downhill voor kinderen

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

WashedUpLuger schreef: ma 4 juli 2022, 08:46 Ik ga deze zomer naar Winterberg met de jongens (9j en 5j). Ze hebben zeker genoeg ervaring, ze zitten dagelijks op de fiets en wij wonen naast een mtb parcours. Alleen, Maverick (5j) is echt heel klein voor zijn leeftijd en rijdt dus nog op 16” Commencal ramones (star). Ik vraag mij af of dat wieltje in de klem past achterop de liftjes?
wanneer zijn jullie er? altijd leuk om met meer kids te fietsen. De onze zijn 9 en 6
wij z8ijn er de week van 18-7
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
WashedUpLuger
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: do 30 juni 2022, 13:39

yo-eddy schreef: ma 11 juli 2022, 10:14
wanneer zijn jullie er? altijd leuk om met meer kids te fietsen. De onze zijn 9 en 6
wij z8ijn er de week van 18-7
Oh spijtig wij zouden pas 26 en 27 gaan. Ik geloof wel dat wij er in de toekomst vaker zullen rondrijden 😅
Madmaus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 310
Lid geworden op: do 11 september 2014, 08:29
Mijn mountainbike: 29" Canyon Neuron CF8

Ik ga binnenkort naar de Jura en op een uurtje rijden zit Metabief bikepark. Ik las dat ze daar ook een kinderpark hebben gratis en eventueel later een groene route route.
Ik lees wel dat een integraal helm verplicht is op de downhill routes maar welke routes dat zijn weet ik niet.
(beetje onduidelijk is het wel want ergens anders staat weer dat vrijetijds beoefenaars enkel een helm verplicht is).
Ik zou het leuk vinden om met die kleine een keertje of 2 van de groene route af te gaan maar weet iemand of dat a) mag zonder integraal en b) goed te doen is?
Ik heb de youtube filmpjes gezien en daar ziet het eruit alsof het gewoon zonder moeite te doen is.
(ik woon in Den Haag waar ik regelmatig met hem over de uithof cross, inmiddels zover dat hij ook de jumpjes pakt).
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Mocht je toch op zoek gaan naar een klein formaatje helm, stuur ff een pb, hier ligt er nog eentje die voor weinâgh weg mag :-)
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29957
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik ben er ruim 10 jaar geleden voor het laatst geweest, maar heb er goede herinneringen aan.
Op de DH na was toen alles te doen op een XC fiets. Maar ze zullen er ook wel wat meer spannende dingen hebben gemaakt in de loop der tijd :wink:

Integraalhelmpje is altijd goed.
Als hij plat op z'n smoel gaat vergeef je het jezelf nooit ...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Madmaus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 310
Lid geworden op: do 11 september 2014, 08:29
Mijn mountainbike: 29" Canyon Neuron CF8

ThaSingleTrackMastah schreef: do 14 juli 2022, 12:12 Ik ben er ruim 10 jaar geleden voor het laatst geweest, maar heb er goede herinneringen aan.
Op de DH na was toen alles te doen op een XC fiets. Maar ze zullen er ook wel wat meer spannende dingen hebben gemaakt in de loop der tijd :wink:

Integraalhelmpje is altijd goed.
Als hij plat op z'n smoel gaat vergeef je het jezelf nooit ...
Wat mij even onduidelijk is wat er nu exact onder DH verstaan wordt daar. Zijn dat alleen de zwarte en rode routes of is dat alles behalve het kids park?
Je hebt gelijk met de helm hoor daar ben ik mij van bewust.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29957
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Je gaat overal downhill, want naar boven ga je met de lift :wink:
Maar de zwarte lijnen zijn wel zwart, het is tenslotte Frankrijk en daar zijn ze wel wat meer gewend dan in NL.
Het is een berg en je moet naar beneden.
Ze kunnen het niet makkelijker maken dan het is. Maar groen en blauw moeten te doen zijn voor laaglanders.
Je leert snel, vooral de kids leren snel, dus voor je het weet zit je op rood (of op zwart).
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Madmaus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 310
Lid geworden op: do 11 september 2014, 08:29
Mijn mountainbike: 29" Canyon Neuron CF8

Ik heb contact gehad met Metabief en de groene lijn is de rijden met een gewone helm.

Ik heb nog wel met forumlid 38x10 afgesproken om te kijken of zijn integraal helm past, better safe then sorry.
SHJN
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: ma 20 april 2020, 21:41

Ook al zijn het maar de blauwe lijnen van Willingen en Winterberg; het tricky voor met name kinderen is dat de snelheid al snel oploopt. Daarnaast nog de (soms onverwachte) technische stukken.

Mijn dochter heeft in een bikepark altijd helm en de rest van de body protectie aan. Geen discussie en ze is niet meer anders gewend. Ze is al eens gelanceerd en verkeerd terecht gekomen en een tepel afgeschaafd. :lol:
Ze zet altijd haar “feest helm” full face helm op, ze zal maar met haar kin verkeerd terecht komen of op stuurpen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29957
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, altijd protectie en Fullface.
Het gaat nu eenmaal harder dan in het Nederlandse bos, de gevolgen van een val zijn al snel niet meer zo onschuldig.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Hier ook altijd body protector en Full face, is ie gelukkig gewend van de BMX
Verder is het altijd wat tegenstrijdig als je ziet wat je op een XC of marathon rondje tegenkomt in de Alpen waar je dan zonder enige protectie en met een simpel helmpje vanaf rijdt. Als je dan eens bovenaan een bikepark terecht komt voel je je wel wat "under dressed" :wink:
Wel de afgelopen dagen weer heel wat ambulances zien rijden hier in Bikepark Winterberg, blijft een risicovol spelletje :roll:

Hier Schneewitchen Blauwe trail achter de 6-jarige https://gopro.com/v/0rLBGmdPEo0ON

Hier Northshore achter de 9-jarige https://gopro.com/v/nrGv0MN62p5ya
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Madmaus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 310
Lid geworden op: do 11 september 2014, 08:29
Mijn mountainbike: 29" Canyon Neuron CF8

Zo terug van vakantie en van ons avontuur op Metabief.
Wat een prachtig gebied is het daar zeg.
Ik heb met die kleine 5 keer de groene route gereden maar met ruim 4 km downhill geeft dat voldoende uitdaging elke keer.
Ik was blij met de full face helm van 38X10 en de knie en elleboog bescherming.
Maar je mag de routes ook rijden met gewone fietshelm.

Voor iedereen een aanrader en zeker gezien de lengte is het echt een geweldig parkoers.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Mooi dat de helm een blije nieuwe eigenaar heeft gevonden. :-q
Hier gister met de kleine met amper bescherming (enkel kniebeschermers en trailhelm) een pittige enduro af geweest (we moesten er immers eerst 350 meter voor klimmen...), en dat voelde toch wat bloot! Zeker over natte gladde worteltapijten.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
SHJN
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: ma 20 april 2020, 21:41

Vorige week waren we een weekend in Green Hill Bikepark. Mooi park waar de sleeplift al een uitdaging is. Uiteindelijk alle blauwe en een rode lijn gedaan.

Nu zijn we in Sölden. Ze heeft er enorm zin in!
Gebruikersavatar
Freedazed
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 10:07
Mijn mountainbike: Yeti ASR SL & Yeti 4x 088/100, On-one Inbred, Evil the Following, Trek Slash

Willingen is ook perfect met kids. Moet aardig aanpoten om mijn 13 jarige zoon bij te houden op de flowtrails. Super fijn als ze wat ouder worden.. Nu pak ik bv. de Enduro of de DH en zien we elkaar weer bij de lift of halverwege.

https://youtu.be/5YT5xEWYVI8
Plaats reactie