Megavalance 2019 -> 2020 -> 2021

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Gebruikersavatar
JW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: durft meer dan ik / Geometron

Het is gekkenwerk. Je ziet zo veel materiaal sneuvelen, de stenen zijn ruw en scherp, genoeg lastige stukken, veel afwisseling, weinig ruimte. De technische stukken zijn niet de moeilijkste maar nog steeds niet te onderschatten.

Uiteraard aangemeld. In een race als dit moet het hoofddoel eigenlijk zijn om levend beneden te komen.. Daarnaast richt ik me er beetje op om onder het uur de race uit te rijden. Er komt ook genoeg geluk bij kijken dus het is meer een nice to have dan wat anders, die tijd.

Oz enduro is mooi en de dh2 (?), die onder de lift door, die is echt mooi. Track vaak gereden, de enduro wedstrijd niet.
vierwielaandrijving betekent dat je blijft steken op een plek waar de takelwagen niet kan komen....
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

JW schreef: vr 27 maart 2020, 22:21 Uiteraard aangemeld. In een race als dit moet het hoofddoel eigenlijk zijn om levend beneden te komen.
Gaat het door dan?
Heel veel mensen die vanuit alle windstreken op dezelfde anderhalve meter rijden; het staat eerder op de agenda dan de uitgestelde Olympische spelen.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Is niet het enige evenement wat nog niet afgelast is (PPDS is bijv. 2 wk eerder) en waar je wanneer je de gondels en start kent weet dat het nooit kan met afstand houden. Ik vermoed alleen dat men gewoon aan het wachten is dat het van overheidswege expliciet verboden wordt omdat dat de organisatie vermoedelijk in een andere positie zet dan wanneer ze het zelf afgelasten voor die tijd...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Hij is nog niet officieel afgelast naar mijn weten, maar ik ga er ook vanuit dat ie niet door gaat.

Blijkbaar onderschat ik het nogal, jammer genoeg volgend jaar pas weer.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Gelukkig hebben we de filmpjes nog.
https://www.youtube.com/watch?v=vHBS9TmS5lw
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
JW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: durft meer dan ik / Geometron

Ik ga er eigenlijk ook van uit dat het volgend jaar gaat worden.. Is wat het is!
Aanmelding is paar maanden geleden al gedaan, toen er nog geen sprake van deze maatregelen in Europa.
Laatst gewijzigd door JW op ma 30 maart 2020, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Ja dit gaat echt geen doorgang vinden dit jaar.

Denk ook dat ons bezoek aan Portes du Soleil eind juli niet door zal gaan.
Gebruikersavatar
twijg
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 340
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 11:18
Mijn mountainbike: Trek Slash Project One

Hier idem :( , ik hoop dat 'ie doorgaat maar vrees van niet. Ik begreep vanuit een recente post van megavalancheucc op instagram dat men hoopt dat de situatie voor Juni weer normaal is om 'm door te laten gaan. Met andere woorden (zo lees ik het); begin Juni zullen we laten weten of de Mega doorgaat...
JW schreef: ma 30 maart 2020, 12:34 Ik ga er eigenlijk ook van uit dat het volgend jaar gaat worden.. Is wat het is!
Aanmelding is paar maanden geleden al gedaan, toen er nog geen sprake van deze maatregelen in Europa.
Ride it like you stole it!
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

UCC schreef:[MEGAVALANCHE 2020 CANCELLED – Replacement event : Super Maxiavalanche Alpe d’Huez 31 july / 1st & 2nd of august 2020]

Dear riders,

We had hoped to be able to maintain the 25th anniversary of the Megavalanche de l'Alpe d'Huez this summer, but to date the prospects for international travel, large-scale gatherings and the sanitary measures imposed do not allow us to envisage holding this major event in good conditions.

The organizing committee, in agreement with Alpe d'Huez, has therefore decided, reluctantly, to cancel the Megavalanche 2020.
But as they say, the king is dead, long live the king! We are happy to announce you that we’ll organize from July 31st to August 2nd, the "Super Maxiavalanche of Alpe d'Huez", to offer you your dose of alpine sensation in the Marathon Downhill of the year!

On the programme, two qualifying runs (Friday and Saturday afternoon) and two race runs on Sunday, by level groups ! All the details of this new event, as well as the registrations link will be sent to you as soon as possible! However, registration will be limited to 800 participants, in order to reduce the risks and the queue at the lifts. So stay tuned and register asap if you want to get your spot.

All registrations for the Megavalanche 2020 will be refunded (less the 6€ cancellation insurance, which we grant to all registered participants).
We hope to be able to count you among us on August 2nd for this Super Maxiavalanche, and all the more so to celebrate the 25th +1 anniversary of the Mega in 2021 (dates to be confirmed)!

Until then, stay safe, keep riding and have fun on the trails!

The UCC team
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

12 juli kan niet, dus gaan we 2 augustus maar los ?

Hij was te verwachten.
Ik vraag me af of de liften wel al open zijn, was me ook niet duidelijk of de liftpas ook gecancelled is.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Pollekes
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 9 mei 2008, 08:42
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Slayer en Canyon Stitched (Beide van m'n dochter)

tiewrap schreef: vr 12 juni 2020, 07:49 12 juli kan niet, dus gaan we 2 augustus maar los ?

Hij was te verwachten.
Ik vraag me af of de liften wel al open zijn, was me ook niet duidelijk of de liftpas ook gecancelled is.
2 Augustus is een veel kleiner evenement met minder deelnemers.

Mijn dochter wacht dus maar tot volgend jaar.
Training is like fighting with a gorilla.
You don't stop when you're tired, you only stop when the gorilla is tired.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 30 maart 2020, 09:27 Gelukkig hebben we de filmpjes nog.
https://www.youtube.com/watch?v=vHBS9TmS5lw
Ha, de vrienden van de Bult!
StephanS
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 13 oktober 2013, 21:57

Ik kwam dit vandaag nog tegen: https://www.youtube.com/watch?v=n_7gkhSjSjY
Wat een gekkenwerk die start!
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

StephanS schreef: ma 29 juni 2020, 22:17 Ik kwam dit vandaag nog tegen: https://www.youtube.com/watch?v=n_7gkhSjSjY
Wat een gekkenwerk die start!
Alleen is dat de MOH en niet de Mega.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
twijg
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 340
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 11:18
Mijn mountainbike: Trek Slash Project One

2 november start de inschrijving weer voor de Mega 2021 die gepland staat voor 5-11 Juli :-q
Wie gaat zich inschrijven? Ik ben er weer bij in ieder geval.
Ride it like you stole it!
Plaats reactie