Erwin Bakker negatief in het nieuws door positief op EPO

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Lucifer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2317
Lid geworden op: di 4 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Epic/Specialized Demo 8/Specialized Venge

Ik ben teleurgesteld in hem als sporter. Wat ik wel hoop dat ze hem als mens op een normale manier zullen blijven benaderen. Ik hoor te vaak dat mensen die dit soort fouten maken in hun sport gemeden worden als een melaatse.

Tuurlijk moet hij geschorst en bestraft worden, maar niet als mens afgemaakt worden.

Vanaf deze plaats wens ik hem als mens veel sterkte toe de komende tijd !
Ride, ride, ride cause Lucifer is on your
t(r)ail !
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

Wie pakt er nu nog EPO!! . Dan weet je toch dat je uiteindelijk , en als prof zeker , een keer tegen de lamp loopt met al die controles tegenwoordig.

Al zijn ze van de EPO-test ook nog niet helemaal zeker of die altijd betrouwbaar is , zie Rutger Beke ( trialeet )

Rutger Beke website
it ain't what you do it's the way that you do it
€win H
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 28 juli 2003, 19:37
Mijn mountainbike: S-works...
Contacteer:

Een reactie van Erwin Bakker zelf.

Bakkertje
Forum Lid
Soort mountainbiker: Recreatief

--------------------------------------------------------------------------------

Als je het lef hetbt zo de fout in te gaan als ik gegaan ben, moet ik ook het lef hebben om nu niet weg te duiken..

die laatste stap naar de top zou nog een korte investering zijn, ik was goed voor top 15 noteringen maar niet goed genoeg voor een podium, althans nog niet dit jaar want elk jaar ging het beter. Ik wilde teveel en te snel, en nam de beslissing voor Canada.Die 2 wedstrijden in amerika zouden "het"dan bewijzen De sprong naar het podium was gemaakt, maar ik val er nu hard vanaf, in een diepe kuil, en daar moet ik nu zelf uit gaan klimmen. Spijt en excuses maken niets goed, laat staan wat ik de mountainbike wereld aandoe.

Als sportman ben ik niemand meer, maar als persoon nog steeds diezelfde Bakkertje als voorheen. Ik ga mezelf eerst even Resetten de komende weken en een nieuw begin zoeken..


__________________
scalpel 88+tuned@10,1 kg

http://www.erwinbakker.com

bron: mtbsport.nl
Gebruikersavatar
Bommie
Site Admin / Fotograaf
Site Admin / Fotograaf
Berichten: 5645
Lid geworden op: za 15 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur CC, Radon Black Sin 10.0

Ik moet zeggen dat ik het sterk van hem vind om op deze manier te reageren. Hij verstopt zich niet en is realistisch in zijn reactie.
Eat, sleep, ride, repeat
Gebruikersavatar
kokopelli
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4628
Lid geworden op: za 25 juni 2005, 00:14
Mijn mountainbike: yeti
Contacteer:

Spijt en excuses maken niets goed, laat staan wat ik de mountainbike wereld aandoe
Gewoon wegblijven uit dit wereldtje is soms de juiste beslissing, sportief gezien dan.
En dat hij in een diepe kuil is gevallen is helemaal oké!
Laat hem er dan maar uitklimmen, dan weer alles opbouwen.
Dan weer respect afdwingen, enwel CLEAN!!
Dan mag zo iemand terug komen.
Al die k.t roady praktijken. Stom volk!
team funride
YETICYCLES.NL
LazyLad
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 325
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 22:47
Mijn mountainbike: is een vonkje

Maskeren is het sleutelwoord. Ik heb zo het vermoeden dat anderen dat professioneler hebben aangepakt/aanpakken dan Erwin Bakker (maar alleen als je positief wordt getest heb je het bewijs van gebruik).
Het verhaal komt overigens wel erg amateuristisch over.

Dat neemt niet weg dat het zonde is dat er weer eens is aangetoond dat ook in de het prof mtb'en gedoopt wordt.
Steelboy
Genius
Genius
Berichten: 1943
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 22:56

kokopelli schreef:Al die k.t roady praktijken. Stom volk!
Daar gaan we weer... de wielrenners zijn weer de boeman... de wielrennerij zet weer de trend als het aankomt op dopinggebruik...

Voetballers die gebruiken (de broertjes De Boer met hun 'Andrelon' ) daarvan vergeten we het, maar oh wee als wielrenners gebruiken.

Als ik zeg dat mountainbikers bij dezelfde doktoren lopen als hun wegcollega's dan is dat zeker ook onzin?

