Megavalance 2019 -> 2020 -> 2021

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Gebruikersavatar
DaanCramer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2484
Lid geworden op: zo 14 augustus 2011, 20:24
Mijn mountainbike: Norco, Mondraker, Rocky Mountain
Contacteer:

DDK schreef: do 3 juni 2021, 22:47 Ha, Zijn er nog meer liefhebbers die mee doen met de Megavalanche dit jaar? Ik heb mij ingeschreven en doe voor de eerste keer mee. Tips zijn welkom... :-q
laat je niet gek maken en rustig opbouwen in de week erna toe. Te veel mensen starten niet eens de wedstrijd in het weekend omdat ze in de trainingsweek iets gesloopt hebben aan hun fiets of lichaam.

Verder, gewoon lekker genieten :-q (stuk rustiger dit jaar zonder alle Engelsen :-D )
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Bovenstaande + met verkennen (voornamelijk van de kwalificatietrack):

1. Probeer in de tricky passages ook alternatieve lijnen zodat je een plan B hebt waarop je meteen kunt overschakelen, het is niet ondenkbaar dat iemand veel effort doet om je van jouw ideale lijn af te krijgen ofwel besluit in de weg te gaan liggen.

2. Als je goed kijkt kun je genoeg French lines vinden en punten waar je sneller kunt zijn door de riskante optie te kiezen, daar kun je veel tijd insteken maar vraag je eerst af of je comfortabel bent dat te doen wanneer je xxx minuten in het rood rijdt en wat de kans is dat je de ruimte hebt om het te doen (sommige punten zijn gewoon een bottleneck waar je niet de ruimte en snelheid hebt tenzij je er als een van de eersten arriveert).


*edit*
Toch wel een sterk gereduceerd deelnemersveld met maar een handvol Britten in plaats van een bussen vol en de EWS in La Thuile tegelijkertijd...
https://my2.raceresult.com/174491/RRPub ... =1&lang=fr
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

En? Hoe was de glijpartij dit jaar?
Plaats reactie