Vraag over juiste maat rugprotectie/protector-jacket

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: durft meer dan ik / Geometron

Vraagje over de maatvoering van dat spul. Heb net een IXS protector jacket gekocht en vraag me af of de maat echt klopt. Armen-schouders/etc past, sluit goed aan, blijft mooi zitten en de straps hoeven niet tot einde. Wel alles dusdanig krap dat ik er niet makkelijk nog een shirt met lange mouwen onder aan kan.

Rug, de plaat over de wervelkolom, tot hoe ver richting einde rug moet die komen?

De maat van het vest is S/M, volgens mij had ik die maat ook wel eens in de verhuur. Maar zie volgens tabel dat die officieel wel voor iets kortere mensen is (tot 170, ben 179 oid).

Is het erg dat die rug-beschermer niet tot helemaal beneden/einde lendewervels komt? Bij mij stopt ie op de lendewervels. Kan me voorstellen dat tot aan staartbeentje niet mogelijk is.

Vlug even een foto gemaakt en ik geloof dat de protector tot L4 komt:

Afbeelding

Gejat van: http://image.wikifoundry.com/image/1/pX ... /GW700H956" onclick="window.open(this.href);return false;
vierwielaandrijving betekent dat je blijft steken op een plek waar de takelwagen niet kan komen....
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1066
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Interessante vraag. Ik heb zelf ook een backprotector die niet helemaal tot 'onderaan' komt: backprotector-vest zit simpelweg te los in grotere maten, waarbij de backplate wel helemaal goed zou zitten.
Gebruikersavatar
JW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: durft meer dan ik / Geometron

maaf2 schreef:Interessante vraag. Ik heb zelf ook een backprotector die niet helemaal tot 'onderaan' komt: backprotector-vest zit simpelweg te los in grotere maten, waarbij de backplate wel helemaal goed zou zitten.
Precies. Same here ongeveer.
vierwielaandrijving betekent dat je blijft steken op een plek waar de takelwagen niet kan komen....
Plaats reactie