We're back! : Mountainbike.nl (mini) Special #6

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Afbeelding


Het heeft even geduurd maar de Mountainbike.nl redactie is weer springlevend. De nieuwste productreviews, de lekkerste bikes en de mooiste bikeplekjes/evenementen zullen weer beschreven worden in de Mountainbike.nl Specials.

Wie zijn de nieuwe redactieleden?

George, op twee wielen sinds de jaren ’70. Mtb-er sinds de jaren ‘90. Voornamelijk xc-er maar sinds een jaar of twee licht besmet met het FR virus. Gaat nog steeds beter omhoog dan naar beneden en houdt zijn wielen bij voorkeur aan de grond maar er is hoop. Heeft een voorkeur voor eenvoud en keert nog regelmatig terug naar V-brakes, starre vorken en gaat sowieso meestal van huis zonder versnellingen. Wordt de laatste tijd ook wel eens gesignaleerd op een fully met discbrakes.

Klimmen: *****
Dalen: ***
Springen: *
Duurvermogen: *****
Racen: *
Funfactor: **


Hil1, sinds eind jaren negentig besmet met MTB-virus. Na een keer een rondje mee fietsen met een collega volledig verslingerd geraakt aan de mtb. Na enkele jaren recreatief te hebben getoerd heeft hij zich aangesloten bij de locale mtb-club en daarmee steeds fanatieker gaan rijden. Heeft veel interesse in alle soorten fietsen. Kan net zoveel genieten van een dirtjump sessie als van een rondje polder op de racefiets. Houdt erg van nieuwe ontwikkelingen in de fietsindustrie, krijgt de meeste dingen kapot maar is geen magiër in het sleutelen.

Klimmen: ***
Dalen: **
Springen: ***
Duurvermogen: ****
Racen: *
Funfactor: *****


Wicked DJ werd op zesjarige leeftijd op een crossfietsje gezet en is sinds eind jaren ’80 met mountainbike-virus besmet. Mede door enthousiaste ouders na verloop van tijd op een luxere bike geholpen en sindsdien serieuzer met de sport en het materiaal aan de slag gegaan. De vrijetijd werd zinvol ingevuld in de plaatselijke fietsenzaak . Helaas tijdens de studietijd is de hobby in het slop geraakt, maar sinds 2005 weer helemaal terug op ATB-gebied; en hoe. Verzameld fietsen alsof het voetbalplaatjes zijn. Omdat de extremere takken van de sport nog steeds enorm aantrokken die honger maar eens gestild en sindsdien zijn zo’n beetje alle disciplines van het mountainbiken wel verkend.

Klimmen: *
Dalen: ****
Springen: ***
Duurvermogen: ***
Racen: **
Funfactor: *****


Yves is pas een paar jaar verslingerd maar is er niet minder gedreven door. Bijt zich zowel omhoog als naar beneden vast in zijn voorganger en komt vaak akelig dichtbij. Zit regelmatig op de fiets, is niet vies van een wedstrijdje en kiest ook regelmatig het luchtruim. Haalt onderdelen uit elkaar om te kijken of het werkt en krijgt ze meestal ook weer in elkaar. Rijdt stevig door met uitzondering van de frequente plaspauzes na.

Klimmen: ****
Dalen: ****
Springen: ****
Duurvermogen: ****
Racen: ****
Funfactor: ****



Om jullie alvast op te warmen een mini special:
"Do-it-all" met de Trek Remedy 9 en Kona Coilair Deluxe plus verwen je voeten met Superfeet inlegzolen.

*** De Mountainbike.nl mini Special 2009 *** (rechtermuisknop - opslaan als)

In de volgende special oa. meer over de Passportes Du Soleil, Megavalanche en deze trail..:
Afbeelding

Deze mini special is mede mogelijk gemaakt door:

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
B-Biep
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: ma 5 januari 2009, 21:14
Mijn mountainbike: Cube LTD Pro ´09

Nou nou kan niet wachten :-q

Hoevaak komt er een special ???
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

B-Biep schreef:Nou nou kan niet wachten :-q
Je hoeft niet te wachten, want de link naar de special staat in de startpost.
B-Biep schreef:Hoevaak komt er een special ???
Zo vaak als haalbaar is, alleen is het 'liefdewerk, oud papier' en dat werkt vertragend naast de gemiddelde drukke baan van de reporters.
Wellicht in de toekomst gewoon een eigen plekje op de frontpage, who knows ;)
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
binaural
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 634
Lid geworden op: za 10 mei 2003, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized Epic Disc 2006, Trek 7000

