Rasmussen gaat weer mountainbiken

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
mavave
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 4 juni 2007, 22:01

Het verhaal is niet te chekken. Whitney zou het spul direct weg gegooid hebben.
Het probleem voor Rasmussen en de Rabobank is nuh et feit dat door al het gepraat Rasmussen letterlijk niet meer van onbesproken gedrag is. En de Tour de France wil geen renners meer waarvan hun gedrag beproken is. Ondanks dat er geen enkele concrete verdenking tegen Rasmussen is, wordt zijn deelname (en prestatie!) toch betwijfeld.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3454
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

En dat wordt nog eens aangewakkerd door de tegenvallende prestaties van de eigen Franse renners......
Bicycle, bicycle, bicycle
Rocket
All rounder
All rounder
Berichten: 131
Lid geworden op: di 1 mei 2007, 20:19
Mijn mountainbike: xtc adv 27.5

daniel1975 schreef:En dat wordt nog eens aangewakkerd door de tegenvallende prestaties van de eigen Franse renners......
Ja, Moreau zou nog gaan winnen in de Alpen en toen kwam die 'vlakke' etappe langs de kust. Of zou Moreau bang zijn voor de vloek (lees dopinghetze) van de gele trui? Valverderde idem.
Bianchi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: wo 19 juli 2006, 11:46
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 8
Contacteer:

Die @$#% Fransozen zullen proberen elke tourwinnaar die niet uit Frankrijk komt onderuit te halen. Stelletje losers!

Verder wil ik nog even dit kwijt:
Volgens mij is de wielersport de enige sport waar men zich niet aan de regels houdt. De regel in de geval is dat je na 3 waarschuwingen geschorst wordt. 3 overtredingen wordt gezien als hetzelfde als betrapt worden op doping. Rasmussen is 2 x gewaarschuwd. Niet 3x, dus waarom alle fuzz?

En zo zijn er nog een helehoop rare zaken. Wat dacht je van de vorige tour. Toen een aantal renners contacten met een omstreden arts zouden hebben. Al deze renners mochten niet van start gaan in de tour. Achteraf bleken 2 renners niets met de arts te maken te hebben.

Is het niet zo dat je pas schuldig bent als dat bewezen is? ...
luukleeftink
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 379
Lid geworden op: wo 28 maart 2007, 12:38

Ach bij die Fransen gaat het er sowieso raar aan toe. Heel raar dat Unibet niet mag starten omdat de sponsor een gokbedrijf is, het is volgens de Franse wetgeving verboden om die ploeg dan te laten starten in de toer. Maar het gekke is dat deze regel niet van toepassing is op Franse ploegen. Weet iemand welke Franse ploeg dat is?
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3454
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Luuk, je gooit wat zaken door elkaar. Het is in Frankrijk bij wet verboden om reclame te maken voor BUITENLANDSE gokbedrijven. Franse gokbedrijven mag wel. PMU sponsert al jaren de groene trui.
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2207
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Maar dat is toch krom?
Gebruikersavatar
ultimateme
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4816
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 20:08
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CFR

krom as hell
T-iM
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: di 13 februari 2007, 23:15
Mijn mountainbike: Principia MSL - Principia Evolution - Isaac Pascal

toch raar dat er voor het belgische predictor-lotto een uitzondering gemaakt wordt. of vallen die toevallig weer niet onder het ''gokken''?
Erikje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2968
Lid geworden op: zo 5 mei 2002, 02:00

T-iM schreef:toch raar dat er voor het belgische predictor-lotto een uitzondering gemaakt wordt. of vallen die toevallig weer niet onder het ''gokken''?
Juist niet! Een predictor test wordt altijd gebruikt als je iets zeker wilt weten en niet wilt gokken.... 8)



BTW, ooit geweten dat je met een predictortest kunt nagaan of iemand doping gebruikt? Althans, één bepaalde stof... Choriongonadotrofine

Erikje
Louis
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 28 december 2003, 12:13
Mijn mountainbike: Santos SCC02
Contacteer:

Heel stuk in het AD over Rasmusssen en Mountainbiken...
Wie weet zit op dit forum ook wel een toekomstige tourwinnaar!!!
Via mountainbike naar de gele trui
De Tour de France en het wielrennen in het algemeen worden steeds meer beïnvloed door mountainbikers. Michael Rasmussen en Cadel Evans waren jarenlang mountainbikers en domineren nu de grote ronde. ,,De volgende Tour-kampioen is ook een mountainbiker,’’ voorspelt manager Jan ten Tusscher.

