Hammerschmidt

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
S-works
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 3 november 2008, 19:18
Mijn mountainbike: Intense Tracer 275

Wie heeft er ervaring met Hammerschmidt cranks?

Ik heb sinds kort een fiets waar dat op zit, en ik verbaas mij over de geluiden die het produceert.
Ik wil graag weten of dit normaal is dat het een zacht ratelend geluid produceerd .
Vooral als ik met de Hammerschmidt op de zwaardere versnelling rij.

Als ik dan met de achter derailleur lichter schakel wordt het geluid iets anders (hoger)

Is dit normaal?
Gebruikersavatar
dorretje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1747
Lid geworden op: wo 8 juli 2009, 11:50
Mijn mountainbike: Staal

Nee, das niet normaal. Ik denk dat ie stuk is. PB me maar, dan neem ik hem over voor een vriendenprijsje :winkie:

p.s. klopt deze maken relatief veel geluid. Zijn ook vrij inefficient in vergelijking met een derrie systeem. Zijn meer bedoeld voor freeride/superenduro's om ook nog omhoog te kunnen fietsen.
Absoluut niet praktisch in NL voor xc route's.
There are three kinds of people: those of us that are good at math and those that are not.
http://www.mellowbikers.nl
S-works
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 3 november 2008, 19:18
Mijn mountainbike: Intense Tracer 275

Nou is de fiets daar ook voor aangeschaft hoor, enduro en freeride.
Maar ik had sinds de aankoop nog geen meter met dat ding gereden, dus vanochtend voor mijn woon werk verkeer de fiets getest. En toen hoorde ik dat geluid. En vroeg ik me af of dat wel klopte, ik had nooit eerder met een hammerschmidt gereden.
GijsJUH
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1536
Lid geworden op: zo 30 september 2007, 20:03

Dat eeuwige 'geklaag' over het gebrek aan efficiëntie kan wat mij betreft ook rechtstreeks de plee door... Ik heb er heel wat Km's mee gemaakt, en me ook nooit maar een moment kunnen ergeren aan het niet efficiënt zijn, gewoon omdat het te verwaarlozen is. Uiteraard is er met een planitairstelsel altijd enig verlies, ook bij de automaatbakken in de automobielbranche, maar zo heel spannend is dat allemaal niet.
Het is hoe dan ook een te verwerpen item als je het afzet tegen de enorme voordelen als je 'm dan ook nog eens gebruikt waar 'ie voor in de markt is gezet. Ik heb de XT crank + SRAM X.9 combinatie in elk geval meermalig vervloekt na met een Hammerschmidt te hebben gereden.
fonzie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1615
Lid geworden op: zo 2 februari 2003, 18:29
Mijn mountainbike: een stalen

inderdaad helemaal mee eens, is prima systeem en fiets hier al een behoorlijke tijd mee rond zonder problemen
Here’s to alcohol: the cause of, and solution to, all of life’s problems.” –Homer Simpson
Plaats reactie