Get real...
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

bij wielrennen hoort (hoorde) doping meer dan bij mtb en nog minder bij voetbal.
echter de belangen in de sport, topsport, zijn zo groot, lees er is veel geld meegemoeid, dat de verleiding om te gebruiken erg groot is. Erwin wee took dat collega's gebruiken in de top tien. Wellicht dacht hij dat zal dan wel EPO zijn. Niet dus want hij wordt gepakt en de andere niet. De andere gebruiken iets anders en/of maskeren het goed.

doping is niet uit te bannen zoalng de belangen, lees het geld, zeer belangrijk blijven.
guido_gorisse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: zo 16 november 2003, 19:34
Mijn mountainbike: Scott Scale 710
Contacteer:

Het blijft een duistere slechte wereld, het gebruik van dergerlijke middelen. Ik ben ook wel diep teleurgesteld in Erwin, want ik had toch wel een kleine hoop dat we een goeie nieuwe "kampioen" hadden in NL. Helaas, helaas. Misschien is het wat hard, maar ik hoop dat sporters door dergerlijke akties geen tweede kans krijgen, zodat andere sporters onderhand eens van die spullen afblijven.

Hij kwam juist zo sterk over in internationale wedstrijden, wat hij verklaarde doordat hij meer wedstrijden in het buitenland reed. Jammer, Jammer.
M5
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 14 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized

Reactie van hemzelf,

Als je het lef hetbt zo de fout in te gaan als ik gegaan ben, moet ik ook het lef hebben om nu niet weg te duiken..

die laatste stap naar de top zou nog een korte investering zijn, ik was goed voor top 15 noteringen maar niet goed genoeg voor een podium, althans nog niet dit jaar want elk jaar ging het beter. Ik wilde teveel en te snel, en nam de beslissing voor Canada.Die 2 wedstrijden in amerika zouden "het"dan bewijzen De sprong naar het podium was gemaakt, maar ik val er nu hard vanaf, in een diepe kuil, en daar moet ik nu zelf uit gaan klimmen. Spijt en excuses maken niets goed, laat staan wat ik de mountainbike wereld aandoe.

Als sportman ben ik niemand meer, maar als persoon nog steeds diezelfde Bakkertje als voorheen. Ik ga mezelf eerst even Resetten de komende weken en een nieuw begin zoeken..


Hallo zeg,

Dat vind ik een grote BLAASKAAK dat hij zoiets zegt.
Doping gebruiken brengt zeer groot risico mee, sport, toekomst en troep in je lichaam !
Brum
Genius
Genius
Berichten: 3747
Lid geworden op: wo 5 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: FS + SS en nog een paar
Contacteer:

M5 schreef:Reactie van hemzelf,

blaat
Simpele, kijk eens wat posts hoger... :wink:

Ik vind het een slechte zet van hem, maar zijn reactie geeft toch wel aan hoe hij persoonlijk is. Als sportman is de fout idd gemaakt. Ik zie hem over 2 jaar graag terug, net als Flipke overigens, het zijn beide erg goede fietsers en mooie persoonlijkheden, voor mij doet hun eenmalige fout daar niets aan af.

Heb zelf wel het idee dat alleen de renners die gepakt worden de lul zijn, immers: zolang je onder de gestelde limieten van de UCI blijft ben je 'schoon'....
Laatst gewijzigd door Brum op zo 31 juli 2005, 19:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bommie
Site Admin / Fotograaf
Site Admin / Fotograaf
Berichten: 5645
Lid geworden op: za 15 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur CC, Radon Black Sin 10.0

Vriendelijk verzoek geen flamewar van dit topic te gaan maken
Eat, sleep, ride, repeat
hanz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1139
Lid geworden op: do 28 november 2002, 09:40
Mijn mountainbike: Canyon Lux

Zonde, die jongen had zoveel talent. Ik snap niet waarom je zoiets zou gebruiken, je valt vanzelf een keer door de mand
Gebruikersavatar
kokopelli
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4628
Lid geworden op: za 25 juni 2005, 00:14
Mijn mountainbike: yeti
Contacteer:

:~
Laatst gewijzigd door kokopelli op zo 31 juli 2005, 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
team funride
YETICYCLES.NL
Gebruikersavatar
kokopelli
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4628
Lid geworden op: za 25 juni 2005, 00:14
Mijn mountainbike: yeti
Contacteer:

Geplaatst: zo 31 juli 2005, 10:09 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

kokopelli schreef:
Al die k.t roady praktijken. Stom volk!


Daar gaan we weer... de wielrenners zijn weer de boeman... de wielrennerij zet weer de trend als het aankomt op dopinggebruik...

Voetballers die gebruiken (de broertjes De Boer met hun 'Andrelon' ) daarvan vergeten we het, maar oh wee als wielrenners gebruiken.

Als ik zeg dat mountainbikers bij dezelfde doktoren lopen als hun wegcollega's dan is dat zeker ook onzin?

Get real...
Zonder vlamme oorlog, noem je voetbal een sport?
Dat is alleen sensatie voor toeschouwers, meer stel het niet voor!

Dat er de laatste jaren mtb-ers gepakt worden op doop,
tekend maar weer hoe de sport verwaarloosd word door de roadies.
+/-15 jaar terug was de xc nog stoer met een Tomac en Overend en guys like them!!!

Laat me wel zegge dat ik het hierboven over het xc gebeuren spreek
voor de rest "Peace Bro"! :-q
Laatst gewijzigd door kokopelli op di 2 augustus 2005, 00:06, 1 keer totaal gewijzigd.
team funride
YETICYCLES.NL
Gesloten