Boswerkdag Lage Vuursche 14 nov

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Haaans
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: za 7 april 2007, 20:16
Mijn mountainbike: GHOST ASKET LC8
Contacteer:

Op zaterdag 14 november 2009 staat er in navolging van de werkzaamheden eerder dit jaar weer een boswerkdag gepland voor de mountainbikeroute van Lage Vuursche. In samenwerking met Staatsbosbeheer zal op een aantal plaatsen onderhoud worden verricht. Hiervoor hebben we jouw hulp nodig! De werkzaamheden bestaan dit maal voornamelijk uit snoeiwerkzaamheden, het graven van afwateringskuilen en het verbeteren van de bewegwijzering op de route. Genoeg te doen dus!

Staatsbosbeheer zal zorgen voor het materieel en de noodzakelijke middelen. MBC Midden Nederland heeft de taak genoeg mankracht op de been te brengen om alle klussen uit te kunnen voeren. Voel jij je aangesproken en wil je eens wat terug doen voor de route waar je regelmatig gebruik van maakt? Twijfel dan niet en geef je op!

We verzamelen 14 november om 09.00 uur, de locatie volgt nog. Omdat de Hut van Jan helaas niet meer open is moeten we op zoek naar een alternatief onderkomen. Hoe dan ook zal onder het genot van een bakje koffie zal een briefing worden gehouden en daarna gaan we in groepjes het bos in. Het is de bedoeling om per groepje een bepaald deel van de route aan te pakken. Om 14.00 uur zit het werk er op.

Meld je aan door een e-mail te sturen naar info@mbc-midden.nl" target="_blank en vermeld daarin jouw NAW gegevens. Je ontvangt van ons dan zsm bericht terug.

Afbeelding
MTB-Solutions
kajhpc
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1017
Lid geworden op: vr 18 april 2008, 10:49

We hadden het er gister toevallig nog over.

Ik zal me binnenkort wel aanmelden.
petah
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 180
Lid geworden op: do 12 mei 2005, 17:57
Mijn mountainbike: Giant Reign 3

Mischien een vreemde vraag, maar wie bepaald dat er weer onderhoud nodig is? Ik persoonlijk heb namelijk helemaal geen problemen met de kwaliteit van het parcour op dit moment :-q

Overigens nog steeds een groot voorstander van wat jumps op de 'grote' afdalingen. Staatsbosbeheer is er waarschijnlijk niet zo blij mee als je zelf met wat hout en spijkers aan de gang gaat gok ik, dus mischien dat er op deze manier wat gecreerd kan worden.

Greetinx Peter
- Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving -
..........................- Band of Bikers - ..........................
Haaans
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: za 7 april 2007, 20:16
Mijn mountainbike: GHOST ASKET LC8
Contacteer:

Het bouwen van schansen is niet het idee achter de boswerkdag. We kunnen de natuur op een aantal plaatsen natuurlijk wel een klein handje helpen...
MTB-Solutions
petah
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 180
Lid geworden op: do 12 mei 2005, 17:57
Mijn mountainbike: Giant Reign 3

Zaadje in de grond, beetje water erbij, en dan wachten tot er een grote schans gaat groeien :winkie:
- Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving -
..........................- Band of Bikers - ..........................
Sjase
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 6 februari 2003, 19:24
Contacteer:

Mooi moment om de route aan te pakken :-q . Als we de huidige staat kunnen handhaven gedurende de winter zou dat geweldig zijn.

Helaas krijg ik zelf woensdag de sleutel van m'n nieuwe (huur)woning en ik ben bang dat ik de 14e november nog druk aan het verbouwen ben :( . Maar goed, als ik wel tijd heb dan kom ik ZEKER weer. Vorige keer was top.
Haaans
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: za 7 april 2007, 20:16
Mijn mountainbike: GHOST ASKET LC8
Contacteer:

petah schreef:Zaadje in de grond, beetje water erbij, en dan wachten tot er een grote schans gaat groeien :winkie:
:-q Kijk, dat is nog eens een plan waar we iets mee kunnen. Ik zal Sbb vast inlichten :D


Sjase, super als je weer mee komt helpen! Ik hoor 't wel..
MTB-Solutions
Sil.
All rounder
All rounder
Berichten: 147
Lid geworden op: di 20 november 2007, 19:57

En Hans schiet het al een beetje op met de aanmeldingen????
Fanman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4554
Lid geworden op: ma 26 september 2005, 00:20
Mijn mountainbike: SC Blur LTc & Salsa El Mariachi
Contacteer:

Ik ben dit keer helaas niet van de partij, ik had al een andere afspraak. Twijfelaars, aanmelden. Je kan wat terug doen voor het bos en het was de vorige keer best een gezellige en goed verzorgde dag.
Work... the eight hours between bicycle rides.
Jorem
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 666
Lid geworden op: ma 18 juni 2007, 15:59
Mijn mountainbike: Giant Reign / Sensa Catena
Contacteer:

Lees net pas via een ander topic over de boswerkdag. Misschien een idee om de inschrijvingen van vorig jaar een mailtje te sturen. Neem aan dat jullie die adressen nog wel hebben.

Ik kan helaas ook niet dit keer. Hopen dat ik het de volgende keer wat langer van tevoren weet. Dan ben ik er zeker weer bij.
There is no way to happiness, happiness is the way.
Haaans
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: za 7 april 2007, 20:16
Mijn mountainbike: GHOST ASKET LC8
Contacteer:

Als niet iedereen zich massaal af gaat melden hebben we komende zaterdag 20 a 25 man op de been verwacht ik. Gelukkig worden de weerberichten steeds een beetje beter, dus we kunnen zelfs al hopen op mooi weer..
We hebben met Sbb kunnen regelen dat we een leuke locatie hebben waar we kunnen verzamelen. Mocht het weer echt slecht zijn dan zorg ik persoonlijk voor een lekker warm of koud drankje en komen we de ochtend ook wel door :bier:
MTB-Solutions
kajhpc
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1017
Lid geworden op: vr 18 april 2008, 10:49

Ik moet helaas overslaan.

Ik wens jullie veel succes, helden. :-q
Haaans
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: za 7 april 2007, 20:16
Mijn mountainbike: GHOST ASKET LC8
Contacteer:

Was weer een erg geslaagde dag wat ons betreft. Behoorlijk wat werk kunnen verzetten. Zo is de complete route opnieuw bestickert en hebben we waar nodig nieuwe palen de grond in gemept. Verder nog wat herstel en snoeiwerkzaamheden uit kunnen voeren en dat alles onder bijna droge omstandigheden!

In de komende lente de volgende editie....
MTB-Solutions
tirolermike
All rounder
All rounder
Berichten: 93
Lid geworden op: zo 13 september 2009, 19:40
Mijn mountainbike: spartamet

Het ligt er weer mooi bij bedankt allen voor werkzaamheden!
Trekie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 18 maart 2009, 19:19
Mijn mountainbike: Cube Reaction HS 33

Top werk! Ben benieuwd...
Plaats reactie