Bell super r mips ?

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Heeft iemand ervaring met deze helm?

Het klinkt aantrekkelijk dat je wat extra bescherming hebt zonder nadelen(?) heeft iemand dit al in praktijk ervaren?

https://www.bellhelmets.com/en_eu/cycli ... -equipped/#" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.google.nl/search?q=bell+sup ... gUCh3-ZAPj" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Ja! http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... bell+super" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Ik heb hem recent bij http://www.futurumshop.nl/fietskleding/ ... n-downhill" onclick="window.open(this.href);return false; gekocht. Moet zeggen, een heerlijk zittende hem. Goed luchtig en het kliksysteem werkt echt eenvoudig. Op vakantie ook, simpel kinnebak in de rugzak en als het de moeite was om te monteren ben je met een 40 seconden klaar...

Zondag nog meegedaan met de Endurocup in Amay, maar ik was kennelijk niet de enige die dit koopje heeft opgepikt. De helm was ineens booming :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7384
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Maar zit het meer als een gewone trailhelm op je hoofd of als een DH helm (riempjes, etc...)?

Het idee spreekt me aan van de 2 in 1 omdat je maar 1 helm in de auto te gooien hebt, die kinbak nog een keer de berg mee kan opslepen voor het geval dat, etc... Maar heb meer vertrouwen in 'echte' fullface helmen die me normaal toch niet al te veel storen.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Laat ik het voor mijn gevoel omschrijven als een DH light...
Ik denk persoonlijk dat ik bijvoorbeeld voor de City DH wel mijn full face pak.
Maar zo in de bergen heb je gewoon makkelijk een kinnebak als het wat spannender wordt zonder dat je er de hele dag mee loopt te zeulen. Ik vind het voor Enduro achtige inzet waar het mogelijk net wat spannender wordt een mooie en vooral praktische oplossing.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4125
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Heb de Bell ook, nu 2 weken mee gereden op vakantie. Mips nog niet nodig gehad.

Heb ook nog niet de behoefte gehad zonder kinnebak te rijden, zat mij eigenlijk niet echt in de weg. Kwa passing en gemak een AM helm, met wat extra bescherming.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Klinkt positief dus!

Goede aanbieding bij futurumshop, heb 'em dus besteld :)
Gebruikersavatar
de lachende derde
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 763
Lid geworden op: ma 30 april 2012, 13:40
Mijn mountainbike: SC Nomad V4

Beetje laat maar ik heb hem ook, zit perfect en hij steekt lekker ver uit aan de zij en achterkant.

Ik heb dat kinstuk uiteindelijk verkocht, ik was er al sceptisch over en het blijkt dus idd vooral in de weg te zitten. Bell zet het ook niet in de markt als volwaardig alternatief voor een 'echte' fullface dus voor DH blijf ik mijn Troy Lee gebruiken.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Ik heb de helm gisteren voor het eerst gebruikt, zonder kinstuk vooralsnog, op die manier prima helm. Het kinstuk, eigenlijk de reden dat ik de helm kocht, zal sowieso op langere afdalingen van pas komen, maar dat komt tijdens de eerstkomende vakantie weer :)
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

En welke kleur heb jij gekozen?
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Het lijkt me een ideale helm voor mijn gebruik, maar ik wil hem toch echt eigenlijk eerst passen... (moeilijk hoofd)

Toch eens kijken of ik een winkel (in de buurt) kan vinden waar dat kan...
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Bij bike2build lagen een paar zwarte voor heeeeel weinig vorige week.... Nu iig eentje minder :)
Plaats reactie