Afbeelding

Michael Rasmussen tijdens de Mountainbike World Championships in Aare, Sweden. FOTO AP

Michael Rasmussen en Cadel Evans waren al wereldtoppers in het mountainbike voordat ze toesloegen in ’swerelds grootste wielercircus. Dat ze nu ook de Tour de France domineren, verbaast Bart Brentjens, die zondag voor de tiende maal Nederlands kampioen op de mountainbike werd, niet. ,,De contracten voor die jongens waren destijds zo laag dat ze het maar als wielrenner gingen proberen.’’

Rasmussen was wereldkampioen mountainbike in 1999, Evans won tot twee keer toe de wereldbekercompetitie. Brentjens, Olympisch kampioen in 1996, probeerde het ook op de weg, maar kwam op asfalt nooit goed uit de verf. ,,Ik heb wel eens aan wat profkoersen meegedaan, zoals de Ronde van de Middellandse Zee, maar ik beschouwde het wegwielrennen toch altijd als voorbereiding op het mountainbikeseizoen.’’

Daar kwam bij dat het voor Brentjens ook geen noodzaak was om zich te oriënteren op de wielermarkt. ,,Ik ben goed gaan verdienen in de jaren na mijn Olympische titel. Maar er zijn meer mountainbikers om financiële redenen iets anders gaan doen. Bram Tankink is uit pure ellende ook de weg opgegaan. Hij moest toch wat.’’

Jan ten Tusscher is manager van het Cannondale Vredestein Mountainbike Team, een van de beste ploegen ter wereld. De 42-jarige Tukker denkt te weten waarom Rasmussen en Evans zo hoog in het Tour-klassement staan. ,,Die jongens zijn eraan gewend in het rood te rijden. Een race op de mountainbike duurt twee uur en dat is vanaf de start er vol in gaan. De maximale grens opzoeken, urenlang. Dat vormt je karakter wel. De winnaar is altijd de sterkste.’’

Bas van Doorn, oud-mountainbiker en tegenwoordig salesmanager bij het wielermerk Shimano, is er ook van overtuigd dat mountainbikers een prima basis leggen voor een glanzende carrière op de weg. ,,Hoewel het mij niet is gelukt. Maar goed, ik heb me er ook nooit echt aan overgegeven. In het mountainbike ben je op jezelf aangewezen. Bovendien zijn mountainbikers goede klimmers. Hoe steiler hoe beter, soms is het stijgingspercentage wel twintig procent, op een zware ondergrond. Die jongens kunnen dus wel wat. Je zag het zondag in het gevecht tussen Rasmussen en Evans. De laatste moest wel vier keer sterven voor hij echt dood was. Mountainbikers rijd je niet zomaar los.’’

Brentjens: ,,Het zou voor iedere renner goed zijn in het mountainbike te beginnen. Je leert sturen en dalen. Ik zit nu naar de tv te kijken en zie dat het peloton bezig is met een afdaling. Dat is een kunst op zichzelf. Je voelt je ongelooflijk vrij, als je zo kunt dalen. Mountainbikers vinden dat prachtig.’’

Van Doorn: ,,Mountainbike is meer een trainingssport dan wielrennen. Het is één wedstrijd per week. Wielrennen is bijna elke dag koers, waardoor de wedstrijd ook vaak een training is. In het mountainbike kies je zorgvuldig je piekmomenten uit. Rasmussen beschouwde de Ronde van Italië als training voor de Tour en piekte in de eerste Alpenetappe naar Tignes. Hij kan als geen ander pieken, dat is typisch voor een mountainbiker.’’

