Waar in Europa moet ik hoognodig gaan rijden?

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

yo-eddy schreef: vr 20 december 2019, 21:50
nielsvk schreef: vr 20 december 2019, 21:43 Een taal kun je leren.
Frans niet :winkie:
Pro-tip: Franstalige partner aan de haak slaan.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

nielsvk schreef: za 21 december 2019, 19:08
yo-eddy schreef: vr 20 december 2019, 21:50

Frans niet :winkie:
Pro-tip: Franstalige partner aan de haak slaan.
Heb (lang geleden) een Frans Canadees vriendinnetje gehad, spreek wel een paar woordjes, verbaas me er alleen altijd over hoe kritisch Fransen zijn op uitspraak ..... ik bedoel, hoor ze zelf eens Engels praten :bier: :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

nielsvk schreef: wo 4 oktober 2017, 16:20
Bikepark Breuil-Cervinia (Italiaanse kant Matterhorn) is een beetje een ongepolijste diamant met één machinegebouwde bikeparktrail en een aantal 'enduro' afdalingen die goede stukken natuurlijke technische trail afwisselen met 'span maar wat linten en als er maar genoeg bikers rijden onstaat er wel een keer een trail'. Toch wel de moeite waard.
Gereden, en viel niet tegen... de machine built trail is suf...

Echter een 5tal enduro trails is zeer de moeite waard, begint stenig in het skigebied en eindigen in het bos.

Met name in het bos een paar lekker stijle stukken waar halverwege afstappen geen optie was :-)

Enige jammere vind ik dat het prachtige gebied zo verziekt is door skipistes en alle menselijke activiteiten eromheen.. (besef me ook wel dat ik daar debet aan ben door lift tickets te kopen en er bovendien van profiteer bovendien)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

paulus1981 schreef: wo 26 augustus 2020, 19:50
nielsvk schreef: wo 4 oktober 2017, 16:20
Bikepark Breuil-Cervinia (Italiaanse kant Matterhorn) is een beetje een ongepolijste diamant met één machinegebouwde bikeparktrail en een aantal 'enduro' afdalingen die goede stukken natuurlijke technische trail afwisselen met 'span maar wat linten en als er maar genoeg bikers rijden onstaat er wel een keer een trail'. Toch wel de moeite waard.
Gereden, en viel niet tegen... de machine built trail is suf...

Echter een 5tal enduro trails is zeer de moeite waard, begint stenig in het skigebied en eindigen in het bos.

Met name in het bos een paar lekker stijle stukken waar halverwege afstappen geen optie was :-)

Enige jammere vind ik dat het prachtige gebied zo verziekt is door skipistes en alle menselijke activiteiten eromheen.. (besef me ook wel dat ik daar debet aan ben door lift tickets te kopen en er bovendien van profiteer bovendien)
Alweer een jaar of 3 geleden dat ik er was. Klinkt alsof er in de tussentijd wel wat werk verzet is daar. Had destijds de indruk dat het een paar enthousiaste amateurtrailbouwers waren die in hun vrije tijd, ongehinderd door kennis van zaken of planmatige aanpak, een bikepark probeerden te maken. Had wel zo zijn charme, zo ongepolijst. Het gebied, ondanks dat het inderdaad verpest is door het skigebied, heeft natuurlijk enorme potentie. Ik vond trouwens die machinegebouwde trail toen eigenlijk best de moeite waard.

Het voornaamste issue wat wij toen hadden was de inconsistentie in de trails, er was geen enkele aanduiding van moeilijkheidsgraad, laat staan enig concept van trailprogressie. Voor de gevorderde rijder niet zo'n probleem maar voor mijn maatje was dat best lastig, met een ongelukkige crash tot gevolg.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Die machinebuilt trail is denk ik elk jaar een stukje breder geworden :D Hij (zij?) is wel lekker steil met in het bovenste stuk nog wat stenige elementen, dat zou ik er als positief aan kunnen bedenken

De enduro trails zijn nu gecategoriseerd, volgens mij alles rood en zwart op een stukje groen (flow) na, dat is best logisch, er zijn wat chickenruns, die zijn vooral bij houten features en niet bij de lastigste stukken. Op trailforks zijn de trails trouwens niet terug te vinden, lig niet up-to-date en de kleurcodering klopt ook niet.

