Levenslange schorsing Erwin Bakker

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Ferry
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1104
Lid geworden op: do 22 augustus 2002, 08:52
Mijn mountainbike: roept alweer

KingBee schreef: Hmm, en hoe gaat dat nou verder. Mag je nog marathons rijden (hobbymatig) of is dat ook voltooid verleden tijd?

Exar schreef:
Rogier schreef: Emigreren of een andere wielersport heeft ook geen zin. Een UCI-schorsing moet worden overgenomen door alle bij de UCI aangesloten wielerbonden. Het betreft vervolgens alle wedstrijden die bij die wielerbonden zijn aangesloten.
Het is niet alleen wielersport, het is competitiesport op ieder niveau waar hij nu van is uitgesloten.

Ja dus.
If you can't ride it, BIKE IT ! ! ! !
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Het komt er dus op neer dat Erwin zich heeft laten onderzoeken ivm de eerste positieve uitslag wegens verkeerde verhouding van lichaamseigen stoffen. Hieruit is gebleken dat Erwin's niets te verwijten valt. Dit onderzoek is bekrachtigd en goedgekeurd door de KNWU. Deze goedkeuring moet dan doorgegeven worden aan het CAS zodat zij dit over kunnen nemen waardoor de beschuldiging van de baan is. CAS nam dit dus niet klakkeloos over en dus wordt er een afspraak gemaakt met de KNWU en Erwin en CAS zodat de KNWU en Erwin hun onderzoek kunnen verdedigen. Tussentijds wordt Erwin betrapt op EPO. Op het moment dat de KNWU Erwin moet verdedigen bij het CAS hebben ze hier geen "zin" meer in en de KNWU komt dus niet in opdagen in Zwitserland. Geen verdediging door de KNWU dus.

Nu heeft Erwin de KNWU gepikeerd door toch marathons mee te rijden (wat dus wel mag). Daarom wordt de eerste beschuldiging (die onterecht is) weer te boven water gehaald. Dan heb je dus 2 "doping" gevallen. 1+1 =2 Dus levenslang.

Dit is in mijn ogen dus niet terecht omdat het dus duidelijk geen herhaling van doping is.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Aegis X.O
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: do 6 april 2006, 22:18
Mijn mountainbike: Giant Trance 2, Fox Talas RL, SRAM X.O

byorka schreef: 1+1 =2 Dus levenslang.

Dit is in mijn ogen dus niet terecht omdat het dus duidelijk geen herhaling van doping is.
2 - 1 = 1

Dat is één keer teveel!
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Aegis X.O schreef:2 - 1 = 1

Dat is één keer teveel!
Klopt, maar niet voldoende voor levenslang! Daar gaat het om.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
araminta
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 355
Lid geworden op: zo 21 oktober 2001, 02:00

Eén keer doping plus één keer stommiteit tijdens vermeende dopingperiode is meer dan voldoende voor de heer Bakker om uit te kijken naar een andere tijdsbesteding. Als troost bestellen we wel allemaal een Qring bij 'm en gaan we weer verder met het leven, als dat na dit menselijk drama nog mogelijk is.
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

Hij mag alles rijden wat niet door de KNWU en/of UCI georganiseerd word. Sport als hobby kun je niemand ontnemen.

Het artikel in het ED:
Afbeelding
it ain't what you do it's the way that you do it
TuneBrother
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: ma 3 april 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Principia MSLe PRO ('05) met oa, X.0, Crossmax, Mono Mini en Tune
Contacteer:

nou laat de les iig duidelijk zijn en zoek idd een andere tijdsbesteding.
als het echt zo is dat de knwu in gebreke is gebleven, ben ik de eerste om toe te geven dat je je recht moet halen. de "wet" is de maatstaaf niet de mening van het volk!

en by the way: zoek iemand met een goede visie die je adviseerd over wat te doen en wat niet. Ik las een tijd terug een bericht op mtbsport van iemand die het zich verwonderde dat iemand die geschorst is zomaar een team begint.....(achteraf) had hij gelijk dat erwin zich beter gedeisd kon houden.
is veel lekkerder dan hans, is veel lekkerder dan hans!
pauluz!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 305
Lid geworden op: do 25 september 2003, 21:57
Mijn mountainbike: American Eagle Durango 780 [Carbon]
Contacteer:

