RockShox nieuws

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Charger 3 is in aantocht. Nu nog vermomt als BlackBox
Afbeelding

FAS staat voor: Flight Attendant-System
Laatst gewijzigd door Jurriaan op za 21 mei 2022, 22:14, 5 keer totaal gewijzigd.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

En nu maar hopen dat het instelbereik ook verder reikt dan iemand van 70kg.
Bird Aeris 9 blurple
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

novaterra schreef: vr 2 juli 2021, 15:58 En nu maar hopen dat het instelbereik ook verder reikt dan iemand van 70kg.
Charger1 vond ik nou niet bepaald geschikt voor iemand van 70kg. Gelukkig dat er tuners zijn, die daarop in spelen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Serieus een enduro vork met een lockout :~ Dit is een Zeb

Afbeelding

De enduro met voor en achter lockout.
Afbeelding

En de HSC instel mogelijkheden? Die zijn vervallen.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2010
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

novaterra schreef: vr 2 juli 2021, 15:58 En nu maar hopen dat het instelbereik ook verder reikt dan iemand van 70kg.
Das wat overdreven voor mijn 80kg plus zware rugzak werkt de demping prima.

Betreft deze innovatie, vast leuk maar op afdalingen win je er niets mee 😖 in die zin snap ik niet dat dit niet op de nieuwe SID beschikbaar komt en wel op de ZEB (t zal voor enduro race toepassingen vast een paar secondes schelen maargoed…)
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Precies dat, ze willen de ZEB op de afdalingen gewoon zijn ding laten doen. En dan op de klim laten voelen als een Pike of een Reba, misschien niet meteen als een SID. En dan doet de achterkant wel meteen net zo mee, geheel automatisch, en schakelt ook weer af als de klim een puistje van 10 meter is. En dat voor het luttele bedrag van 2000 EUR of daaromtrent.

Mijn Highlander heeft een climb switch die ik met de hand bedien, en ik gebruik hem ook. Dat wel.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Het niet meer in kunnen stellen van de HSC laten we maar gemakshalve maar buiten beschouwing. Wat hè voor +2000 euro klagen we niet.

En het ook nog steeds niet in kunnen stellen van de HSR drijft ons in de armen van Fox. Waar niks mis mee hoeft te zijn :bier:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

In de Blackbox Boxxer, welke opduikt in Fort William, zou sprake zijn van een demper zonder bladder, exit Charger. In plaats van een bladder zit er een stalen veer als IFP in. Meer in deze video op ca. 2.11.

Ook het uiterlijk van de Boxxer is veranderd, meer in stijl met de ZEB.
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

De terugkomst van de elastromeer om kleine trillingen van de trail eruit te halen.

Prijs van de vorken zou niet boven de € 1260,- komen voor de duurste (Zeb) in Ultimate uitvoering.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Trekrules
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 620
Lid geworden op: di 18 september 2012, 23:21

Nieuwe Lyrik gaat wat ik begreep tot max 160mm veerweg, vorige Lyrik ging tot 180mm veerweg maar Rock Shox gooit het roer om met nieuwe indeling, Charger 3 met Buttercups op de Ultimate modellen, model onder de Ultimate heeft normale Charger 3 demper.
Downhill is where it’s at,real proper shredding on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Vanaf nu meer info op de voorpagina :bier:

https://www.mountainbike.nl/nieuws/2022 ... en-dempers
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
HJ12
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 180
Lid geworden op: do 11 maart 2021, 13:56

Maar kan je nu ook je oude pike voorzien van deze upgrade?
DeKerfs
Genius
Genius
Berichten: 1089
Lid geworden op: za 15 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: N+1
Contacteer:

HJ12 schreef: do 26 mei 2022, 17:35 Maar kan je nu ook je oude pike voorzien van deze upgrade?
Nee. De Charger 3 is niet backwards compatible met de Pike en Lyrik van vóór deze nieuwe serie.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

He waar kennen we deze oplossing van?
Afbeelding

Oja van Vorsprung Luftkappe.
Afbeelding

Hoe was het ook al weer, beter goed gekopieerd dan slecht bedacht zal Rock Shox gedacht hebben na de aanfluiting van Debonair B1 tot en met C1+
DeKerfs schreef: do 26 mei 2022, 18:13 Nee. De Charger 3 is niet backwards compatible met de Pike en Lyrik van vóór deze nieuwe serie.
Ik kijk uit naar de vergelijking tussen de FAST demper en de Charger 3.

Maar instellen van de HSR laat Rock show nog steeds achterwege.. Bekende marketing truc, dat zal voor behouden zijn aan de Charger4.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Jurriaan schreef: vr 27 mei 2022, 10:12 ...
Maar instellen van de HSR laat Rock show nog steeds achterwege.. Bekende marketing truc, dat zal voor behouden zijn aan de Charger4.
Maar ik lees:
PAT schreef:Ze hebben HSC- en LSC-cross-talk geëlimineerd. Een overlap in afstelling functionaliteit die HSC- en LSC-aanpassingen aan elkaar koppelt, waardoor echt onafhankelijk afstellen voorheen onmogelijk was. Geen mentale gymnastiek meer die u tijdens het rijden moet uitvoeren, geen compromissen tussen het klikken op de knop voor HSC en het beïnvloeden van LSC of vice versa. De mogelijkheid om HSC of LSC toe te voegen zonder het offer te hoeven brengen van extra feedback en ruwheid betekent meer controle, vertrouwen en comfort om van de rit te genieten. Het afstemmen van je vering op je gewenste rijstijl en trail is nog nooit zo nauwkeurig en persoonlijk geweest.
(https://www.mountainbike.nl/nieuws/2022 ... en-dempers)
Bikeradar schreef:Ultimate and Select+ forks will feature the new Charger 3 damper, which allows for external high- and low-speed compression and rebound-damping adjustment
(https://www.bikeradar.com/news/2023-roc ... lyrik-zeb/)

Dus toch al in de Charger3, niet zo negatief Jurriaan :kiss: :winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie