Bikepark Winterberg, verhuur

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
michel3vb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 6 februari 2010, 16:05
Mijn mountainbike: One-On Lurcher
Contacteer:

Heeft iemand ervaring met het huren van een fiets voor het bikepark in Winterberg?
Wil proberen om samen met een fietsmaatje deze maand een dagje naar Winterberg te gaan om daar wat tracks te gaan rijden. Beide geen bikepark ervaring, maar we kunnen beide redelijk fietsen.

Is reservering nodig? Welke bike kan ik het beste huren?
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

In het weekend met goed weer moet je voor de DH bikes in ieder geval of retevroeg (voor de deur liggen) of reserveren.

Welke bike je het beste kunt huren, ja dat ligt aan wat je wilt doen, wat je nu rijdt, hoe goed je bent etc. etc.

Met een Enduro fiets kun je in principe alles wel rijden daar, maar als je skills minder goed zijn is een Freeride of DH bak misschien juist weer fijner om je een handje te helpen zeg maar.

Weet niet hoe het met de brakebumps is aan het begin van het seizoen, maar als ze er nog zijn van vorig seizoen dan is een Freeride/DH altijd fijner dan een Enduro :wink:
Knepman
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: vr 26 december 2014, 16:57

Afgelopen september ben ik voor het eerst bij het bikepark geweest. Kon me van een tripje het jaar ervoor herinneren dat er een rij tot aan de parkeerplaatst stond, dus van te voren een downhill-/ freeride bike gereserveerd. Maar goed ook, want al het verhuur was al weg toen wij aankwamen (was niet eens mooi weer). Reserveren is wel aan te raden dus. Gewoon even een mailtje sturen.

Wat ik wel erg vervelend vond, was dat je de bescherming niet kon reserveren. Deze waren dan ook al volledig weg, op de full face na. Hierdoor dus jammer genoeg niet de downhill track gedaan. Mocht je iemand weten waarvan je bescherming kan lenen, zou ik dat zeker doen. Dan weet je zeker dat je het hebt. Ben je van plan dit soort tripjes vaker te doen, wellicht zelf alvast investeren in wat bescherming.
michel3vb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 6 februari 2010, 16:05
Mijn mountainbike: One-On Lurcher
Contacteer:

Oke dat wordt dus reserveren ;)
Bescherming hebben we beide gelukkig al van motorcross!
Dit weekend maar even kijken of die een beetje goed weer geeft en dan reserveren voor het weekend er op!
Qua fiets heb je niet heel veel keuze overigens. Wordt denk Giant Glory 0!
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

Wij waren er vorig jaar ook op een zaterdag, mooi weer. We waren een half uurtje voor openingstijd en konden toen nog met 7 man allemaal een Freerider huren, en alle bescherming erop en an. Zonder reserveren dus. Maar waren we een kwartier later had dat niet meer gekunt.

Gelukkig nu alle bescherming zelf, en een geschikte fiets! :bier: Niets meer huren dus!
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

kusanagi schreef:Weet niet hoe het met de brakebumps is aan het begin van het seizoen, maar als ze er nog zijn van vorig seizoen dan is een Freeride/DH altijd fijner dan een Enduro :wink:
DH, Freeride en Singletrail zijn nog volop voorzien van...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

cheeta schreef:
kusanagi schreef:Weet niet hoe het met de brakebumps is aan het begin van het seizoen, maar als ze er nog zijn van vorig seizoen dan is een Freeride/DH altijd fijner dan een Enduro :wink:
DH, Freeride en Singletrail zijn nog volop voorzien van...
Ik dacht het op de filmpjes van afgelopen weekend al te zien ja :-q Nou dan is de keus eenvoudig: The Big Bike.

(en die brakebumps houden mooi de 29" hardtail brigade op afstand :winkie: )
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

1) Die waren omhoog onderweg,
2) Nu nog (Nederlandse) toeristen van het parcours houden die aan het wandelen zijn. :roll:
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Reservering doen ze niet toch?
michel3vb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 6 februari 2010, 16:05
Mijn mountainbike: One-On Lurcher
Contacteer:

Jawel, zie: http://www.bikepark-winterberg.de/de/verleihpreise.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Is dus alleen voor een hele dag mogelijk en wanneer je het een week van te voren doet en alvast vooruit betaald.

