welke flat schoenen??

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dizzasta
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 649
Lid geworden op: vr 6 januari 2012, 16:00
Mijn mountainbike: Wind Steel Klunker 29x3.0 | Cotic Flare Max! | Surly Straggler

michielsexappeal schreef:Vind de zolen van 5.10 top, vind ze alleen zo slecht zitten. Sinds 2 jaar Teva's en die gaan nog als een trein.
Teva gaat toch weer stoppen met de mtb schoen?
Volgens mij is de zool van de 5/10 freerider dunner als de Impact's. Ik reed een paar freeriders met een halfjaar vol met gaten :(
Heb nu Teva Links in combinatie met Nukeproof Proton's. Is wel ok maar die protons graven de zool wel goed aan gort. Ga er denk ook weer een half jaar mee doen..
Afbeelding
If you wanna ride....
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

balen dat die dingen zo hard slijten :-{ maar ja, zacht rubber op ijzeren pinnen met een schuivende kracht van 80 kg ....

misschien de impacts eens proberen, als dat wat steviger rubber is.
26'er rulezz !!
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Maar als de zolen weer steviger worden, heb je wel weer kans dat de grip minder wordt... Het is toch een compromis zoeken ergens. Vooral shoppen in de uitverkoop, dan kun je wat vaker wisselen... ;-)
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

Bij de Impacts gaat dat verhaal niet Op Mud Mate. Zeker nog nooit met Five Ten's gelopen, geklommen of gefietst? ;)

5.10 is een gradering in rotsklimmen, daar wil je PLAK rubber :D

De Impacts plakken als hel ;) Ask Sam Hill ;)
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

Oh ja, Teva is gestopt, correct.
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

als ik weer genoeg heb gespaard, worden het de 5 10 impacts, goede reviews :-q en ook eens zoeken naar betere pedalen, heb nu maar een beperkt aantal pinnetjes die nog niet eens zover uitsteken. wel erg goed gelagerd die dingen :P

Afbeelding
26'er rulezz !!
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

kusanagi schreef:Bij de Impacts gaat dat verhaal niet Op Mud Mate. Zeker nog nooit met Five Ten's gelopen, geklommen of gefietst? ;)

Correct... Maar dat weet jij al, simpel omdat ik te grote voeten heb, of hun te kleine schoenen fabriceren... :lol:

Persoonlijk vind ik de pinnen met schroefdraad prettiger en meer grip geven, dan de kale pinnetjes... Je schoenenzolen houden meer grip door het draad. Tja slijtage is waarschijnlijk hoger. :wink:
Gebruikersavatar
All4Fun
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 938
Lid geworden op: za 10 januari 2009, 10:31
Mijn mountainbike: Sleept me er wel tegenop...

mud mate schreef:
kusanagi schreef:Bij de Impacts gaat dat verhaal niet Op Mud Mate. Zeker nog nooit met Five Ten's gelopen, geklommen of gefietst? ;)

Correct... Maar dat weet jij al, simpel omdat ik te grote voeten heb, of hun te kleine schoenen fabriceren... :lol:

Persoonlijk vind ik de pinnen met schroefdraad prettiger en meer grip geven, dan de kale pinnetjes... Je schoenenzolen houden meer grip door het draad. Tja slijtage is waarschijnlijk hoger. :wink:
Ik zou me kunnen voorstellen dat je juist door meer grip minder slijtage krijgt, ik rij al een tijd met Impacts icm DMR Vault pedalen, 7 pinnen met draad en 4 boutkoppen, pinnen op max. lengte, als je daar je voeten op plaatst is er met goed fatsoen geen beweging meer in te krijgen.
Het resultaat laat zich aan de zolen zien, geen abnormale slijtage veroorzaakt door pinnen, alleen lichte gebruikssporen, ik vond dit nogal opmerkelijk gezien de lange agressieve pinnen.

http://www.dmrbikes.com/products/pedals/vault

Groet'n
Kalm an..... en rap wat!!!!

Kan nie lig op 't karkhof, wil nie lig 'r noast!!!!!

