welke flat schoenen??

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16706
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

dorretje schreef:Daarnaast denk ik dat het ook een kunst is om druk op je pedalen te kunnen houden, dus mooi rond trappen.
Dat is precies wat ik eigenlijk bedoelde ;-)
Zit nogal verschil in, als je sommige mensen ziet stampen... daar is van souplesse geen sprake.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

De DC zolen zijn hard genoeg om er comfortabel mee te kunnen fietsen, maar geven toch voldoende grip. Mijn voeten verplaats ik eigenlijk vrij weinig. Nog het meeste als je een keer zittende fietst en je trapfrequentie te hoog licht. Dan merk je nog wel eens dat je je voeten verplaatst of herpositioneerd. Maar bij een normale trapfrequentie en dus voldoende druk op de pedalen eigenlijk weinig. Tja en staand eigenlijk helemaal niet.
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Ik zet nog wel eens een voetje aan de grond als ik door de bocht ga. Daarna moet ik idd wel eens herpositioneren.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

Misschien ook eens proberen: Scapino.

Deze heb ik besteld, alleen maat 43 nog:
http://www.scapino.nl/heren/sneakers/he ... rs-champio

En bij deze iets meer keuze in maat:
http://www.scapino.nl/heren/sneakers/he ... -055830234
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

whahah voor een tientje zelfs :-q zal eens in de winkel kijken, kan ik meteen voelen of de zolen een beetje stijf zijn. koop ik er gelijk 5 paar. misschien krijg ik dan nog korting ook :lol: :lol:
26'er rulezz !!
to0n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 492
Lid geworden op: di 14 augustus 2012, 21:05
Mijn mountainbike: Canyon #2

terunky schreef:whahah voor een tientje zelfs :-q zal eens in de winkel kijken, kan ik meteen voelen of de zolen een beetje stijf zijn.
Mijn ervaring met Scapino-schoenen geeft niet veel hoop. Bouw- en materiaalkwaliteit is over het algemeen om te huilen...
Kon ik maar wennen aan het knarsen van modder tussen mijn tanden...
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

to0n schreef:
terunky schreef:whahah voor een tientje zelfs :-q zal eens in de winkel kijken, kan ik meteen voelen of de zolen een beetje stijf zijn.
Mijn ervaring met Scapino-schoenen geeft niet veel hoop. Bouw- en materiaalkwaliteit is over het algemeen om te huilen...
Ze zijn van Champion, dat is geen Scapino merk.
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
to0n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 492
Lid geworden op: di 14 augustus 2012, 21:05
Mijn mountainbike: Canyon #2

Old 'n' Rusty schreef:Ze zijn van Champion, dat is geen Scapino merk.
Klopt. Maar wat Scapino levert (of heeft geleverd) aan 'merk'schoenen (bv Le Cocq Sportive, Patrik) zijn merk-leesten in bagger-uitvoering. Ik vermoed dat dit voor die Champion-schoenen ook zomaar eens zou kunnen gelden....

-- Maar niet geschoten is altijd mis... --
Kon ik maar wennen aan het knarsen van modder tussen mijn tanden...
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

heb allerdaagse schoenen voor 2 tientjes, gaan al een jaar mee. als die skate schoenen gode grip hebben en een stevige zool, vind ik het prima om elke 6 maanden nieuwe aan te schaffen :-q maar ja, eerst eens kijken en passen OF het wel wat is.... en dan even doorsparen voor de 5-10 impact's


gister nog een ronde gebiked met de 5-10 schoenen, eerste keer goed gelet op de grip maar dat is pas echt om te huilen!! schuiven alle kanten op :-{ dus betere schoenen zal ik wel nodig hebben, en wellicht wat langere pinnetjes in de pedalen steken, of als het lukt meer pinnetjes erin zetten.
26'er rulezz !!
Gebruikersavatar
linkeballer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 161
Lid geworden op: di 12 november 2013, 17:38

terunky schreef:whahah voor een tientje zelfs :-q zal eens in de winkel kijken, kan ik meteen voelen of de zolen een beetje stijf zijn. koop ik er gelijk 5 paar. misschien krijg ik dan nog korting ook :lol: :lol:
Meteen aanmelden voor de nieuwsbrief, krijg je ook nog eens 15 euri extra korting bij besteding va 50,-;
Da's dus 5 paar schoenen voor 35 luizige eurootjes, daar kan je mee thuis komen! :D
Education is important, but riding your bike is importanter!
Gebruikersavatar
de lachende derde
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 763
Lid geworden op: ma 30 april 2012, 13:40
Mijn mountainbike: SC Nomad V4

terunky schreef:

gister nog een ronde gebiked met de 5-10 schoenen, eerste keer goed gelet op de grip maar dat is pas echt om te huilen!! schuiven alle kanten op :-{ dus betere schoenen zal ik wel nodig hebben, en wellicht wat langere pinnetjes in de pedalen steken, of als het lukt meer pinnetjes erin zetten.
Welke pedalen heb je? Vorm en oppervlak maken net zoveel uit als de hoeveelheid pinnen die erin zitten.
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

pagina 2, nukeproof electron pedalen. 8 korte pinnetjes.

5 paar schoenen voor 35 euro :lol: :lol:
26'er rulezz !!
Gebruikersavatar
All4Fun
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 938
Lid geworden op: za 10 januari 2009, 10:31
Mijn mountainbike: Sleept me er wel tegenop...

Terunky, ik heb die pedalen en schoenen van jou nog eens bekeken, en volgens mij is het een gebrek aan pinnen in de midden onder je voorvoet, dit lijkt mij de plek waar je de meeste druk/grip kan uitoefenen.
Aan de zijkant is deze druk veel minder en schuif je zo over die paar korte pinnetjes heen.
Bekijk maar eens een ander stel goede flats.

Als ik jou was bekeek ik de mogelijkheid om er nog een paar gaten bij te boren en daarin draad te tappen en dan ook gelijk alle pinnen vervangen door langere boutjes.
Vervolgens zou ik je huidige 5-10's wel eens weer willen proberen, en vooral geen andere nieuwe proberen, want die zijn vermoedelijk ook zo naar z'n grootje in de huidige situatie.
En indien dat geknutsel jou niets lijkt, zou ik toch eerst een paar andere pedalen opsnorren, bv de Saint MX80.


Groet'n
Kalm an..... en rap wat!!!!

Kan nie lig op 't karkhof, wil nie lig 'r noast!!!!!

SYS: Ghost Fat-Fully Fatbike
SYS: Ghost AMR Plus 7500
Gebruikersavatar
dizzasta
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 649
Lid geworden op: vr 6 januari 2012, 16:00
Mijn mountainbike: Wind Steel Klunker 29x3.0 | Cotic Flare Max! | Surly Straggler

Begint dit topic inmiddels niet wat te lijken op deze?
If you wanna ride....
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

dat geknutsel zoals je beschijft was ik al een beetje van plan, wat langere boutjes vinden en een paar extra pinnen in het midden. vervolgens de 5-10 schoenen nog eens proberen. het zijn wel plastic pedalen dus draad tappen zal niet gaan. gewoon schroefje moertje zoals de huidige pinnen

topic gaat idd wel lijken op de andere over de flats... :oops:
26'er rulezz !!
Plaats reactie