Bikepark Libert Malmedy met Trek Superfly 100 SL carbon?

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
joddi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 341
Lid geworden op: vr 5 mei 2006, 12:46
Mijn mountainbike: Giant Reign Advanced / Giant Anthem
Contacteer:

Er zijn genoeg lijnen zonder grote sprongen, of het leuk is op zo'n fiets hangt van je niveau af, is het je eerste ervaring met een bikepark verwacht ik dat je er weinig plezier zult hebben.

Mijn advies ga eerst naar Filthy!
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

In principe moet je in Ferme Libert gewoon beneden kunnen komen met een hardtail of XC fully, de sprongen hoef je immers niet te nemen. Edoch moet je dan met de instelling gaan dat het doel is om ten eerste fietsend beneden te komen (dan al lastig genoeg) en je bewust zijn van de beperkingen van je fiets. Typisch zul je alleen dan niet het deel gebruiken met de sprongen zoals die bijv. voor de Belgische DH cup gebruikt worden...

Wanneer het alleen al begint met woordkeuzes als "om hier naar beneden te knallen" dan vermoed ik dat het plezier niet uit voornoemde gehaald wordt evenals dat het bewust zijn van de beperkingen van de fiets waarschijnlijk ook vergeten zal worden. Dan moet je vooral niet met XC hardtails en fullies willen; naast dat ze beperkingen hebben wat betreft hetgeen ze zelf aankunnen, is de houding op zo'n fiets ook verre van ideaal om controle te houden wanneer het flink naar beneden gaat en het de bedoeling is dat er ook nog sprongen meegenomen moeten worden.

Filthy Trails - waarvan maar een zeer beperkt deel getoond werd in het filmpje voor het naar Malmedy (niet zijnde Ferme Libert) ging - heeft wat dat betreft meer mogelijkheden om met een gewone XC hardtail flink gas te geven op singletrails met de nodige bochten en zo nu en dan een sprong of drop die met een short-travel hardtail ook prima te doen zijn.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
svbladel
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 3 januari 2014, 12:38
Mijn mountainbike: Fully Trek Superfly Elite 100 SL

Oke bedankt voor de Reacties!

Ja maar het is duidelijk dat je genoeg ervaring moet opdoen voordat je hieraan begint. Dus G60 heeft wel wat gelijk moet ik zeggen. :-q
Maar de Filthy ziet er zeker goed uit en het tempo moet je toch opbouwen lijkt me.

En ja: mijn Carbon is me heilig :D dus als ik erheen ga huur ik wel een bak daar! Mis niet onverstandig.
Keep on Flying!!!

Like onze pagina op facebook voor leuke foto's: MTB de Perenplukkers
Gebruikersavatar
de lachende derde
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 763
Lid geworden op: ma 30 april 2012, 13:40
Mijn mountainbike: SC Nomad V4

Beetje aan de late kant maar dit vind ik gezeik. Die 'echte' DH tracks zou ik idd niet nemen maar dat 4x lijntje is prima te doen met die fiets, net als dat slingerlijntje dat bovenaan aftakt vanaf die dijk. Beide zijn wel interessant als je ook MX rijdt, zitten leuke jumpjes tussen. Endurolijn is als (!) het droog is ook leuk met een XC fiets.

Vorige zomer ben ik er een keer met de 29er geweest toen ik gedoe had met mijn DH fiets, ideaal is het niet, leuk en leerzaam zeker wel. Vergeet ook niet dat de gemiddelde XC fiets van nu meer kan dan DH fietsen van 20 jaar terug en ze zich toen ook niet inhielden.

http://www.youtube.com/watch?v=0HnDmChpqYA" onclick="window.open(this.href);return false;

In combinatie met andere tracks (Apollinaire) en paden in de buurt kan je je daar makkelijk een weekend uitleven.
Laatst gewijzigd door de lachende derde op di 28 januari 2014, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
leov
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1298
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 21:55
Mijn mountainbike: 26 HT en 26 Fully
Contacteer:

Apolinaire ? Gegoogled maar niks :)

FIets er heel soms, wil altijd meer paden weten.
Gebruikersavatar
de lachende derde
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 763
Lid geworden op: ma 30 april 2012, 13:40
Mijn mountainbike: SC Nomad V4

leov schreef:Apolinaire ? Gegoogled maar niks :)

FIets er heel soms, wil altijd meer paden weten.
Tweede L vergeten, sorry.