Ten Tusscher, een vooraanstaande manager in het mountainbike, weet dat zijn sport de laatste jaren veel talenten aan het wielrennen verliest. ,,Wij hebben nu het grootste talent ter wereld onder contract. Jacob Fugelsang, ook een Deen en een vriend van Rasmussen. Hij heeft al diverse aanbiedingen van wegploegen gekregen, maar heeft beloofd nog een jaar bij ons te blijven. Maar deze jongen, 22 jaar pas, is de volgende kampioen in de Tour de France. Dat durf ik gerust te zeggen. Het is een kwestie van tijd.’’

Brentjens kan zich niet heugen ooit een man-tegen-man-gevecht tegen Rasmussen te hebben geleverd. ,,Maar Evans kwam ik in 1994 al tegen tijdens een wereldbekerwedstrijd in Cairns, in Australië. Dat was mijn eerste zege, hij werd als vijftienjarige geloof ik vijfde. Er zit enorm veel karakter in die jongen. Ik vind de Tour de France daarom dit jaar ook zo leuk om naar te kijken. Er rijden toch twee jongens mee die iets voorstellen. Dat spreekt me meer aan dan een onbekende Spanjaard een berg te zien beklimmen.’’

Dat Rasmussen tijdens de Tour ook met de duistere kanten van het mountainbike wordt geconfronteerd – een amateur beschuldigde hem ervan dat hij synthetische hemagobline moest mee smokkelen in een schoenendoos van de Deen – vindt Ten Tusscher een kwalijke zaak. ,,Pas nu Rasmussen in het geel rijdt, zijn er mensen die over zijn rug publiciteit zoeken. Dat hadden ze destijds moeten doen. Ik geniet nu van de Tour en vooral van Rasmussen en Evans. Al die geruchten bederven mijn kijkplezier niet.’’
..../''''''\....../'''\.../''\...
T-iM
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: di 13 februari 2007, 23:15
Mijn mountainbike: Principia MSL - Principia Evolution - Isaac Pascal

Erikje schreef:
T-iM schreef:toch raar dat er voor het belgische predictor-lotto een uitzondering gemaakt wordt. of vallen die toevallig weer niet onder het ''gokken''?
Juist niet! Een predictor test wordt altijd gebruikt als je iets zeker wilt weten en niet wilt gokken.... 8)



BTW, ooit geweten dat je met een predictortest kunt nagaan of iemand doping gebruikt? Althans, één bepaalde stof... Choriongonadotrofine

Erikje
t ging me ook meer om het woord dat na predictor in de teamnaam voorkomt; lotto :wink:
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Erikje schreef:
rogersantos schreef:Kan iemand mij nu dan vertellen met welke fiets hij in 99 kampioen werd
Jawel, ik... met een Gary Fisher bike. Ben nog even mijn archief ingedoken en nog een plaatje gescand ook.

Voila :-q :



plaatje

Erikje
Ik geloof je wel dat het een GF is, maar hoe je dat op dit plaatje zien? Ik zie alleen een rode RS vork en een scheefstaande rasmussen.. :~
Louis
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 28 december 2003, 12:13
Mijn mountainbike: Santos SCC02
Contacteer:

Meegs schreef: Ik geloof je wel dat het een GF is, maar hoe je dat op dit plaatje zien? Ik zie alleen een rode RS vork en een scheefstaande rasmussen.. :~
Op het plaatje van het AD staat op zijn shirt GF...
..../''''''\....../'''\.../''\...
Louis
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 28 december 2003, 12:13
Mijn mountainbike: Santos SCC02
Contacteer:

ANP schreef: Rasmussen wellicht toch naar Spelen
KOPENHAGEN - Michael Rasmussen mag mogelijk toch meedoen aan de Olympische Spelen van volgend jaar in Peking. De Deense wielerunie (DCU) sloot de wielrenner eerder uit voor de WK en de Spelen omdat hij enkele dopingtests gemist heeft.
De bond had Rasmussen niet mogen schorsen voor Peking omdat het daar geen beslissingsrecht over heeft. ,,Wij hebben Rasmussen niet uitgesloten'', aldus Niels Nygaard van het Deense Olympisch comité. ,,De Deense wielerunie is te snel geweest door te zeggen dat hij niet naar Peking mag. De DCU is niet in de positie om te beslissen namens ons. Ze hebben ook nooit overlegd voor ze de beslissing wereldkundig maakten.''
..../''''''\....../'''\.../''\...
Gesloten