo. Wel dat op die manier samengestelde gefreesde frames daar misschien wel gevoeliger voor zijn. Kan me ook voorstellen dat een lasverbinding daar recht over het balhoofd ook niet fijn is. Meer inhakend op dat ontwerpprincipe, m'n bedoeling was niet zozeer om pole af te branden maar dat kwam wel zo over.

Ik ben goed bekend met het effect dat op internet alles opgeblazen wordt. Misschien heb ik mij in dit geval laten misleiden. De combinatie met de asocialemedia en de makkelijk escalerende discussies, ook over de klantenservice en eventueel weggepoetste berichten maakt het beeld niet duidelijker. Ik heb geen mensen in mijn vriendenkring die die bepaalde pole varianten rijden.
Als ik nu één of twee verhalen had gelezen dan zou ik het niet vermeld hebben. Te vaak een gefrustreerde klant die een reputatie wil verpesten om z'n gram te halen.
Wat mij wel opvalt is dat de eerdere versies die nog geschroefd waren dit niet lijken te hebben. Die worden vast op dezelfde manier gebruikt en gaan niet stuk.
Los van wat er wel of niet stuk gaat aan die bikes, daar een lijmverbinding ben ik het gewoon (nog) niet mee eens en zou ik zelf niet zo ontworpen hebben. Maar dat is natuurlijk iets dat je met een schep zout moet nemen, ik ontwerp wel dingen maar geen fietsen.

Ben het zeker met je eens. Alles kan stuk, alhoewel een goed frame wel echt heel veel kan hebben en eerder alles dat er aan vast zit stuk gaat. En dat proberen we al te vaak :-q

Over de flexibiliteit met ontwerp, denk dat het aanpassen van een lasmal en de buizen ook snel gaat. Een gefreesd frame heeft daar misschien wel een streepje voor maar beide zijn vele male makkelijker dan composiet met een dure mal.
Plaats reactie