http://www.youtube.com/watch?v=ethFlwkD5do" onclick="window.open(this.href);return false;

Wel een klotestuk omhooglopen.
leov
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1298
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 21:55
Mijn mountainbike: 26 HT en 26 Fully
Contacteer:

Merci :)
Gebruikersavatar
snaggletooth
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: zo 4 november 2012, 17:58
Mijn mountainbike: Bikepark Spaarnwoude
Contacteer:

Ik was van de herfst nog ik het park met vaste crew.
Voor de gene die er nooit geweest zijn, je kan daar veschillende banen combineren, downhill-4cross-bosparkour.
Hier een ge-edit filmpje van ons (tikkie opgeleukt)
Zat ook een 29'er tussen.
http://pinkbike.com/video/340981/
Gebruikersavatar
svbladel
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 3 januari 2014, 12:38
Mijn mountainbike: Fully Trek Superfly Elite 100 SL

Ik ga gewoon een keertje kijken en dan zien we wel. Je kan als het moet nog met een opoefiets naar beneden zolang je maar geen jumps pak en de rem erop hou.
Er zijn blijkbaar ook beginners banen daar dus die pakken we maar als eerst.

Mocht het bevallen huren we een enduro daar en gaan we voor een tandje hoger.
Heb geen zin om mn carbon kapot te laten slaan door de bomen die daar weleens over kunnen steken!
Keep on Flying!!!

Like onze pagina op facebook voor leuke foto's: MTB de Perenplukkers
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Ik denk dat je op een racefiets nog wel naar beneden komt. Maar dat is toch niet de bedoeling?
Ga daar dan in de omgeving gewoon lekker rijden, maar met een XC fiets op een downhill baan gaan rijden?? Dan is net zoiets als zonder lul naar de hoeren gaan. Het kan, maar of je er van geniet....
Gebruikersavatar
de lachende derde
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 763
Lid geworden op: ma 30 april 2012, 13:40
Mijn mountainbike: SC Nomad V4

japie carbon schreef:Ik denk dat je op een racefiets nog wel naar beneden komt. Maar dat is toch niet de bedoeling?
Ga daar dan in de omgeving gewoon lekker rijden, maar met een XC fiets op een downhill baan gaan rijden?? Dan is net zoiets als zonder lul naar de hoeren gaan. Het kan, maar of je er van geniet....
Die lijnen die ik bedoelde zijn geen 'echte' downhill tracks, daarnaast is het niet eens zo'n raar idee om eens te kijken hoe moeilijk je het jezelf nou precies kan maken, daar leer je een hoop van en dat kan je weer gebruiken bij het gewone XC fietsen.

Ik zou wel het weer in de gaten houden; als het daar geregend heeft is de ondergrond heel glad en dan is met name de Enduro tricky als je hem voor het eerst rijdt. Zou zonde zijn hem daarom over te moeten slaan want met de XC fiets is dat een van de leukste tracks die je kan vinden.
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Maar om daarvoor nu naar het park te gaan? Dan zijn er daar in de omgeving veel leukere dingen te rijden.
Gebruikersavatar
svbladel
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 3 januari 2014, 12:38
Mijn mountainbike: Fully Trek Superfly Elite 100 SL

Ja ik kan beter even wachten totdat er een lange droge periode geweest is.
Oke suggesties, of mis een track ergens staan?

Thanks
Keep on Flying!!!

Like onze pagina op facebook voor leuke foto's: MTB de Perenplukkers
Gebruikersavatar
de lachende derde
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 763
Lid geworden op: ma 30 april 2012, 13:40
Mijn mountainbike: SC Nomad V4

Japie - Ik bedoelde ook icm andere tracks, namelijk..

Svbladel - Kijk even naar de XC route van Malmedy, ik heb daar een paar gedeelten van gereden en er zitten mooie afdalingen tussen. Ook leuk is de Apollinaire, wel min of meer DH maar hij wordt ook regelmatig meegenomen door XC'ers dus dat moet wel te doen zijn.

Als je een beetje rond kijkt tijdens het fietsen zie je ook genoeg interessante paden liggen.
Gebruikersavatar
de lachende derde
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 763
Lid geworden op: ma 30 april 2012, 13:40
Mijn mountainbike: SC Nomad V4

svbladel schreef:Ja ik kan beter even wachten totdat er een lange droge periode geweest is.
Oke suggesties, of mis een track ergens staan?

Thanks
Na een weekje zonder regen is het meestal wel goed te doen.
Plaats reactie