Ik wil hier graag aan toe voegen dat het eigenlijk niet te vergelijken is. Ik kom per jaar in veel parken en malmedy en winterbergen/willingen/lac blanc ect meerdere keren (zo niet ieder weekend

) Iedere park/plek vraagt om een eigen rijstijl. Malmedy meer roots op de dh en kleverige klei die je never meer uit je kleren krijgt

. Hier heb je een oude sleeplift. (10 euro voor 15 ritten, die je als je n beetje doorrijdt wel op krijgt in 1 dag)
Winterberg vooral met de nieuwe banen heel smooth en snel. Hier heb je een stoeltjeslift. (28-20 euro per dag)
Willingen moeilijke DH met rotsblokken lekker technisch en een zeer soepele freeride. Hier heb je een gondel. (28-20 euro per dag)
Ik zou inderdaad zeggen pas je per locatie aan, Malmedy bikepark met een xc/enduro niet fun Fr/Dh weer wel.
Appollonaire zijn er inderdaad wel xc/enduro routes te doen maar ook een aantal zeer serieuze dh lijnen met grote jumps en drops! In de omgeving van malmedy zoals eerder aangegeven ook leuke xc routes te vinden maar die vallen buiten het bikepark.
Ga vooral eerst kijken en laat je niet verrassen
Draag vooral de juiste gepaste bescherming! (je wordt ook aangesproken zonder de juiste bescherming zoals bv fullface helm)
''Ga toch fietsen!'' zeiden ze en daar ging ik........