Er zou ook een dark trail zijn vanaf 3500 meter, maar dat is het eerste stuk over sneeuw en daarna op de brede onderhoudswegen door het ski-gebied om op de enduro trails uit te komen (2800meter). Die heb ik niet gedaan omdat ik eerder in t jaar op de alp d huez als genoeg door sneeuw heb afgedaald. Er was ook een heli-bike die bracht je niet naar nieuwe trails maar naar het ski station zonder nieuwe mogelijkheden voor zover ik begreep, ook dat heb ik dus niet gedaan.

Qua potentie, die is nogal groot ja, ik heb de indruk dat ze voldoende verdienen aan het skiën + wandelaar en het dus wel prima vinden. Het dorpje kan ook wel een opknapbeurt gebruiken, desondanks kosten de apartementen 100k voor 25m^2 :D
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

paulus1981 schreef: zo 30 augustus 2020, 09:51Er zou ook een dark trail zijn vanaf 3500 meter, maar dat is het eerste stuk over sneeuw en daarna op de brede onderhoudswegen door het ski-gebied om op de enduro trails uit te komen (2800meter).
Dat is in principe de start van de Maxi Avalanche. Het meenemen van fietsen met de laatste lift (die met douanekantoortje voor de lift :lol: ) is beperkt en de logica heb ik nooit achterhaald. Er wordt ook gewoon geskied in the ochtend (hele skiklassen die omhoog gingen)...

Beste tracks destijds was eigenlijk ook gewoon het Maxi Avalanche parcours, weet niet wat ze er tegenwoordig bijgebouwd hebben. Vond het wel de minste in VdA in vergelijking met La Thuile en Pila...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

cheeta schreef: zo 30 augustus 2020, 10:47
paulus1981 schreef: zo 30 augustus 2020, 09:51Er zou ook een dark trail zijn vanaf 3500 meter, maar dat is het eerste stuk over sneeuw en daarna op de brede onderhoudswegen door het ski-gebied om op de enduro trails uit te komen (2800meter).
Dat is in principe de start van de Maxi Avalanche. Het meenemen van fietsen met de laatste lift (die met douanekantoortje voor de lift :lol: ) is beperkt en de logica heb ik nooit achterhaald. Er wordt ook gewoon geskied in the ochtend (hele skiklassen die omhoog gingen)...

Beste tracks destijds was eigenlijk ook gewoon het Maxi Avalanche parcours, weet niet wat ze er tegenwoordig bijgebouwd hebben. Vond het wel de minste in VdA in vergelijking met La Thuile en Pila...
Ik weet niet wanneer destijds was en wat er toen wel en niet was? De laatste lift kun je gewoon met de fiets in, kaartje is dan 28,- ipv 25,- en er gaan inderdaad honderden mensen skiën in de zomer. De maxivalanche is volgens mij vandaag, er werd al parcours uitgezet, gister 40mm regen en vandaag 20mm :roll:. Hoewel er heel veel stukken zijn waar kurkdroog afgelopen week net zo weinig grip betekende als kletsnat vandaag.
THmtb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: do 15 oktober 2020, 07:20
Mijn mountainbike: b'twin rockrider 340 2016 :(

Les gets is een fantastisch downhill gebied!
Freeride :D Dirt jumpen :D
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Portes du Soleil natuurlijk :wink:

En Les Gets (zoals hierboven vermeld) is slechts 1 vd 12 fantastische gebieden daar. :bier:
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Deze blijf ik even volgen....kom maar door met de tips ook voor de niet zo ervaren biker die graag ervaring zou op doen in Europa ( als ik voor mijzelf en mijn vrouw mag spreken).
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

DJMARCO schreef: do 15 oktober 2020, 13:22 Deze blijf ik even volgen....kom maar door met de tips ook voor de niet zo ervaren biker die graag ervaring zou op doen in Europa ( als ik voor mijzelf en mijn vrouw mag spreken).
De Tremalzopas in Italië bij het Gardameer is erg mooi om te rijden en niet te moeilijk.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Livigno, liggen prachtige trails voor beginners en leuk spul voor gevorderden.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
nordcore
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: vr 15 oktober 2004, 16:35
Mijn mountainbike: Trek Remedy en Cube LTD
Contacteer:

Ik vind Portes du soleil (Morzine, les get, avoriaz, chatel, champery etc....) het mooiste gebied waar ik gefietst heb met zijn vele liften en alle soorten tracks naar beneden toe.
Bikepark Vallnord in Andorra is ook prachtig.
Ik ben in Todtnau geweest in het zwarte woud en dat was ook heel erg vet.
Is wel minimaal 6 jaar geleden dat ik voor het laatst een bikepark bezocht heb in hooggebergte.
Plaats reactie