Winterberg '17

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
fonzie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1611
Lid geworden op: zo 2 februari 2003, 18:29
Mijn mountainbike: een stalen

En vandaag weer een dagje gespeeld daar; beetje nat ivm regen van vannacht maar weinig last van gehad, was weer leuk
Here’s to alcohol: the cause of, and solution to, all of life’s problems.” –Homer Simpson
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

fonzie schreef:En vandaag weer een dagje gespeeld daar; beetje nat ivm regen van vannacht maar weinig last van gehad, was weer leuk
Alleen jammer dat northshore en laatste stuk downhill dicht was
Niels76
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 24 september 2017, 20:02

Ik ben van plan binnenkort voor de eerste keer naar Winterberg te gaan naar het bike park. ik wil dan met mijn Specialized Camber gaan. is dit verstandig of kan ik beter daar een fiets huren?

(dit wordt voor mij de eerste keer in een bikepark, alles daar is dus nieuw voor me)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

De meeste routes naar beneden zijn ook op een Camber prima te doen. Even je zadel omlaag en gaan! (mits je wel enige techniek hebt...)


Maar denk wel aan goede bescherming en huur die daar eventueel!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Niels76
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 24 september 2017, 20:02

Lars TB schreef:De meeste routes naar beneden zijn ook op een Camber prima te doen. Even je zadel omlaag en gaan! (mits je wel enige techniek hebt...)


Maar denk wel aan goede bescherming en huur die daar eventueel!
Thanks, ik vermoed zelf wel dat mijn techniek wel voldoende is, gewoon rustig beginnen op de makkelijkere afdalingen en zien hoever we komen. :D

fullface helm, knie en elleboog bescherming heb ik allemaal :-q
eddiethink
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: za 23 december 2017, 11:35
Mijn mountainbike: YT Jeffsy 27 AL one

Ik ben van plan om 10 September richting het Bikepark te gaan vanuit Amsterdam. Mocht er iemand uit de buurt mee willen dan heb ik nog een plek over op het fietsenrek. Voor mij ook de eerste keer, maar je moet ergens beginnen. De flow trails zien er niet zo moeilijk uit. Niet moeilijker dan wat ik al gefietst heb in ieder geval.
Laatst gewijzigd door eddiethink op ma 13 augustus 2018, 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

He, da's een dinsdag met de kermis hier in het dorp. Dat ontvlucht ik graag, dus het kan goed zijn dat ik er dan ook nog ben.
eddiethink
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: za 23 december 2017, 11:35
Mijn mountainbike: YT Jeffsy 27 AL one

Dennisvdb schreef:He, da's een dinsdag met de kermis hier in het dorp. Dat ontvlucht ik graag, dus het kan goed zijn dat ik er dan ook nog ben.

Ik heb mij vergist. Het wordt de 10e :o.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Doordeweeks krijg je toch meer uplifts voor je geld (en >7000 hoogtemeters afdalen)...
Afbeelding

Ik blijf niet begrijpen:
a) waarom mensen midden op een trail blijven stilstaan, zelfs als ze zien dat er verkeer aankomt?!
(ok, als er iemand gecrasht is maar om een lijn te bekijken, uit te rusten, kijken of je banden nog hard zijn, ...: ga er naast staan)
b) mensen niet kijken voor ze wegrijden wanneer ze halverwege stoppen of er misschien verkeer aankomt?!
c) waarom men lift capaciteit gewoon verloren laat gaan om maar samen in de lift te zitten (om elkaars hand te kunnen vasthouden ofzo?!): het is <5min :roll:
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Ho es, ik ga niet zo maar met wildvreemden in het liftje. Je weet maar nooit!
Handje vasthouden hoort er gewoon bij. En onderweg een pak koeken eten op de trail is toch het mooiste wat je kunt doen?

Ik ben er normaal op maandag en dinsdag, heb gelukkig geen last van drukte dan haha.
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Als er geen rij staat ga ik ook altijd met mijn maatjes in de lift. Even de run nabespreken en bespreken wat we erna gaan doen.

Verder valt mij op dat het vaak mensen met huurfietsen zijn die midden op de trails stilstaan (en vaak niet doorhebben dat ze in een lijn staan, want dat inzicht hebben ze simpelweg niet). Laatst massaal achter de rockgarden op de freeride, precies op de plek van de landing.

Vraag me af of er uitleg gegeven wordt bij de verhuur....
eddiethink
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: za 23 december 2017, 11:35
Mijn mountainbike: YT Jeffsy 27 AL one

dat plekkie in mijn auto voor de 10 is nog steeds open mochten er gegadigden zijn.
Gebruikersavatar
RWEEDA
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 367
Lid geworden op: vr 6 juli 2012, 21:50
Mijn mountainbike: Canyon Nerve

eddiethink schreef:dat plekkie in mijn auto voor de 10 is nog steeds open mochten er gegadigden zijn.
Hoe lang ga je daarheen? Voor 1 dag of 2 dagen?
Als je niet vies, moe en voldaan van de fiets komt moet je nog ff verder.
eddiethink
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: za 23 december 2017, 11:35
Mijn mountainbike: YT Jeffsy 27 AL one

RWEEDA schreef:
eddiethink schreef:dat plekkie in mijn auto voor de 10 is nog steeds open mochten er gegadigden zijn.
Hoe lang ga je daarheen? Voor 1 dag of 2 dagen?
s'morgens heen en s'avonds terug
Gebruikersavatar
Freedazed
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 10:07
Mijn mountainbike: Yeti ASR SL & Yeti 4x 088/100, On-one Inbred, Evil the Following, Trek Slash

Vandaag een dagje mogen spelen daar... Heerlijk!! Max 2 minuten wacht tijd voor de lift. Scheelt denk ik dat de vakantie periode voorbij is. Werd nog gefotografeerd, iemand een idee welk bedrijfje dat kan zijn zodat ik de foto wellicht kan kopen?
Plaats reactie