Winterberg '17

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
twijg
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 340
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 11:18
Mijn mountainbike: Trek Slash Project One

maaf2 schreef:Pfff, had ik weekendje lac blanc gepland (al maaaaanden gelden).... Is er wedstrijd precies in dat weekend. Mooi balen. Iemand ervaring met zowel La Bresse als Bad Wildbad? En suggesties welke van 2 beter is voor 2 dagen?
Bad Wildbad zou ik zeker geen 2 dagen voor uittrekken, 1 dag was voor mij meer dan genoeg. Pittige downhill track, rest niet heel bijzonder.
La Bresse schijnt wel goed te zijn maar geen ervaring mee.
Ride it like you stole it!
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

2 dagen La Bresse ben ik ook nog niet direct van overtuigd. Doorgaans zijn het dagtrips maar anders 1 dag La Bresse, 1 dag LacBlanc... Voor Enduro heeft LaBresse wel aardig wat mogelijkheden in en rond het bikepark.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Pashley 24Mhz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 332
Lid geworden op: vr 11 augustus 2006, 19:36

Ervaringen tussen Lac Blanc en La Bresse zou ik ook wel eens willen weten. Ik rijd meestal voor 1 dag heen en terug en ben tot nu toe altijd naar Lac Blanc geweest. Ik had ook wel eens willen weten in welke mate je La Bresse hiermee kan vergelijken.
Fly like a butterfly, sting like a bee
Gebruikersavatar
dorretje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1747
Lid geworden op: wo 8 juli 2009, 11:50
Mijn mountainbike: Staal

Gisteren in wnterberg geweest. In de ochtend was het 10graden. Gelukkig trok het in de middag bij.
Er was nog iemand heel zwaar gecrashed aan het begin van de Northshore/singletrail track. Moest zelfs een trauma helicopter aan te pas komen. Hopelijk is het goed afgelopen met hem. Iemand iets gehoord dat het goed is gekomen met hem?
There are three kinds of people: those of us that are good at math and those that are not.
http://www.mellowbikers.nl
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Was het wat minder druk dan begin seizoen?
mark m
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 20 oktober 2003, 20:42
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 TR MyO / Mondraker Foxy R

dorretje schreef:Gisteren in wnterberg geweest. In de ochtend was het 10graden. Gelukkig trok het in de middag bij.
Er was nog iemand heel zwaar gecrashed aan het begin van de Northshore/singletrail track. Moest zelfs een trauma helicopter aan te pas komen. Hopelijk is het goed afgelopen met hem. Iemand iets gehoord dat het goed is gekomen met hem?
Wij zaten net wat te drinken en toen zagen we de helicopter vliegen... :(
Waar was diegene precies gechrashed? Heb je er verder nog wat van gehoord/gezien.


Wij waren al mooi op tijd in Winterberg en hebben direct om 9:00u een liftpas gehaald. Daarna zijn we direct naar beneden geknald, alleen hadden we er niet meer aan gedacht dat de liften pas om 9:30 gingen draaien :lol:

Ik vond het aan het begin van de middag erg druk worden. De rij bij de lift stond tot aan de tracks, waardoor je steeds 10-15 min. moest wachten, voordat je de lift in kon. Opzich niet heel erg, maar wel vervelend.

Bij de andere lift, vanaf de Continental Track, was het wel erg rustig en kon je vaak direct instappen.


De volgende keer gaan we toch weer eens in Willingen kijken.
TinaV
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: ma 10 maart 2014, 16:59
Contacteer:

Gister was het niet bijzonder druk, rond een uurtje of 11-12 stond er een klein rijtje (tot ter hoogte van de afspuitplek), maar daarna kon je bijna constant direct doorlopen. De EHBOers had geloof ik wel een redelijk druk dagje (maar wanneer niet?).
Gebruikersavatar
dorretje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1747
Lid geworden op: wo 8 juli 2009, 11:50
Mijn mountainbike: Staal

mark m schreef:
Wij zaten net wat te drinken en toen zagen we de helicopter vliegen... :(
Waar was diegene precies gechrashed? Heb je er verder nog wat van gehoord/gezien.


