Winterberg 2019

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

RWEEDA schreef: wo 1 mei 2019, 18:58 Dinsdagmiddag lekker gereden. Lekker rustig maar vandaag tering wat een drukte. Blijken die duitsers vrij te hebben op 1 mei.
1 mei, de dag van de arbeid, wordt alleen in Nederland gevierd. Met een gezellig dagje arbeid :bier:
Ja, doei !
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Joepie de schreef: wo 1 mei 2019, 20:111 mei, de dag van de arbeid, wordt alleen in Nederland gevierd. Met een gezellig dagje arbeid :bier:
In stijl dus...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

maaf2 schreef: di 30 april 2019, 22:26 ....Had rond middaguur mijn gebruikelijke dip, maar baalde vervolgens om 17u dat we moesten stoppen.
Wij hadden maandag nog een warme maaltijd als lunch maar dat beviel echt niet. Dinsdag gewoon weer taart als lunch en we konden lekker door.
Lekker fietsen!
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Ook Peter schreef: do 2 mei 2019, 00:20
maaf2 schreef: di 30 april 2019, 22:26 ....Had rond middaguur mijn gebruikelijke dip, maar baalde vervolgens om 17u dat we moesten stoppen.
Wij hadden maandag nog een warme maaltijd als lunch maar dat beviel echt niet. Dinsdag gewoon weer taart als lunch en we konden lekker door.
Taart? Gewoon een bradwurst en patat bij de snackcar!

En een Weissener natuurlijk :bier:
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Downhillen met alcohol op :o

Enige acceptabele plek daar is het panoramarestaurant. Dat bobhaus bovenop moeten ze eens naar beneden duwen, met hun euro voor het toilet en ketchup en de goorste schnitzel ooit!
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Makkelijk schreef: do 2 mei 2019, 08:55 Downhillen met alcohol op :o
Ach, 1tje kan tijdens de lunch, daar wordt je echt niet aangeschoten van hoor.
Enige acceptabele plek daar is het panoramarestaurant. Dat bobhaus bovenop moeten ze eens naar beneden duwen, met hun euro voor het toilet en ketchup en de goorste schnitzel ooit!
Daarboven ja, ook gezeten. Wel matig van die euro, maar goed, het is een openbare heuvel met ook andere groepen die er rondlopen, dus dat ze niet iedereen zo maar toe laten snap ik ook wel.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Dat Bobhaus zien ze mij ook niet weer. Superslechte (maar toch erg dure) koffie, geserveerd door de grootste sjagrijnen die Duitsland te bieden heeft. Wat een bak ellende.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Bokmaaa schreef: do 2 mei 2019, 09:39 Dat Bobhaus zien ze mij ook niet weer. Superslechte (maar toch erg dure) koffie, geserveerd door de grootste sjagrijnen die Duitsland te bieden heeft. Wat een bak ellende.
Ze waren niet heel vrolijk nee :lol:

Verder heb ik gewoon beneden bij de snackcar een wurst en pommes gehaald.

Schreeuwen ze je naam als het klaar is :winkie:
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

MVMVML schreef: do 2 mei 2019, 09:33 Daarboven ja, ook gezeten. Wel matig van die euro, maar goed, het is een openbare heuvel met ook andere groepen die er rondlopen, dus dat ze niet iedereen zo maar toe laten snap ik ook wel.
In het restaurant 20 meter lager doen ze dat wel en daar zijn buiten ook nog eens openbare toiletten.

Voor mij is het heel simpel, als ik een toiletbonnetje voor een euro moet inleveren bij het afrekenen dan is je hele kans op fooi ook vergeven want dan ben je een wegrestaurant.

Wat ik erger vind is dat de schnitzel duurder is dan in het panoramarestaurant, absoluut niet te vreten, dat je een euro voor een zakje ketchup erbij betaald en 4,50 voor een cola. Ik kan me alleen maar voorstellen dat de eigenaar om een of andere reden failliet wil gaan. Je kunt toch wel zien dat je buurman 10x beter is?!

De volgende keer toch maar even op Maps kijken voor ik ergens naar binnen stap, geen horeca-gelegenheid heeft zo'n slechte score daar als het Bobhaus :o

Snackkar beneden is ook wel chill, er is in elk geval genoeg te vreten in Winterberg. Maar van een biertje bij de lunch loop ik toch wel mank hoor, halve liter voel ik wel..
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Dit is de 1e video van ons bezoek: https://youtu.be/RuiiubjAPPE

Dit zijn de makkelijke tracks. Volgende video wordt de zwaardere tracks :

Afbeelding
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Heftige bescherming :o
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Makkelijk schreef: do 2 mei 2019, 11:02 Heftige bescherming :o
Ja er stond boven bij de Black Line en zo dat het verplicht was, dus toch maar gedaan. En m'n maatje had helemaal geen bescherming aan, dus die had dit sowieso maar gehuurd, ook de 1e dag :lol:

En het is belangrijk als je een drop van wel 50 hele cm's moet nemen.... :winkie:
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Ik vind eigenlijk alleen kniebeschermers echt nuttig. Ik vind rug ook wel erg prettig alleen dat doe ik met m'n rugtas. Als ik vaak naar bikeparks zou gaan zou ik misschien een kleine rug/chestprotector nemen. Zo risicovol is winterberg niet, volgens mij gebeuren bijna alle ongelukken op de slopestyle :lol:
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Makkelijk schreef: do 2 mei 2019, 12:17 Ik vind eigenlijk alleen kniebeschermers echt nuttig. Ik vind rug ook wel erg prettig alleen dat doe ik met m'n rugtas. Als ik vaak naar bikeparks zou gaan zou ik misschien een kleine rug/chestprotector nemen. Zo risicovol is winterberg niet, volgens mij gebeuren bijna alle ongelukken op de slopestyle :lol:
Dat zou goed kunnen idd. Van dat clubje die ik kende die er ook waren was die gast ook op de slopestyle gewond geraakt.

Toch zie je heeeeel veel rijden met volledige bepakking. En zelfs met nekbraces.
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Meeste ongelukken gebeuren volgens mij nog steeds in het beginnersparkje. Heb er al heel wat gesneuvelde sleutelbenen van xc-rijders gezien inmiddels.
Plaats reactie