Met heel veel interesse gelezen. Op paar taalfoutjes na maakt het echt een profi indruk (bepaald geen liefdewerk, oud papier!!!). Klasse dus!
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

binaural schreef:Op paar taalfoutjes na
Ja, door het vele heen-en-weer gestuur is dat onderdeel helaas gesneuveld.
Voor de volgende edities beloven we beterschap.
(vacature voor komma-pushing was open en is gelukkig nu gedeeltelijk vervuld)

Thx for the props anyway :-q
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
romo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: do 25 december 2008, 22:35
Mijn mountainbike: een mooie fiets ;-) Scalpel 1 '12

Is mooi opgezet klasse
Je weet niet hoe sterk je bent, totdat sterk zijn je enige optie is
snwbrdr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 233
Lid geworden op: zo 1 mei 2005, 21:03
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Comp
Contacteer:

Leest lekker weg en ziet er profi uit! Gefeliciteerd dame en heren!
Ik weet hoeveel tijd er in gaat zitten een goed magazine voor elkaar te boksen, want heb met een paar jongens samen een paar gratis pdf rallymagazines gemaakt, dus hulde, hulde, hulde!
Tekeningetjes, ontwerpjes enz @ haraldschipper.nl !

Supergave MTB foto's @ mtbpics.nl !
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Naam van de PDF ff aanpassen:
http://www.daags.net/downloads/mtbnl_" target="_blankjuni06special.pdf
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Erikje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2968
Lid geworden op: zo 5 mei 2002, 02:00

bouwpakket schreef:Naam van de PDF ff aanpassen:
http://www.daags.net/downloads/mtbnl_" target="_blankjuni06special.pdf
Deze uitgave kwam mij al zo bekend voor..... :bier:
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

bouwpakket schreef:Naam van de PDF ff aanpassen:
http://www.daags.net/downloads/mtbnl_" target="_blankjuni06special.pdf
Sorry, no can do. De komende 3 weken geen toegang tot de betreffende server te regelen, dus let a.u.b. niet teveel op de bestandsnaam, maar meer op het bestand dat er achter zit ;)
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Tigerof
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 3 mei 2009, 13:11
Mijn mountainbike: Tomac Supermatic 120mm, FOX, Tr!ckstuff, FRM, Aerozine, Sram XO 10 Speed, ZTR crest
Contacteer:

Leuk stukje en lekker vlot geschreven.
Ben benieuwd naar de volgende.....
Hoofdsponsor: Tomac / Bikecustomizer
Ik neem dit jaar deel aan de jubileum editie van Duchenne Heroes.
Volg mij weg naar €10.000 voor Duchenne via:
http://www.mtb4duchenne.nl" onclick="window.open(this.href);return false; , http://www.twitter.com/mtb4duchenne" onclick="window.open(this.href);return false; of http://ferdi4duchenneheroes.hyves.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Schorem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3943
Lid geworden op: ma 12 maart 2007, 13:16
Mijn mountainbike: Pantsman® 29-er
Contacteer:

Ik was de specials eigenlijk allang vergeten.

Helemaal top en bedankt voor het vrijwillig opofferen van jullie kostbare vrije tijd!
SBTElite
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 732
Lid geworden op: zo 2 augustus 2009, 17:49

Leuke test van de superfeet zolen.
In de winkel waar ik werk verkopen we ze ook als zool voor wandelaars etc etc en hebben we ook meer keuze als alleen het model wat jullie getest hebben.
De test is erg duidelijk en vertaald ook goed wat het doel van de zolen is.
Ikzelf loop met podologische inlegzolen á 185,- maar zou zeker ook de groene variant van de superfeet kunnen gaan gebruiken á 49,95
Dus voor de mensen met voetproblemen is het absoluut de overweging waard.
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

SBTElite schreef:en hebben we ook meer keuze als alleen het model wat jullie getest hebben.
Als ik het goed onthouden heb van de introductie voorafgaand aan de testperiode is met name de blauwe variant geschikt voor fietsschoenen. Alle andere zooltjes zijn georiënteerd op ander schoeisel.

@ the rest: thanks for the props.

Ik durf alleen geen uitspraken te doen over het verschijnen van de volgende, want er gaat ongemerkt zoveel tijd overheen voordat het allemaal compleet en klaar is voor publicatie :-{
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
SBTElite
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 732
Lid geworden op: zo 2 augustus 2009, 17:49

Als ik het goed onthouden heb van de introductie voorafgaand aan de testperiode is met name de blauwe variant geschikt voor fietsschoenen. Alle andere zooltjes zijn georiënteerd op ander schoeisel.
Klopt helemaal, dat heeft met de hielkuip te maken, bij de andere zolen behalve de zwarte variant zijn de kuipen hoger om de vleesmassa rondom je hielbot meer te comprimeren voor extra steun.
Gesloten