Winterberg 2019

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Is iemand naar opening gegaan afgelopen weekend?
Hoe ligt t erbij?
Nog nieuwe features?
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Ben er pas vanaf vrijdag. Wel een hele week dan gelijk. :D
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Toch maar deze gehaald, schijnt toch wel erg geadviseerd te zijn in Winterberg

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Ga pas na de Pasen, hoop wel dat dan de sneeuw weg is.
Lekker fietsen!
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6109
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Morgen weet ik meer
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Ik ben er morgen en overmorgen. Vandaag in Willingen, ligt er goed bij!
Waar woke is, is vuur
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Winterberg ligt er goed bij. De eerste helft van de Pinball is nog niet open, de eerste 10-15% van de Northshore en Blackline ook niet maar bij het bruggetje kun je switchen. De kutlift is ook nog niet open dus het laatste stukje conti track ook niet, maar daar mis je niks aan.

Wel is het ongelooflijk druk met kinderen met skills. Dit weekend kan het weleens hel worden, ik zou een dagje uitwijken naar Willingen. Die hebben een nieuwe flowtrail, een stukje Enduro en de Downhill is fantastisch.
Waar woke is, is vuur
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Leuk dat Willingen nu paar mooie trails heeft. En ook nieuwe lift toch?
Heb je meer info over deze trials. Hoe lastig zijn ze?
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

ReinierT schreef: wo 17 april 2019, 19:36 Leuk dat Willingen nu paar mooie trails heeft. En ook nieuwe lift toch?
Heb je meer info over deze trials. Hoe lastig zijn ze?
Ze hebben een moderne, snell stoeltjeslift met capaciteit voor 4 fietsen en nog iets meer hoogte dan de gondel. Langs die lift hebben ze nu 3 flowtrails waarvan de 2 blauwe erg veel bocht op bocht zijn maar de rode gewoon heel erg lekker loopt. Naast de rode flowtrail ligt een natuurlijke / northshore trail (Enduro) die volgens mij vanaf nu permanent wordt. De Enduro bestond helaas maar voor de helft van de afdaling, hopelijk wordt die nog doorgetrokken want die is érg lekker! De Enduro heeft houten elementen met leuke drops. Als je de eerste helft Enduro rijdt en de tweede helft rode flowtrail heb je sowieso leuke northshore elementen. De worldcup downhill is een fántastische trail, beter dan wat er ook in Winterberg ligt maar helaas leunt Willingen iets teveel op deze ene trail denk ik.

Qua niveau, Willingen is nergens echt lastig. Alles met enig risico is zeer optioneel, met een XC hardtail kom je overal beneden. In Winterberg is de Black Line duidelijk lastiger hoewel beide bikeparks nergens echt een steil element hebben en ik alles behalve de roadgap prima kan rijden. Dat kan ik in de Ardennen of Leogang niet zeggen.

Willingen zou er goed aan doen de Enduro uit te breiden, nog een goeie zwarte trail met veel natuurlijke elementen, én een serieuze all mountain langs de achterkant van de berg neer te leggen. Ruimte zat, ze kunnen Winterberg zo verslaan.

Eigenlijk vind ik op basis van 2 dagen de 2 verschillende bikeparks achter elkaar Willingen momenteel beter dan Winterberg. Niet in de laatste plaats omdat ik in Willingen geen een keer iemand voor me heb gehad bij de lift. Mijn tip zou zijn, rij op een zondag naar Willingen, overnacht in Winterberg en ga daar op de (hopelijke rustige) maandagochtend nog even heen.
Waar woke is, is vuur
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

De 'kutlift' in Winterberg is sowieso alleen maar in de weekenden open.

En de fantstische worldcup downhill in Willingen.... dat is al heel lang geen worldcup trail meer.
Ben benieuwd naar de northshore elementen in enduro lijntje in Willingen. Eind vorig seizoen lag er nog geen hout in die trail
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

maaf2 schreef: wo 17 april 2019, 21:34 En de fantstische worldcup downhill in Willingen.... dat is al heel lang geen worldcup trail meer
Ik noem de trails gewoon bij hun naam ;)
De enduro is ook niet echt enduro :D

De kutlift in Winterberg heb ik vorig jaar gewoon ingezeten op een veel rustigere dinsdag. Gisteren was het druk, het verbaasde me dat de lift dicht was.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6109
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Makkelijk schreef: do 18 april 2019, 06:44
maaf2 schreef: wo 17 april 2019, 21:34 En de fantstische worldcup downhill in Willingen.... dat is al heel lang geen worldcup trail meer
Ik noem de trails gewoon bij hun naam ;)
De enduro is ook niet echt enduro :D

De kutlift in Winterberg heb ik vorig jaar gewoon ingezeten op een veel rustigere dinsdag. Gisteren was het druk, het verbaasde me dat de lift dicht was.
In de ochtend viel het me nog mee. Maar s-middags inderdaad rij vorming bij de lift
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

bouwpakket schreef: do 18 april 2019, 08:18
Makkelijk schreef: do 18 april 2019, 06:44

Ik noem de trails gewoon bij hun naam ;)
De enduro is ook niet echt enduro :D

De kutlift in Winterberg heb ik vorig jaar gewoon ingezeten op een veel rustigere dinsdag. Gisteren was het druk, het verbaasde me dat de lift dicht was.
In de ochtend viel het me nog mee. Maar s-middags inderdaad rij vorming bij de lift
Hebben veel Duitsers geen vakantie? Sowieso is nu witte donderdag een vrije dag hier.. je merkt het.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Gisteren en vandaag Winterberg gedaan met een groepje en lag er prima bij.
Zoals al geschreven: het bovenste gedeelte van de freeride is nog niet open, boven Pinball ook niet, maar voor de rest lekker gereden.
Blackline is voor mij op sommige stukken nog net iets te lastig, maar de combo 4cross, slopestyle (laffe lijn), weggetje en trap en dan naar halverwege Pinball was wel mijn favoriet.
Het was druk bij de liften, maar op zich was de sfeer okee.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Blackline: gang is alles! :D
En als je 29*2.6 rijdt zou t ook nog helpen... niet mijn favoriet, dat is toch wel de Downhill.

Vandaag was het heerlijk weer en het ligt er fantastisch bij. Denk dat de dichte dingetjes dit weekend wel open gaan eigenlijk!
Waar woke is, is vuur
Plaats reactie