SYS: Ghost Fat-Fully Fatbike
SYS: Ghost AMR Plus 7500
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

terunky schreef:Afbeelding
Dat zijn dezelfde pedalen als ik heb, naast een paar Shimano MX30's waar ik de lange pinnen (schroefjes) in heb gemonteerd. De grip is daarmee iets beter dan op de Nukeproofs maar de Shimano's zijn licht hol van vorm ("concave") wat imo ook beter is. Of er nog verschil in slijtage is op beide pedalen weet ik niet, gebruik ze door elkaar.

Misschien een gevaarlijke opmerking ;-) maar zou het nog te maken kunnen hebben met hoe vast of juist beweeglijk je op je pedalen staat? Gevoelsmatig schuif ik niet veel met mijn voeten op de pedalen.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Ik weet niet welke maat je hebt... http://www.ebay.de/itm/DC-Shoes-Schuhe- ... 43c46b53d9" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.de/itm/DC-Court-Graffik ... 58aa98790e" onclick="window.open(this.href);return false;

Let alleen op verzendkosten ;-)
Gebruikersavatar
dizzasta
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 649
Lid geworden op: vr 6 januari 2012, 16:00
Mijn mountainbike: Wind Steel Klunker 29x3.0 | Cotic Flare Max! | Surly Straggler

kermit schreef:.........
Misschien een gevaarlijke opmerking ;-) maar zou het nog te maken kunnen hebben met hoe vast of juist beweeglijk je op je pedalen staat? Gevoelsmatig schuif ik niet veel met mijn voeten op de pedalen.
Denk het wel, evenals je gewicht, wat je allemaal doet met je fiets en je skills.
If you wanna ride....
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

kermit schreef:Misschien een gevaarlijke opmerking ;-) maar zou het nog te maken kunnen hebben met hoe vast of juist beweeglijk je op je pedalen staat? Gevoelsmatig schuif ik niet veel met mijn voeten op de pedalen.
das idd wel een goeie :o ik heb maatje 46, rond de 75 kg met outfit... maar ik beweeg best veel op de pedalen, vaak even de voeten her positioneren. die dc schoenen zijn ook wel cheap, zeker eens het proberen waard, als de zolen maar niet te slap zijn
26'er rulezz !!
Gebruikersavatar
dorretje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1747
Lid geworden op: wo 8 juli 2009, 11:50
Mijn mountainbike: Staal

Ik rij met 5/10 low rider impect en shimano saint met de pinnetjes op zijn langst.

Na dik 1,5 jaar zien de zolen er nog zo goed als nieuw uit.

Mijn theorie hierover. Door de lange pinnen en het 5/10 rubber is vast ook vast. Als je dus je voet op je pedaal zet is er niets meer te schuiven. Wil je je voet anders zetten dan moet je hem optillen. Volgens mij is dit ook de bedoeling van flats, want als je kunt schuiven met je voet dan kun je ook er afschuiven. Ik denk dat door het schuiven je zolen slijten. Dit zie je ook op de verschillende foto,s hier in dit topic.
Daarnaast denk ik dat het ook een kunst is om druk op je pedalen te kunnen houden, dus mooi rond trappen.

Mijn advies, dus 5/10 en lange pinnen.
There are three kinds of people: those of us that are good at math and those that are not.
http://www.mellowbikers.nl
Gebruikersavatar
de lachende derde
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 763
Lid geworden op: ma 30 april 2012, 13:40
Mijn mountainbike: SC Nomad V4

dorretje schreef:Ik rij met 5/10 low rider impect en shimano saint met de pinnetjes op zijn langst.

Na dik 1,5 jaar zien de zolen er nog zo goed als nieuw uit.

Mijn theorie hierover. Door de lange pinnen en het 5/10 rubber is vast ook vast. Als je dus je voet op je pedaal zet is er niets meer te schuiven. Wil je je voet anders zetten dan moet je hem optillen. Volgens mij is dit ook de bedoeling van flats, want als je kunt schuiven met je voet dan kun je ook er afschuiven. Ik denk dat door het schuiven je zolen slijten. Dit zie je ook op de verschillende foto,s hier in dit topic.
Daarnaast denk ik dat het ook een kunst is om druk op je pedalen te kunnen houden, dus mooi rond trappen.

Mijn advies, dus 5/10 en lange pinnen.
Klopt. Toen ik met bmx pedalen (Flybikes Ruben) reed sleten mijn 5/10's stukken sneller dan met de DMR Vaults die ik er nu op heb zitten.
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Dan zal ik vast teveel schuiven....
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Plaats reactie