Volgens Canyon mag ik niet meer dan 60 cm hoog springen met m'n fiets, anders had ik deze zeker gedaan!Forau schreef: ↑ma 17 december 2018, 14:18 https://www.pinkbike.com/news/the-world ... eview.html
Voor slechts €345,- kom je een stuk verder en past hij in de auto
To jump or not to jump
- MVMVML
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3805
- Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
- Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
- Contacteer:
- tiewrap
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
- Mijn mountainbike: Haibike Sleek
Zaterdag a.s. forumjumpmeeting in Scheveningen ?
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
De takeoff van dit ding is maar 60cm, ik vind dat het dan wel magMVMVML schreef: ↑ma 17 december 2018, 14:41Volgens Canyon mag ik niet meer dan 60 cm hoog springen met m'n fiets, anders had ik deze zeker gedaan!Forau schreef: ↑ma 17 december 2018, 14:18 https://www.pinkbike.com/news/the-world ... eview.html
Voor slechts €345,- kom je een stuk verder en past hij in de auto
Wat een briljant stukje houtwerk! Ze verkopen nu ook een extensie om hem 90cm hoog te maken zie ik
Waar woke is, is vuur
- cheeta
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 7364
- Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
- Mijn mountainbike: Plopsaland
Je kunt ook gewoon een heuvel vinden om op te landen waar je hem voor kunt zetten. Met dat ding verplaatsen kun je je concentreren op progressie te maken met springen in plaats van met graven. Dan kun je die extensie tot 90cm ook makkelijk gebruiken. Moet overigens niet zo moeilijk zijn om na te bouwen voor aanzienlijk minder dan 350 EUR...
Ik heb het ook gemist, maar de idiote sprongen in een idiote kerstoutfit meeting was al afgelopen weekend blijkens de foto's die mij getoond werden...
(da's een W3 nummerplaat dus hij zal wel weten wat hij doet)
Ik heb het ook gemist, maar de idiote sprongen in een idiote kerstoutfit meeting was al afgelopen weekend blijkens de foto's die mij getoond werden...
(da's een W3 nummerplaat dus hij zal wel weten wat hij doet)
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."
| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Die ramp heb ik ook op mijn lijstje staan
Maar van de andere kant kan ik voor 345 euro ook prima een ramp maken die ook mee te nemen is... Weliswaar iets zwaarder misschien, maar wel functioneel
Maar als je dus goed naar deze ramp kijkt, dan is de curve ook niet enorm stijl op dit moment.
Daarnaast helpt snelheid ook erg mee. Ik heb net nog even mijn omgebouwde ramp getest, maar ik kom op vlakke ondergrond met slechts zo'n 10m aanloop niet echt op snelheid.
Dus dat moet nog beter
Daarnaast is mijn ramp echt nog te steil. Ik heb er gisteren een stuk afgehaald, maar dat is blijkbaar nog niet genoeg (hoogte nu 45cm):
Terug naar de schuur met dat ding dan maar
EDIT:
Net even zitten rekenen. die MTBhopper heeft met 1,75m en 0,60m een ratio van 2,92.
Mijn ramps hebben met 1,05m en 0,45m en de ander 0,7m en 0,3m een ratio van 2,33.
Als ik dus dezelfde stijging aan wil houden als de MTBhopper, dan moet ik naar 36cm hoogte voor de grote, en 24cm hoogte voor de kleine....
Flink wat zaagwerk voor de boeg dan
Maar van de andere kant kan ik voor 345 euro ook prima een ramp maken die ook mee te nemen is... Weliswaar iets zwaarder misschien, maar wel functioneel
Maar als je dus goed naar deze ramp kijkt, dan is de curve ook niet enorm stijl op dit moment.
Daarnaast helpt snelheid ook erg mee. Ik heb net nog even mijn omgebouwde ramp getest, maar ik kom op vlakke ondergrond met slechts zo'n 10m aanloop niet echt op snelheid.
Dus dat moet nog beter
Daarnaast is mijn ramp echt nog te steil. Ik heb er gisteren een stuk afgehaald, maar dat is blijkbaar nog niet genoeg (hoogte nu 45cm):
Terug naar de schuur met dat ding dan maar
EDIT:
Net even zitten rekenen. die MTBhopper heeft met 1,75m en 0,60m een ratio van 2,92.
Mijn ramps hebben met 1,05m en 0,45m en de ander 0,7m en 0,3m een ratio van 2,33.
Als ik dus dezelfde stijging aan wil houden als de MTBhopper, dan moet ik naar 36cm hoogte voor de grote, en 24cm hoogte voor de kleine....
Flink wat zaagwerk voor de boeg dan
- bouwpakket
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 6112
- Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
- Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion
Moet die ramp van jou niet gewoon langer?Mark-V schreef: ↑ma 17 december 2018, 18:25 Die ramp heb ik ook op mijn lijstje staan
Maar van de andere kant kan ik voor 345 euro ook prima een ramp maken die ook mee te nemen is... Weliswaar iets zwaarder misschien, maar wel functioneel
Maar als je dus goed naar deze ramp kijkt, dan is de curve ook niet enorm stijl op dit moment.
Daarnaast helpt snelheid ook erg mee. Ik heb net nog even mijn omgebouwde ramp getest, maar ik kom op vlakke ondergrond met slechts zo'n 10m aanloop niet echt op snelheid.
Dus dat moet nog beter
Daarnaast is mijn ramp echt nog te steil. Ik heb er gisteren een stuk afgehaald, maar dat is blijkbaar nog niet genoeg (hoogte nu 45cm):
Terug naar de schuur met dat ding dan maar
EDIT:
Net even zitten rekenen. die MTBhopper heeft met 1,75m en 0,60m een ratio van 2,92.
