Easyphone endurocup la roche

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
gerco 301
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 12 juli 2010, 19:37
Mijn mountainbike: Specialized Turbo Levo FSR

Gaan er nog mensen naar la roche aankomend weekend?
Dit word mijn eerste enduro, ben heel er benieuwd :D
Gebruikersavatar
Merijn101
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: di 12 december 2006, 12:11
Mijn mountainbike: xc, enduro, dh, dirt, bierfiets

Jup, ik ben d'r bij. Easyphone cup is leuk en ontspannen. Vrees alleen wel een beetje voor het weer....
"Sta op en fiets!"
winnfield
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 09:43
Mijn mountainbike: Canyon Spectral Al 9.0 SL, Kona supreme operator Gazelle Mondial fixed
Contacteer:

Gaan er mensen gps tracks opslaan? Ik kan niet mee rijden maar ben wel benieuwd naar de tracks van de stages.
http://www.progravity.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
gerco 301
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 12 juli 2010, 19:37
Mijn mountainbike: Specialized Turbo Levo FSR

Damn! Wegens ziekte kan ik niet heen, baal ik erg van. Had anders de GPS gegevens wel opgenomen.
Het weer ziet er ook echt shit uit voor morgen. Succes morgen!! :-q
winnfield
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 09:43
Mijn mountainbike: Canyon Spectral Al 9.0 SL, Kona supreme operator Gazelle Mondial fixed
Contacteer:

gerco 301 schreef:Damn! Wegens ziekte kan ik niet heen, baal ik erg van. Had anders de GPS gegevens wel opgenomen.
Het weer ziet er ook echt shit uit voor morgen. Succes morgen!! :-q
Dat is mooi balen idd! Beterschap!
http://www.progravity.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
winnfield
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 09:43
Mijn mountainbike: Canyon Spectral Al 9.0 SL, Kona supreme operator Gazelle Mondial fixed
Contacteer:

Zijn er mensen die gps tracks hebben van de tracks en die deze ook willen delen?
http://www.progravity.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Merijn101
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: di 12 december 2006, 12:11
Mijn mountainbike: xc, enduro, dh, dirt, bierfiets

Wel gereden, geen GPS. De tracks waren wel tof, maar niet echt geschikt om na te rijden. Nauwelijks single track. Een aantal specials gingen over wat grotere bospaden, waar door middel van linten de track omheen werd geleid. Dat ga je niet terug vinden op een GPS track. Dat was bij de andere Easyphone cups ook wel het geval wat mij betreft.

Daarnaast is er natuurlijk nog de ethische kwestie van het delen van wedstrijd tracks. Dat wordt door de meeste organisatoren ook niet echt op prijs gesteld. Naast alle moeite die ze er voor gedaan hebben om de tracks uit te zoeken, lenen deze zich vaak ook niet voor later na rijden. Er schijnen vaak eenmalige vergunnen te zijn en acceptatie van de locals. Door dat te respecteren blijft het voor iedereen leuk en kan de organisator het jaar er na nogmaals zijn ding doen met steun van de locals. (mijn 2cent)
"Sta op en fiets!"
winnfield
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 09:43
Mijn mountainbike: Canyon Spectral Al 9.0 SL, Kona supreme operator Gazelle Mondial fixed
Contacteer:

Merijn101 schreef:Wel gereden, geen GPS. De tracks waren wel tof, maar niet echt geschikt om na te rijden. Nauwelijks single track. Een aantal specials gingen over wat grotere bospaden, waar door middel van linten de track omheen werd geleid. Dat ga je niet terug vinden op een GPS track. Dat was bij de andere Easyphone cups ook wel het geval wat mij betreft.

Daarnaast is er natuurlijk nog de ethische kwestie van het delen van wedstrijd tracks. Dat wordt door de meeste organisatoren ook niet echt op prijs gesteld. Naast alle moeite die ze er voor gedaan hebben om de tracks uit te zoeken, lenen deze zich vaak ook niet voor later na rijden. Er schijnen vaak eenmalige vergunnen te zijn en acceptatie van de locals. Door dat te respecteren blijft het voor iedereen leuk en kan de organisator het jaar er na nogmaals zijn ding doen met steun van de locals. (mijn 2cent)
Thanks voor de reply! Zit wel wat in inderdaad. Zeker als er vergunningen of anders onbegaanbare routes inzitten.
Anderzijds vind ik het leuk om mooie, leuke routes met elkaar te delen in plaats van allemaal alles voor jezelf te houden. Ik merk dat er nogal wat weerstand is om tracks te delen. Als ze goed terug te vinden zijn middels gps vind ik het juist leuk om anderen een route te kunnen aanbevelen.
http://www.progravity.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7385
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

winnfield schreef:Anderzijds vind ik het leuk om mooie, leuke routes met elkaar te delen in plaats van allemaal alles voor jezelf te houden. Ik merk dat er nogal wat weerstand is om tracks te delen. Als ze goed terug te vinden zijn middels gps vind ik het juist leuk om anderen een route te kunnen aanbevelen.
Waarom zou je een track delen als GPS file met het risico dat het hele internet het kan vinden, wanneer je er zelf eigenlijk niets mee kunt winnen? Intensief gebruik worden de meeste trails niet beter van, waardoor je jezelf alleen maar in de voet schiet...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
winnfield
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 09:43
Mijn mountainbike: Canyon Spectral Al 9.0 SL, Kona supreme operator Gazelle Mondial fixed
Contacteer:

cheeta schreef: Waarom zou je een track delen als GPS file met het risico dat het hele internet het kan vinden, wanneer je er zelf eigenlijk niets mee kunt winnen? Intensief gebruik worden de meeste trails niet beter van, waardoor je jezelf alleen maar in de voet schiet...
Tja, als iedereen z'n tracks zou delen ontstaan er meer mooie beschikbare routes en ik verwacht niet dat het aantal mountainbikers direct mee zal groeien. Uiteindelijk spreid je daarmee de intensiteit van het gebruik van de parcours. :-q
Maar het klopt dat het delen zal resulteren in meer gebruik van de routes. Hier en daar misschien meer dan goed voor de route. Dat is inderdaad de keuze die je moet maken als je iets deelt. Wil je alles voor jezelf en er het maximale uithalen of het delen met andere met het gevolg dat de route vaker bereden wordt en meer mensen er plezier aan beleven.

Er is ook altijd nog de mogelijkheid om de tracks 'klein' te delen. Op een forum (middels PB) is al minder ingrijpend dan op het internet. Als je met verspreiden aandacht vraagt voor jouw angst tot overbevolking van de tracks zal daar vaak gehoor aan gegeven worden verwacht ik.
En ja, je blijft dan afhankelijk van de medewerking van de ontvanger.
http://www.progravity.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie