Pass'Portes du Soleil MTB 2016

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
CdaleTaurine
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 14:10

...dit is de totale route: http://www.strava.com/activities/159168292/overview" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

Ze verschillen wel iets. Maar het geeft je een goed beeld. Vorig jaar reed ik hem gedeeltelijk alleen en gedeeltelijk met een andere solo rijder. Toen ook Torgon niet gedaan maar wel een extra keertje bij Morzine naar beneden. (Heb daar nog een KOM voor de hele trail naar beneden gereden later :D) was iets van 110 km inclusief de liften.

Dit jaar niet. Meisje mee dus rustig tempo. Veel tijd verloren in Morzine voor de nummers en bij de liften + samen 3 lekke banden ( vorig jaar 0 ) Dus dit jaar wat minder km's. Maar zonder Torgon is het te doen. Met is pittig.
jaspero
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 29 augustus 2006, 21:49
Mijn mountainbike: Cdale CaadX, Ultimate CFSL 8 Aero
Contacteer:

Ook weer terug, iets vroeger dan gepland. Zondag was inderdaad niet te doen, ben halverwege terug naar chatel gegaan. 1cm modder op de kleren en bike, gelukkig af en toe bij de bike wash de drivetrain kunnen schoonmaken zodat die het bleef doen.
Ook nog verkeerd gereden doordat de liften in zwitserland dicht waren. Dat kostte allemaal veel tijd. Bovendien ben ik alleen gestart en zag het niet zitten om de hele route te doen. Je zou maar ergens staan en de lift is dicht..
Zaterdag gelukkig in goede omstandigheid wat stukjes kunnen rijden en indanks de modder zondag toch wel een goed gevoel.
Bovendien de bike eens goed kunnen testen.

Zal morgen wat fotos en filmpjes posten als het een beetje uitziet :)
Biking skills or Hospital bills
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7384
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

CdaleTaurine schreef:Ik zat rond 7.30u op de fiets (zaterdag) en was om 17.30u klaar. Denk dat ook mee speelt dat ik in Champery was gestart..
Alleen ging de lift pas om 07:45 omhoog, nadat de liftoperator 10 minuten lang had staan kijken of er misschien nog iemand mee wilde. In de rij hoefde je in ieder geval niet te staan in Champery.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

Balen Jasper :( ik hoorde later dat de liften op zondag niet allemaal open waren. Niet tof...

Zondag nog een halve dag in Les Gets bikepark aan het crossen geweest op de Scott Gambler 10. Dik ding al vond ik de GT Fury fijner rijden de dag er voor. Beetje moeilijk vergelijk helaas vanwege de omstandigheden. Kostte wel een paar rondjes glibberen en glijden voor ik het gevoel had voor de DH track in die omstandigheden. Maar naar een tijdje wordt dat ook wel leuk. Maar na een uur of 3 à 4 werd de kou me toch teveel. De regen is op zich niet zo erg maar je wordt op een gegeven moment stijf van de kou.

Maandagmiddag en Dinsdag weer fantastisch weer. Echt zonde van die zondag voor velen.
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

Au revoir Morzine! Bon giorno Finale Ligure!
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1267
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

Vond het shitzooi op zondag. Paar keer op en neer in Chatel, en wat worsten gegeten in de vreetschuur, en dat was het wel. Beetje erg jammer allemaal. Woensdag ook shit, en donderdag begaf mijn achterdemper het. Maandag en dinsdag gelukkig wel goed kunnen fietsen, dus daar maar vooral aan terugdenken :)
Gebruikersavatar
Matn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 934
Lid geworden op: do 17 april 2008, 21:30
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10, Bulls Copperhead 29, Norco Sight A1

Tis alweer een maand geleden en dit onderwerp gaat waarschijnlijk in slaap tot volgend jaar.

Toch nog maar even een helmcam filmpje :
https://www.youtube.com/watch?v=eVhL0E5Vf04" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

Volgens mij was je startplaats Morgins ;)

Volgend jaar weer?
Gebruikersavatar
Matn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 934
Lid geworden op: do 17 april 2008, 21:30
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10, Bulls Copperhead 29, Norco Sight A1

kusanagi schreef:Volgens mij was je startplaats Morgins ;)
Nope, Chatel.

kusanagi schreef: Volgend jaar weer?
Zeker!

Denk er dan wel over met een echte downhillbike te gaan.
Ben erg nieuwsgierig hoe dat is.
Ik ga er een huren of misschien (2e hands) kopen
vinnycorleone
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 20:30

PPDS met een DH fiets?
Je kan daar fantastisch downhillen ( ik had die van mij ook bij me dit jaar) maar voor de PPDS lijkt me dat geen goed idee..
Gebruikersavatar
Matn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 934
Lid geworden op: do 17 april 2008, 21:30
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10, Bulls Copperhead 29, Norco Sight A1

vinnycorleone schreef:PPDS met een DH fiets?
Je kan daar fantastisch downhillen ( ik had die van mij ook bij me dit jaar) maar voor de PPDS lijkt me dat geen goed idee..
Verklaar. Je gaat toch vooral naar beneden?
vinnycorleone
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 20:30

Klopt, maar de afdalingen van de PPDS zijn niet zodanig heftig dat je daar 200mm veerweg voor nodig hebt. Daar naast zitten er genoeg vlakke, vals platte en steigende stukken in. Dat is echt niet te doen met een DH.
je kan in die omgeving trouwens prima tochtjes maken met een DH fiets. Er zijn wel trajecten die alleen maar naar beneden gaan, waarbij je telkens met de lift omhoog kan. Maar ook is hiervoor een echte DH bak niet persé nodig.
Toch zou ik daar zeker eentje huren en een dagje van spelen. Bijvoorbeeld in één van de bikeparks of op de vele andere echte downhill tracks. Die zijn er genoeg.
Gebruikersavatar
Matn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 934
Lid geworden op: do 17 april 2008, 21:30
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10, Bulls Copperhead 29, Norco Sight A1

vinnycorleone schreef:Klopt, maar de afdalingen van de PPDS zijn niet zodanig heftig dat je daar 200mm veerweg voor nodig hebt. Daar naast zitten er genoeg vlakke, vals platte en steigende stukken in. Dat is echt niet te doen met een DH.
je kan in die omgeving trouwens prima tochtjes maken met een DH fiets. Er zijn wel trajecten die alleen maar naar beneden gaan, waarbij je telkens met de lift omhoog kan. Maar ook is hiervoor een echte DH bak niet persé nodig.
Toch zou ik daar zeker eentje huren en een dagje van spelen. Bijvoorbeeld in één van de bikeparks of op de vele andere echte downhill tracks. Die zijn er genoeg.
Ok, duidelijk. Kon op mijn Gost ook goed uit de voeten hoor. Maar het was soms wel erg stuiterig. Met name die lange afdalingen op paden met nogal dikke stenen lijkt me makkelijker te doen op een wat zwaardere fiets met meer veerweg.
Dat omhoog fietsen geen pretje is op een DH-er heb ik gezien ja.
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

PPdS op een volwaardige DH bak is geen pretje. PPdS is echt Trail/All-Mountain/Enduro achtig gebeuren. Tussen de 140 en 160mm is voldoende.

Het is wel heel leuk om een DH bak te huren (of hebben) voor bijvoorbeeld de parken in Chatel en Les Gets. Die gaan 100% naar beneden en het is op de vele, vele brakepumps dat de degelijkheid en veerweg van een DH bike wel erg fijn is. Al kun je die ook gewoon op je 160mm rijden hoor maar de ervaring leert dat ik het langer volhou op een DH bak en je hebt wat meer ruimte voor een foutje mocht je even te ver springen of verkeerd gemikt hebben ;)

Maar bijvoorbeeld La Rou Libre (rode DH onder de lift in Les Gets) en de twee rode DH shortcuts in de Passportes heb ik vorig jaar ook op mijn 100mm XC gedaan maar echt leuk springen is er niet bij met die geometrie en veerweg.

Kan het: Ja.
Is het echt leuk: Nou...niet echt
Plaats reactie