Mijn ramps hebben met 1,05m en 0,45m en de ander 0,7m en 0,3m een ratio van 2,33.
Als ik dus dezelfde stijging aan wil houden als de MTBhopper, dan moet ik naar 36cm hoogte voor de grote, en 24cm hoogte voor de kleine....
Flink wat zaagwerk voor de boeg dan
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Eigenlijk wel, maar dan past ie niet meer in de bus.
Ik vond 36cm toch te laag, dus heb hem op 40 gemaakt nu. 108cm lang (tot aan hoogte punt), dus een ratio van 2,7
Dat is volgens mij wel prima te doen. Maar ik denk dat je eigenlijk een ramp moet hebben die minimaal de wielbasis van je fiets is, wil je echt vloeiend kunnen springen.
Ik heb nog een plaat van 250x125 staan, dus als ik die volle lengte gebruik, dan kan ik die MTB hopper wel nabootsen. Moet hem dan wel in 2 of meer stukken maken om hem mobiel te maken, dus daar moet ik nog even iets voor bedenken
Ik vond 36cm toch te laag, dus heb hem op 40 gemaakt nu. 108cm lang (tot aan hoogte punt), dus een ratio van 2,7
Dat is volgens mij wel prima te doen. Maar ik denk dat je eigenlijk een ramp moet hebben die minimaal de wielbasis van je fiets is, wil je echt vloeiend kunnen springen.
Ik heb nog een plaat van 250x125 staan, dus als ik die volle lengte gebruik, dan kan ik die MTB hopper wel nabootsen. Moet hem dan wel in 2 of meer stukken maken om hem mobiel te maken, dus daar moet ik nog even iets voor bedenken
Heel de avond aan het tekenen geweest, en de plannen zijn af.
Totale hoogte: 60cm
Totale lengte: 176cm (+32,35cm aan extra steun achter)
Totale facelengte: minimaal 186cm (als ik hem iets laat curven nog iets meer).
Breedte: 60cm
Totaal gewicht: net iets onder de 32kg
Het eerste deel wordt een opzichzelfstaande ramp van 30 hoog (en zal zo'n kleine 12kg wegen).
Het tweede deel moet over het eerste deel heen passen om makkelijk op te kunnen bergen / vervoeren (en zal zo'n kleine 20kg wegen)
Totale uitgaven bij de Hornbach: 101,63 euro.
En daar blijven nog 172 schroeven en zo'n 1,4m2 van 18mm powerplex van over...
Toch niet slecht in vergelijking met die MTBHopper
Nu al zin om aan de slag te gaan, maar eerst maar even slapen
Totale hoogte: 60cm
Totale lengte: 176cm (+32,35cm aan extra steun achter)
Totale facelengte: minimaal 186cm (als ik hem iets laat curven nog iets meer).
Breedte: 60cm
Totaal gewicht: net iets onder de 32kg
Het eerste deel wordt een opzichzelfstaande ramp van 30 hoog (en zal zo'n kleine 12kg wegen).
Het tweede deel moet over het eerste deel heen passen om makkelijk op te kunnen bergen / vervoeren (en zal zo'n kleine 20kg wegen)
Totale uitgaven bij de Hornbach: 101,63 euro.
En daar blijven nog 172 schroeven en zo'n 1,4m2 van 18mm powerplex van over...
Toch niet slecht in vergelijking met die MTBHopper
Nu al zin om aan de slag te gaan, maar eerst maar even slapen
- MVMVML
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3805
- Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
- Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
- Contacteer:
Die ik heb gemaakt is 75 cm tot de sprong en dan nog 15 cm voorkant eraan (totale lengte 90 cm dus) met een hoogte van 30 cm. Heb de radius toch redelijk beperkt gehouden. Breedte is 40 cm en het plaatmateriaal 12 mm dik.
Dan kom je dus uit op 75/30=2,5. Dat is in ieder geval nog 5 cm meer dan die van mij, die is nl maar 70 lang.
Maar daarnaast is de curve natuurlijk ook van belang. Je kunt op 75cm ook op een afsprong van 70 graden uitkomen...
Maar toch krijg je dan meer dit effect:
https://www.youtube.com/watch?v=BDGzI-OBxgA
- MVMVML
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3805
- Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
- Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
- Contacteer:
Ahh, de truuk is volgens hem razendsnel je benen in te trekken zodat je achterwiel niet omhoog komt en je voorwiel omlaag duwt.Mark-V schreef: ↑wo 19 december 2018, 09:53Dan kom je dus uit op 75/30=2,5. Dat is in ieder geval nog 5 cm meer dan die van mij, die is nl maar 70 lang.
Maar daarnaast is de curve natuurlijk ook van belang. Je kunt op 75cm ook op een afsprong van 70 graden uitkomen...
Maar toch krijg je dan meer dit effect:
https://www.youtube.com/watch?v=BDGzI-OBxgA
Immediately after, your rear wheel will hit the bump and pop up too, so you need to be prepared to suck your legs up and let the bike do its thing. This part is especially important since a bump jump can send you into a nosedive if you’re not careful. By sucking your legs up, your taking control of where the bike will go, instead of letting it buck you forwards.
Ik deed alleen dit: Shift your weight back and pull on your handlebars lightly. The bump will send your front end straight up.
Toch eens proberen zsm
Gevaar is dan wel dat je te vroeg je benen gaat intrekken waardoor je juist je take off absorbeert. Gewoon proberen jezelf licht te maken en aan je timing werken. Eerst de timing goed, en dan pas de snelheid opvoeren. En bunny hops oefenen!