Dit onderzoek is bekrachtigd en goedgekeurd door de KNWU. Deze goedkeuring moet dan doorgegeven worden aan het CAS zodat zij dit over kunnen nemen waardoor de beschuldiging van de baan is. CAS nam dit dus niet klakkeloos over en dus wordt er een afspraak gemaakt met de KNWU en Erwin en CAS zodat de KNWU en Erwin hun onderzoek kunnen verdedigen. Tussentijds wordt Erwin betrapt op EPO. Op het moment dat de KNWU Erwin moet verdedigen bij het CAS hebben ze hier geen "zin" meer in en de KNWU komt dus niet in opdagen in Zwitserland. Geen verdediging door de KNWU dus.
Het voordeel van de "twijfel" bij de eerste keer wordt een stuk minder als men een tweede keer positief getest wordt....
En als de CAS de eerste keer ook discutabel vond, dan hadden ze hem denk ik niet for life geschorst. Lijkt me dat zoiets "zomaar" beslist wordt.
Het leven is net een neus...
Je moet eruit halen wat erin zit.
guido_gorisse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: zo 16 november 2003, 19:34
Mijn mountainbike: Scott Scale 710
Contacteer:

araminta schreef:Eén keer doping plus één keer stommiteit tijdens vermeende dopingperiode is meer dan voldoende voor de heer Bakker om uit te kijken naar een andere tijdsbesteding. Als troost bestellen we wel allemaal een Qring bij 'm en gaan we weer verder met het leven, als dat na dit menselijk drama nog mogelijk is.
Ik heb altijd al gezegd (ook in eerder topic) dat hij zich beter op de achtergrond kon houden. Daarmee krijg je in deze situatie alleen maar gezeik. Als je dan ook nog eens een bundertje maakt in Duitsland (waardoor ze hem het liefst bij de grens al tegen houden). Tja, dan gaan ze natuurlijk hard op zoek naar argumenten om hem terug te kunnen pakken. Ik zie het als een aantal foutjes (van wie die dan ook moge zijn)die gewoon aan gepakt worden. Het is denk ik niet in ons vermogen om te beoordelen of het al dan niet een rechtmatige straf is, maar de beslissing is gemaakt en zal niet terug gedraaid worden. Dus wat Araminta al zei allemaal nog een keer een Qring of een ander light-weight onderdeeltje gaan kopen bij Erwin en verder zullen we niet veel meer van 'm horen.

Zoals ik ook al eerder zei hij is dom bezig geweest en blijkbaar was 2 jaar schorsen niet genoeg om hem de les te wijzen. Mijn respect heeft hij al een hele tijd niet meer.



En dat KNWU in gebreke is gebleven is wellicht ook niet helemaal per ongeluk. Als ik in de naam van KNWU Erwin Bakker had moeten verdedigen denk ik dat ik ook niet zo goed mijn best had gedaan.
Voodoo112
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 288
Lid geworden op: do 11 december 2003, 18:24
Mijn mountainbike: Specialized S-Works

Àls je kijkt wat Erwin Bakker voor straf had gekregen ten opzichte van bijvoorbeeld Filip Meirhaeghe dan was hij er nog behoorlijk goed vanaf gekomen. Filip mocht aan geen enkel georganiseerd evenement meedoen terwijl Erwin nog wel marathons mocht rijden.

Dat ie dan na de eerste misstap zijn les nog niet geleerd heeft en vervolgens ook nog van mening is dat ie het zich wel kan veroorloven om onder de naam van zijn broer te gaan rijden geeft al een beetje aan dat ie toch wel schijt heeft aan de regels en zijn uiterste best doet om er tussen door te wandelen.

Al met al vind ik dat Erwin de lijn behoorlijk heeft overschreden en een schande is voor de sport. Het is jammer dat die man daarboven zulk fiets talent aan zo'n boerenlul heeft gegeven, er zijn genoeg mensen die er wel mee om hadden weten te gaan.
Full Speed Ahead!
guido_gorisse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: zo 16 november 2003, 19:34
Mijn mountainbike: Scott Scale 710
Contacteer:

hehe, amen
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Ik ben het niet met Voodoo112. Ik kan dezelfde gebeurtenissen ook anders uitleggen en ik ben waarschijnlijk beter op de hogte hoe het allemaal gegaan is. Maar ja, we draaien in cirkeltjes rond en dat heeft verder ook geen zin!
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Voodoo112
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 288
Lid geworden op: do 11 december 2003, 18:24
Mijn mountainbike: Specialized S-Works

Je hoeft het ook niet met me eens te zijn maar feiten zijn feiten....en ja, we kunnen allemaal het verhaaltje op een zodanige manier vertellen dat je medelijden krijgt maar nogmaals......CUT THE CRAP AND LOOK AT THE FACTS!!!

1 strike = doping
2 strike = doping
3 strike = riding under false name

AND YOU ARE OUT!
Full Speed Ahead!
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

1 strike klopt niet
2 strike klopt wel
3 strike is geen reden tot levenslange schorsing.

Dat zijn de feiten.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Gebruikersavatar
kokopelli
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4628
Lid geworden op: za 25 juni 2005, 00:14
Mijn mountainbike: yeti
Contacteer:

Mijn god, wat een gedoe om zo'n flapdrol.

Dit topic zou ook wel een lounge titel mogen.
team funride
YETICYCLES.NL
Gesloten