Giant Anthem 2022

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Oeps, 2021 plaatjes keek ik naar.

Afbeelding
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

KTManiac schreef: zo 21 november 2021, 20:12 Nope, ook zo'n iel buigstangetje.....
Maar da's daar dan weer net de uitzondering, de meest Santa Cruz modellen hebben wel een fatsoenlijk systeem.
Zo’n iel stangetje zoals jij dat noemt, heeft zich blijkbaar bewezen als bijna alle merken voor hun xc-achtige fietsen dit gaan gebruiken. Inmiddels zijn we ca 30 jaar bezig met fully’s. In het begin zag je allerlei exotische systemen. Langzaamaan blijft er door ervaring en verbetering van materiaal over wat het beste werkt, icm gewicht etc. Dan is het prima als er nog een paar kleine spelers iets afwijkends produceren, maar de grote jongens hebben genoeg R&D gedaan om te achterhalen wat werkt, betaalbaar is en licht genoeg is.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Is niet waar. Maar goed marketing afdelingen willen ons dat doen geloven. En omdat alle merken, nou ja bijna alle merken het doen, hoeft het nog niet waar te zijn.

Goed makertje
Afbeelding
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

KTManiac schreef: zo 21 november 2021, 14:21 Goedkoper te produceren en met de juiste marketing BS duurder te verkopen.
Zou dat wel goedkoper zijn? Je moet wel je laminageproces op orde hebben wil je niet met achterbruggetjes moeten rondstrooien ivm.garantie.......?
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Die garantie eindigt een keer hoor...
Ieder z'n smaak, ik heb er iig geen vertrouwen in.
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Jurriaan schreef: zo 21 november 2021, 20:31 Is niet waar. Maar goed marketing afdelingen willen ons dat doen geloven. En omdat alle merken, nou ja bijna alle merken het doen, hoeft het nog niet waar te zijn.

Goed makertje
Afbeelding
Je 'showt' ook w een van de mooiste fietsen van dit moment :-q.
Maar een VPP systeem heeft ook wel z'n eigen 'zwakheden'. :wink:
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Azurri schreef: zo 21 november 2021, 20:33
KTManiac schreef: zo 21 november 2021, 14:21 Goedkoper te produceren en met de juiste marketing BS duurder te verkopen.
Zou dat wel goedkoper zijn? Je moet wel je laminageproces op orde hebben wil je niet met achterbruggetjes moeten rondstrooien ivm.garantie.......?
Volgens mij valt het best mee hoe ingewikkeld het is om te maken, als je bijvoorbeeld kijkt naar carbon hengels enzo, die kosten nog geen 100 euro, en buigen ook constant, die technologie is er al jaren.
Sneeuwmonster
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

KTManiac schreef: zo 21 november 2021, 20:40 Die garantie eindigt een keer hoor...
Ieder z'n smaak, ik heb er iig geen vertrouwen in.
Smaken verschillen inderdaad, ik ben persoonlijk al vele jaren voorstander van een zo eenvoudig mogelijk systeem en zeker bij de beperkte veerwegen die bij xc-bikes gebruikelijk zijn. Met de moderne dempers kun je al die draaipunten bij een 100~120mm fiets imo gewoon achterwege laten. Pas bij grotere veerwegen (zeg >140mm) zie ik het nut van wat extra techniek om de spagaat tussen veergedrag en efficiency beter te kunnen maken.

De flex in de achterbrug (of een draaipunt) is nodig als je wel een link voor de demperaansturing gebruikt, bij een pure single pivot niet. En de flex is bij de meeste systemen echt minimaal -enkele mm's- imo een veel betere keuze dan een lager dat amper hoeft te bewegen en de boel zwaarder, kwetsbaarder en minder stijf maakt (volgens mij is een buis uit een stuk altijd nog stijver dan een waar een lager tussen zit).

Maar belangrijker dan mijn idee over veerconstructies, we zitten op pagina twee en ik heb nog geen plaatje van de fiets uit de titel gezien ;-)
Da's wel vaker hier, wordt er een link gedumpt en moet iedereen zelf maar gaan kijken... :roll:

Ik vind het in elk geval optisch best een geslaagde fiets:
Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Ik vind het ook wel echt een vet ding.
Vooral die kleur is ook echt iets aparts :-q
Sneeuwmonster
B@rry
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 11:13
Mijn mountainbike: Scott Genius 930 (2013)
Contacteer:

Echt een mooie fiets vind ik, de ANTHEM ADVANCED PRO 29 2, maar e5349 voor een Deore/SLX gemengde afmontage?? :~
Vork, demper, wielen zijn echt wel ok maar dan nog is het toch wel erg veel geld...vind ik.
Of het goed rijdt, geen idee. Maar ik neem maar gewoon even aan dat dat wel zo zal zijn.
Be nice :-q
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Azurri schreef: zo 21 november 2021, 20:57
Jurriaan schreef: zo 21 november 2021, 20:31 Is niet waar. Maar goed marketing afdelingen willen ons dat doen geloven. En omdat alle merken, nou ja bijna alle merken het doen, hoeft het nog niet waar te zijn.

Goed makertje
Afbeelding
Je 'showt' ook w een van de mooiste fietsen van dit moment :-q.
Maar een VPP systeem heeft ook wel z'n eigen 'zwakheden'. :wink:
Kan dit niet mooi vinden. Een liefdesbaby van een OIZ en een Hightower, waarbij de moeder de hele zwangerschap heeft gerookt en gedronken 8)

Het is wel anders dan anders.....toegegeven....
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Har77 schreef: ma 22 november 2021, 15:00
Azurri schreef: zo 21 november 2021, 20:57

Je 'showt' ook w een van de mooiste fietsen van dit moment :-q.
Maar een VPP systeem heeft ook wel z'n eigen 'zwakheden'. :wink:
Kan dit niet mooi vinden. Een liefdesbaby van een OIZ en een Hightower, waarbij de moeder de hele zwangerschap heeft gerookt en gedronken 8)

Het is wel anders dan anders.....toegegeven....
Gelukkig heeft niet iedereen dezelfde smaak, anders zou iedereen mijn vrouw(of nog erger,mijn fiets🤣) Willen hebben!!😜
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Azurri schreef: ma 22 november 2021, 15:34 anders zou iedereen mijn vrouw(of nog erger,mijn fiets🤣) Willen hebben!!😜
Jij rijdt Speci toch? 8)


Je vrouw ken ik niet :wink:
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Mtb1988
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 16 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Assen
Contacteer:

Vind het een hele mooie fiets, alleen die live valve controlbox (of hoe het heet) aan de bovenbuis ziet er gek uit.

Wat betreft prijzen vind ik het zo gek nog niet, zoals iemand al eerder opmerkte is het geld besteed aan de juiste dingen.

Bijv vork / demper en dan een iets lagere groepset die naar mijn idee prima kan worden vervangen op termijn
https://kvscycling.com/ - mijn fiets blog!
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Mtb1988 schreef: ma 22 november 2021, 22:35 Vind het een hele mooie fiets, alleen die live valve controlbox (of hoe het heet) aan de bovenbuis ziet er gek uit.

Wat betreft prijzen vind ik het zo gek nog niet, zoals iemand al eerder opmerkte is het geld besteed aan de juiste dingen.

Bijv vork / demper en dan een iets lagere groepset die naar mijn idee prima kan worden vervangen op termijn
Als ze 'm voor 2023 'upgraden' met rock shox 'Flight Attendant' en Sram axs, dan kan die control box weg, en ziet t er nog opgeruimder uit. Maar ja Gaint en Shimano,
2 handen op een buik.........
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Plaats reactie