Wij waren al mooi op tijd in Winterberg en hebben direct om 9:00u een liftpas gehaald. Daarna zijn we direct naar beneden geknald, alleen hadden we er niet meer aan gedacht dat de liften pas om 9:30 gingen draaien :lol:

Ik vond het aan het begin van de middag erg druk worden. De rij bij de lift stond tot aan de tracks, waardoor je steeds 10-15 min. moest wachten, voordat je de lift in kon. Opzich niet heel erg, maar wel vervelend.

Bij de andere lift, vanaf de Continental Track, was het wel erg rustig en kon je vaak direct instappen.


De volgende keer gaan we toch weer eens in Willingen kijken.
Een paar keer was het druk bij de lift. Ik denk 2 keer iets van 10min moeten wachten voor de rest liep het goed door.
Probleem is dat er best nog wel wat lege stoeltjes naar boven gaan omdat sommige perse naast hun vriendje willen zitten in de lift. :-{

De crash was op de Northshore/singletrack. In he begin heb je een heel kleine wallride en dan een bocht naar rechts. Vervolgens heb je een kleine northshore en dan de weg over onder de brug door. Hij lag op de weg, ik neem aan dat hij van die northe shore geknikkerd was. Was een flinke crash want heeft zeker 20 min roerloos op de grondgelegen voordat de helicopter hem meenam.
Moet zeggen dat ik dit ook een hele vervelende vond. 1 keer vlak geland en net de brug ontweken en 2 keer voorwiel geland. Daarna maar wat langzamer gedaan.
There are three kinds of people: those of us that are good at math and those that are not.
http://www.mellowbikers.nl
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Ligt aan de snelheid. Te langzaam en je gaat headfirst, te snel en dan is het to flat. Je moet je fiets pumpen, maar dan naar beneden ipv boven. Dan ga je met een rotvaart onder het bruggetje door, en kun je de volgende kleine jump pakken om in de bocht te landen.

Qua wachttijden: niet zeuren. Ben nu in Whistler, daar sta je ooit minstens een half uur te wachten. Lift systeem van Winterberg is toch beter doordacht, met de fietsen achterop elke bank ipv hier aparte bank voor rijders en fietsen.
mark m
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 20 oktober 2003, 20:42
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 TR MyO / Mondraker Foxy R

Pfff, dat is niet best. Was er vanuit het bikepark geen medische hulp?
Gebruikersavatar
dorretje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1747
Lid geworden op: wo 8 juli 2009, 11:50
Mijn mountainbike: Staal

mark m schreef:Pfff, dat is niet best. Was er vanuit het bikepark geen medische hulp?
Ja, maar dat was niet afdoende. Trail werd ook meteen afgezet, dus ze waren er snel bij.
There are three kinds of people: those of us that are good at math and those that are not.
http://www.mellowbikers.nl
Gebruikersavatar
dorretje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1747
Lid geworden op: wo 8 juli 2009, 11:50
Mijn mountainbike: Staal

mark m schreef:Pfff, dat is niet best. Was er vanuit het bikepark geen medische hulp?
Ja, maar dat was niet afdoende. Trail werd ook meteen afgezet, dus ze waren er snel bij.

Misschien heb je ons nog wel zien rijden. Waren een van de weinige ht's daar.
There are three kinds of people: those of us that are good at math and those that are not.
http://www.mellowbikers.nl
mark m
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 20 oktober 2003, 20:42
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 TR MyO / Mondraker Foxy R

dorretje schreef:
Misschien heb je ons nog wel zien rijden. Waren een van de weinige ht's daar.
Ik heb er eerlijk gezegd niet op gelet. :oops:
Het viel mij wel op dat er dit keer weinig Nederlanders waren
Elvis1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 5 september 2005, 11:42

Oei vanmiddag geland in Wberg....is er dit weekend uci world cup eliminator weekend hadden we ff nie gezien...best druk op de camping alsin vol!!!!
Elvis1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 5 september 2005, 11:42

Moet nie gekker worden struisvogels in Winterberg.
Afbeelding
Plaats reactie