Welke fiets voor mijn zoon die vreselijk van stunten houd?

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
sjuutje1969
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: za 25 oktober 2014, 00:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz en Kona Rove AL

Hoi,

Sinds december vorig jaar zijn wij lid geworden bij een mtb club, man, ik en onze zoon van bijna 15. Nu gaat het om hem, wij vermaken ons wel op de bospaden met de mtb :-D
Zoonlief doet niets anders dan op zijn achterwiel door de singletracks etc en vindt het rijden op de weg noodzakelijk kwaad. Hij heeft nu een leasefiets van de club, een merida mtb maar deze gaat het niet lang volhouden met zijn stuntgedrag.

Dus, zoeken naar een andere fiets en eigenlijk zelfs een andere club/groep liefhebbers die hem kunnen helpen met het ontwikkelen van die fietsvaardigheden.
Zijn doel: over muurtjes en containers etc. fietsen... lijkt hem helemaal gaaf, springen en op het achterwiel, stunts uithalen.
zelf had ik al bedacht dat ik wel "hoedjes" kon aanschaffen zodat hij er overheen kan springen, een wip maken, een stuntmuurtje etc. maar les in vaardigheden, dat kan ik hem niet geven.

Wat voor soort fiets is hier voor nodig;
fully of hardtail, zelfmade of complete aankoop?

Waar in Nederland, liefst het noorden van Nederland, kan mijn zoon trainen/oefenen en les krijgen? Zijn er clubs die dat doen, zijn er banen in het noorden van Nederland (geen bmx dat vindt ie net nix), een pumptrack daarin tegen vindt hij wel weer heel leuk.

We zouden ook best zelf een fiets in elkaar kunnen zetten, als we maar weten wat handig/gebruikelijk.
Yugor
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 652
Lid geworden op: ma 16 november 2009, 16:41
Mijn mountainbike: B W Green
Contacteer:

Een dirt-jumper!
Vermoed dat ie de nieuwe Macaskill wil worden :-D

Op youtube is veel te vinden, dit is een mooie serie om mee te beginnen:
https://www.youtube.com/watch?v=-nQSyLOoN2U" onclick="window.open(this.href);return false;

Clubs weet ik niet - trial is in NL niet echt populair vlgs mij - hopelijk zijn er anderen met dezelfde interesse te vinden in de buurt
sjuutje1969
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: za 25 oktober 2014, 00:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz en Kona Rove AL

Ik wou dat ik dat kon !! (maar ik durf niet haha)

Zal zoonlief de filmpjes (want er zijn er meer) eens laten zien.
Bedankt, geloof inderdaad wel dat ik zoiets bedoelde.
marcof
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 22 februari 2015, 17:47
Mijn mountainbike: Wilier 503PLUS 29+

Volgens mij geeft Patrick Smit ook clinics (weet alleen niet precies de regio, noord-west NL geloof ik), wellicht nuttig:
http://smittrial.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Hij is trouwens goed toegankelijk, dus vragen kan nooit kwaad.
ericb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 709
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 20:13
Mijn mountainbike: Norco Torrent 7.1FS,Norco Search Gravelracer

Mijn zoon heeft nu een dirtjumper,goeie 2de hands ,staan er regelmatig op Dirty Pages te koop.Heb hem wel een voorrem gemonteerd zodat hij ook trail kan rijden.En doe je zoon en jezelf een dagje Wood 15 kado.
Ik hoor een zwijn,ik zie een zwijn,ik eet een zwijn..........
En soms voel ik mij als een zwijn,vies en dwars door de bush


We Are Basta!!
marcof
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 22 februari 2015, 17:47
Mijn mountainbike: Wilier 503PLUS 29+

+1 voor wood15
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1066
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Volgens mij wordt er gevraagd naar noorden van het land... wood15 ligt volgens mij precies aan de andere kant :)
marcof
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 22 februari 2015, 17:47
Mijn mountainbike: Wilier 503PLUS 29+

dat weerhoudt natuurlijk niemand om eens een dagje af te zakken naar het mooie zuiden he :-) (ik denk ook dat ericb dat bedoelde)
ericb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 709
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 20:13
Mijn mountainbike: Norco Torrent 7.1FS,Norco Search Gravelracer

Yep,net naar 2 mooie dirtparken wezen kijken net over de grens naar Duitsland.Wel extreem voor een beginner,maar voorlopig voorzichtig opbouwen.
Ik hoor een zwijn,ik zie een zwijn,ik eet een zwijn..........
En soms voel ik mij als een zwijn,vies en dwars door de bush


We Are Basta!!
sjuutje1969
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: za 25 oktober 2014, 00:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz en Kona Rove AL

maaf2 schreef:Volgens mij wordt er gevraagd naar noorden van het land... wood15 ligt volgens mij precies aan de andere kant :)
Voor "gewoon" eens proberen heb ik nooit geen problemen met afstand overbruggen hoor. Ik doe wedstrijden met mijn honden en ga er gerust een weekend op uit in Nl of eventueel verder richting Belgie etc.

Dus zo'n park/terrein is altijd leuk om er een dag naartoe te gaan, bedankt voor de tip.
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1066
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Ik denk dat je dan net zo leuk door kan rijden naar Filthy Trails, als je in de auto zitten toch geen probleem vindt :)
sjuutje1969
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: za 25 oktober 2014, 00:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz en Kona Rove AL

Holy fluitketel...

heftig hoor. Hier in Sleen heb je wel zoiets (North Shore) en dat durf ik ook echt niet. Binnenkort eens met mijn zoon naartoe, denk dat hij wel durft!
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 897
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

BMX Park 040 Eindhoven (indoor) mag ie ook binnen met een dirtjumper.

Zoek maar eens op via youtube. Wood 15 vond ik echt niets, we waren zo weer weg... Maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Treepy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: zo 1 september 2013, 20:09
Mijn mountainbike: Specialized Camber '14 / Enduro '11

In Wageningen zit ook een "bikepark" waar hij zich prima uit kan leven vermoed ik.
Greetz,

Life begins where your comfort-zone ends!
Da Bikert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 646
Lid geworden op: za 27 augustus 2005, 15:12
Mijn mountainbike: is groen en springt
Contacteer:

Treepy schreef:In Wageningen zit ook een "bikepark" waar hij zich prima uit kan leven vermoed ik.
Deze dus:

http://www.wilddukes.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

adres: Bosrandweg 20, Wageningen
Filmpjes:

http://www.youtube.com/user/DaBikert" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaatjes:

http://www.pinkbike.com/u/dabikert/album/All/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie