nieuw verlicht mountainbikeparcours!

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Jeroen_cannondale
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 25 augustus 2010, 22:59
Mijn mountainbike: Cannondale Trail SL3

Lijkt me zeker een leuk trainig rondje, en kan ook in de avond dus dat is makkelijk :)
P I M
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1244
Lid geworden op: vr 21 december 2007, 18:57
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Carbon 3

Goofman schreef:FF ontopic weer: is er iemand die ook al op de baan gereden heeft? Tot nu toe alleen maar reacties gezien van mensen die er niet op gereden hebben volgens mij...
Toch wel!

Bij de opening is er een koppelkoers gereden, en ik moet zeggen dat het parcours me daar helemaal niet tegenviel! Het is (zeker in een wedstrijd) behoorlijk zwaar door de ietwat zuigende grond en een paar goed oplopende stukken. Gezien de lampen die er stonden leek het me ook perfect verlicht. Je hoeft er geen techneut voor te zijn, maar het is ook zeer zeker geen super eenvoudig rondje. Rondje duurde dacht ik zo'n 4 tot 4,5 minuut (sikke toevallig iets getimed?). IMHO een perfecte trainingslocatie.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Nu nog een dak er boven en we hebben DE ideale trainingslocatie van Nederland...
Verder :-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q idee!!!!
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Kwam er praktisch langs op de dag van de opening, dus ik heb wel even de moeite genomen IRL te gaan kijken maar niet gereden (2.5h wachten en een hoop verplichtingen 's middags was niet echt een optie).

Hetgeen ik gezien heb, associeer ik eerder met een CX parcours (ofschoon die doorgaans ook een paar planken hebben en een trappetje) dan met MTB'en. Wat dat betreft heb ik eigenlijk geen aanleiding gezien m'n mening bij te stellen...

Ik snap dat het een prachtige lokatie is voor de conditie in de winter en dat het sec een voetbalveld met heuveltjes is en geen natuurlijk bos met veel hoogteverschil, maar desalniettemin blijf ik bij m'n mening dat het een gemiste kans is van formaat wanneer je zo'n afgesloten (!) terrein tot je beschikking hebt, zoveel tijd steekt in een man-made parcours en dan IMHO eigenlijk een zeer beperkte meerwaarde weet te realiseren (vooral gericht op conditie in de winter in plaats van meerdere facetten van MTB gedurende het gehele jaar).

Just my $0.02

mud mate schreef:Nu nog een dak er boven en we hebben DE ideale trainingslocatie van Nederland...
Voor indoor MTB moet je verhuizen: Ray's MTB park
(al zul je zand en modder moeten missen, maar daar was je met een dak waarschijnlijk toch al niet al te geinteresseerd in).
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Het is iets unieks en dat moet je koesteren denk ik... Maar ja dat is mijn mening...
Titanbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 278
Lid geworden op: di 16 februari 2010, 17:19

Perfecte trainingslokatie voor die saaie winteravond.
Woensdag de eerste rondjes gereden,een heel geslinger op een relatief kort parcourt(1.7 km volgens mijn tellertje)
Het xprezzteam was bijna in z`n geheel aanwezig.
Hier en daar een dropje,kuil,bielzen,trapje zou het al wat spannender maken,wat ik van de organisatie heb vernomen gaan ze daar mee aan het werk!
Hulde aan iedereen die zich hier voor ingezet heeft!
Groet Edwin
http://www.xprezz-mtbracingteam.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Shunsine
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: do 18 november 2010, 23:32

Beste bikers,

even een reactie op de negatieve reacties over de baan.
De baan met alles er op en eraan is in 10 weken uit de grond gestampt, met dacht ik een goed resultaat waar ieder zichzelf respecterende vereniging jaloers op mag zijn.
Het klopt dat we aanstaande zomer nog meer gaan werken aan de baan om het nog meer te perfectioneren met boomstammen, stenen, kuilen en noem maar op.
Ik reken er op dat jullie ook volgend siezoen komen fietsen of zomaar eens een bezoek brengen, en verwacht dan ook een berichtje van jullie.
Ik zie dit als positief commentaar waar wij als vereniging weer wat mee kunnen doen, ik hoor dit ook wel als ik 's avonds even langs de baan sta.

Met vriendelijke groet,

Kees ( ATB Vereniging OLdebroek)
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Ik heb de baan nog niet in het echt gezien, maar de foto's zien er goed uit.
Knap stukje werk in 10 weken en succes met de verbeteringen.

Mocht ik in de buurt zijn met een fiets, kom ik wel eens een keer kijken.
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Ik heb de ook nog niet gezien, maar aankomende zaterdag is er een toertocht daar dan zal ik de baan zien.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
livestrongNL
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 8 december 2010, 22:44

heeft er al iemand ervaring op het parcours? Is het de moeite waard?
dosenboden schreef:ATB vereneging Oldebroek heeft op een groot stuk bosgrond een volledig verlichte mountainbikeroute aangelegd. Het is dus mogelijk om in de winter 's avonds lekker door te trainen. Met man en macht (en veel groot materieel) wordt er gewerkt om op de opening van deze ideale MTB trainingslocatie alles klaar te hebben!

Afbeelding

Afbeelding

Nieuwsgierig? Kom op zaterdag 06 november een kijkje nemen. Naast de opening en introductie van de baan worden er die dag tal van spectaculaire mountainbike gerelateerde aktiviteiten georganiseerd.

Kijk hier voor meer informatie!

:-q
http://www.supportinglivestrong.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
BIKERCUBE
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: vr 5 februari 2010, 17:58

We hebben het geluk gehad dat met het starten en bij terugkomst van de toertocht een ronde mochten rijden over dit parcour.
Ik vind het een mooi parcour waar je de konditie goed op peil kunt houden.
Gewoon jaloers dat het daar ligt en niet bij mijzelf in de buurt.

Mensen die dit hebben gemaakt en sponsoren :-q :-q :-q :-q
Doe niet vandaag wat morgen ook nog kan
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Tja er mogen meer van dit soort parcoursen aangelecht worden voor de winter avonden.
Ik heb zelf ook de toertocht gereden.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Leville
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 25 augustus 2004, 14:42

Leuk initiatief om een technisch parcours aan te leggen...

[rant]

... maar 's avonds verlicht? In deze tijden van energiebezuiniging? Nu nog e-bikeavonden erop organiseren...

[/rant]
nomad030
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 859
Lid geworden op: wo 16 augustus 2006, 16:07
Mijn mountainbike: Fatmodul SX01

Rant? :~
Er zijn vele paden naar de top van de berg, maar het uitzicht is altijd hetzelfde.
Wiebren
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 486
Lid geworden op: za 13 januari 2007, 22:32

Wikipedia schreef:A rant is a speech or text that does not present a calm argument; rather, it is typically an enthusiastic speech or talk or lecture on an idea, a person or an institution. Compare with a dialectic.
Rants can be based on partial fact or may be entirely factual but written in a comedic/satirical form.
Rants can also be used in the defense of an individual, idea or organization. Rants of this type generally occur after the subject has been attacked by another individual or group.
Niets is zeker, en zelfs dat niet
Plaats reactie