Voor mij de enige optie want ik moet 3,5 uur rijden om daar te komen. Dan wil ik wel de zekerheid dat ik ook echt een fiets heb ;)
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Denk eraan dat van 22-25 mei een bikefestival bezig is daar, te druk om fatsoenlijk van het bikepark te kunnen genieten.
michel3vb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 6 februari 2010, 16:05
Mijn mountainbike: One-On Lurcher
Contacteer:

Ja had ik gelezen. Wil ook dat weekend daarvoor gaan of anders het weekend daarna. iXS is leuk maar ik wil zelf rijden ;)
Belg
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 6 december 2011, 19:32
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 9.9 2015 Meteor grey-Red

Wij zijn vorig jaar ook 2 weekenden naar winterberg geweest, voor t bikepark. Alle info is hierboven al vermeld. Reservering is wel pas def. Als je betaalt hebt! Communicatie loopt soepel, via de mail. Voor ons was de reis 2,5uur, dus wij hebben wel gezorgd, dat we op tijd daar waren. Wil wel waar voor mijn geld! :-) geloof dat t om half 10 open gaat. We kwam om Half 10 aan, en zijn toen een half uur bezig geweest, met wachten, fiets- en bescherming halen. Wij zijn beide xen voor een DH bak gegaan. Eerste x een bergamont en 2e x een giant glory. Vond de bergamont eerlijk gezegd fijner. Heerlijk op ixs downhill en freeride, geeft erg veel vertrouwen!! Een dagje koste ons bijna 120 euro(60 bike, 30 fully face plus fully protection en 26 lift) maar dat is het dubbel en dik waard!

Enjoy!!!! Ga je zeker vet vinden!!

Even eraan toevoegen; ik zie nu dat ze voor 2015 van bergamont geen DH bak hebben. Voor 2014 hadden ze de glory en een DH bergamont(type weet ik niet)
Only
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 22 september 2010, 19:32

Ik ben een halve dag geweest vandaag, ik was er 09.05 ofzo en was als 2e aan de beurt al (bikeshop gaat 9 uur open), het helpen gaat niet heel vlot, dus kan me voorstellen dat het ff duurt als het druk is.
Ze hebben Glory 2 en 0 en santacruz V10 als DH bakken, prijzen lopen ook op in die volgorde.
Ik heb een glory genomen, gewoon eerst ff paar rondjes op de baan voor de deur rijden voor het fietsgevoel.
Vrijwel iedereen die ik tegenkwam vandaag reed wel met bescherming, ik heb ook setje gehuurd.
Ik was voor halve dag 39 + 23 kwijt en nog 22,50 voor liftpas halve dag (eerste 2x zelf omhoog gereden maar dat was ik snel zat, was ook slecht omhoog fietsen met een glory..) hele dag huren is natuurlijk voordeliger, maar halve dag is al slopend genoeg voor mij, je mag dan tot 13.30 rondcrossen.
Ondanks dat het zaterdag is was het niet druk, zal wel komen door de weersverwachtingen, ik wou eigenlijk al eerder deze week, maar er waren woensdag 4 banen dicht (onderhoud, grasmaaien enz.) Vandaag waren alle banen vrij, en welke ik gereden heb lagen er ook goed bij.
Park zelf was aardig uitdagend voor mij als beginner, lijkt totaal niet op wat ik bij ons tegenkom, moeilijkste baan die ik gereden heb was de medium baan 6 bell freecross.
Baan 1 is inrijbaantje voor de deur, de rest moet je voor naar boven.
Baan 2 is fijne DH baan om met wat meer snelheid aan de fiets te wennen.
Baan 3 is de slopestyle aan het einde van baan 5, staat als medium omgeschreven maar zag er toch echt iets te pittig voor mij uit, allemaal halfpipes en drops zag ik staan, hier ben ik ook als enige de ambulance tegengekomen waarop iemand gestabiliseerd werd afgevoerd...
Baan 4 ligt paralel aan baan 2 en komt uiteindelijk ook samen met baan 2, verschil is dat je voornamelijk op een plankenbrug rijdt, 2 deel planken met een drop of steilplankrunnetje, deze 2 baantjes komen wel perfect uit naast de lift weer.
Baan 5 fourcross was ook leuk baantje waar je lekker hard doorheen kon crossen, enige waar je op moet letten is dat er halverwege een klein steenstuk inzit waarop je niet kan remmen en dus aardig hard doorheen moet knallen..
Baan 6 is een langere DH crossbaan met veel bochtjes, leuke baan waar je af en toe jezelf evenmoet afremmen iig!
Overige banen heb ik niet gedaan, zoals ik het begreep zijn dat de nog net iets uitdagenderen banen.
Enige wat ik niet meehad maar wel aanraad zijn een een lekkersetje handschoenen als demping..
Helaas na de laatste keer baan 6 gedaan te hebben echt in een gigantische hoosbui gezeten terwijl ik in de andere lift zat..
Al met al een paar uur lekker rondgereden! Zou er zo weer een dagje heen kunnen gaan in de toekomst.
Gebruikersavatar
JW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: durft meer dan ik / Geometron

Als mogelijk zou ik door de week gaan. Pas nog geweest en het park was toen heerlijk rustig, geen wachten voor liftkaart of eventuele verhuur, lift ook meteen instappen en wegwezen.
vierwielaandrijving betekent dat je blijft steken op een plek waar de takelwagen niet kan komen....
Plaats reactie