Winterberg 2019

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Gebruikersavatar
markindealpen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 7 april 2017, 21:07
Mijn mountainbike: UHR

Lars TB schreef: vr 23 augustus 2019, 22:34
markindealpen schreef: vr 23 augustus 2019, 19:36 Helaas was de laatste run er een teveel voor mij.
In Whistler zeggen ze dat je nooit "one last run" moet maken!


Wel goed afgelopen?
Ja klopt, dat gezegde ken ik met snowboarden ook. Toch niet toegepast.
Nee niet echt : 2 nachtjes krankenhaus ivm schouder en t feit dat ik wat in de war was. Nu weet naar huis gelukkig.
Propain Tyee AL
Kona Big Honzo DL
{Canyon Spectral AL }
Kona Rove st
{Cube ltd pro}
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Auw!

Beterschap! :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
markindealpen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 7 april 2017, 21:07
Mijn mountainbike: UHR

Lars TB schreef: za 24 augustus 2019, 09:18 Auw!

Beterschap! :-q
Dankje!
Propain Tyee AL
Kona Big Honzo DL
{Canyon Spectral AL }
Kona Rove st
{Cube ltd pro}
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Heel merkwaardig, bij mij ging het ook al mis in de laatste run, terwijl mn maten de huurfietsen aan het afspuiten waren nog één keertje, je raad het al, lekkere schuiver... gelukkig ving de ellenboogbeschermer de eerste klap op, maar die verdraaide, dus alsnog een leuke schaafplek. Het hoort er bij zullen we maar zeggen.

Maar twee dagen in het krankenhaus is wep een ander verhaal!
Beterschap ermee!
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Ander puntje,

Normaal MTBen is vaak al bijna taboe bij de reisverzekeringen, laat staan bikepark. Hebben jullie nog een bepaalde verzekering afgesloten?
dope-on-wheels
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1095
Lid geworden op: wo 9 mei 2007, 12:19
Mijn mountainbike: Hightower CC

Als ik het goed had begrepen valt gewoon mtben (XC rijden) onder je verzekering. net als wielrennen.
wanneer ik ooit aanspraak zou moeten maken er op, zou ik NIET specifiek zeggen dat ik 10m roadgaps met 40kmph aan het springen was, maar "gewoon" MTB aan het rijden was... en dan hopen dat niemand door zou vragen...

meen te herrineren dat er geen specifieke bikepark/downhill verzekering is. wel voor onderwaterduiken en skien bv.

ben benieuwd of iemand meer weet?
in memory of Joost http://www.progravity.nl ride in peace!
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Nee maar als je in een bikepark onderuit gaat en dan met een ambu naar het ziekenhuis wordt afgevoerd, is dat lastig te verzwijgen tov de verzekering, denk ik?
dope-on-wheels
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1095
Lid geworden op: wo 9 mei 2007, 12:19
Mijn mountainbike: Hightower CC

verz:
"waar bent u gevallen?"
jij:
"op het mountainbike parcour in winterberg"

acht de kans bijzonder groot dat het geen gravity-fietsers zullen zijn aan de tel, dus dat ze ook niet weten dat het om een bikepark gaat.
bovenstaande is gewoon waarheid, alleen misschien niet de gehele waarheid, maar dat schuil ik onder 'niet noemenswaardige details' :bier:
in memory of Joost http://www.progravity.nl ride in peace!
Gebruikersavatar
markindealpen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 7 april 2017, 21:07
Mijn mountainbike: UHR

hmm, hier had ik helemaal nog niet aan gedacht, ik laat het weten als er bijzonderheden zijn.

Ambulance en ziekenhuis declareer je toch gewoon bij je zorgverzekeraar, en niet bij de reisverzekeraar?
Propain Tyee AL
Kona Big Honzo DL
{Canyon Spectral AL }
Kona Rove st
{Cube ltd pro}
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

TenZNL schreef: di 27 augustus 2019, 10:15 Ander puntje,

Normaal MTBen is vaak al bijna taboe bij de reisverzekeringen, laat staan bikepark. Hebben jullie nog een bepaalde verzekering afgesloten?
ANWB dekt gewoon, je was aan het mountainbiken...

Waar je ziekenhuis- en vervoerskosten declareert maakt niks uit, zorgverzekeraars en reisverzekeraars zijn verplicht dit onderling af te handelen om te voorkomen dat mensen tussen wal en schip vallen. Wie je als eerst belt moet het afhandelen. Ik raad altijd aan je reisverzekering te bellen. Toen ik in de Ardennen was gecrashed en met een ambulance naar het ziekenhuis moest dekte de ANWB zelfs 19 cent per kilometer om mijn vriendin met mijn auto van den haag naar echternach, naar mijn mountainbike en weer naar huis te laten rijden.

ANWB is overigens uitbesteed aan Unive, ik heb er hele goeie ervaringen mee.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

dope-on-wheels schreef: di 27 augustus 2019, 11:23 verz:
"waar bent u gevallen?"
jij:
"op het mountainbike parcour in winterberg"

acht de kans bijzonder groot dat het geen gravity-fietsers zullen zijn aan de tel, dus dat ze ook niet weten dat het om een bikepark gaat.
bovenstaande is gewoon waarheid, alleen misschien niet de gehele waarheid, maar dat schuil ik onder 'niet noemenswaardige details' :bier:
Ik heb "wat" mindere ervaringen met halve waarheden en verzekeringen (lang verhaal en nog veel meer geld), ze zijn behoorlijk goed in het uitzoeken van dingen als het op uitbetalen aankomt.
Makkelijk schreef: di 27 augustus 2019, 11:47 Unive, ik heb er hele goeie ervaringen mee.
En ik dus niet :evil:
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

TenZNL schreef: di 27 augustus 2019, 11:50
dope-on-wheels schreef: di 27 augustus 2019, 11:23 verz:
"waar bent u gevallen?"
jij:
"op het mountainbike parcour in winterberg"

acht de kans bijzonder groot dat het geen gravity-fietsers zullen zijn aan de tel, dus dat ze ook niet weten dat het om een bikepark gaat.
bovenstaande is gewoon waarheid, alleen misschien niet de gehele waarheid, maar dat schuil ik onder 'niet noemenswaardige details' :bier:
Ik heb "wat" mindere ervaringen met halve waarheden en verzekeringen (lang verhaal en nog veel meer geld), ze zijn behoorlijk goed in het uitzoeken van dingen als het op uitbetalen aankomt.
Makkelijk schreef: di 27 augustus 2019, 11:47 Unive, ik heb er hele goeie ervaringen mee.
En ik dus niet :evil:
Gekkigheid. Elke keer denk ik nu zijn ze me zat. Ik maak al 10 jaar meer schade dan ik betaal, door mijn hobby’s. Maar ze blijven lief en betalen. Weer niet of het voor unive ook scheelt wie je uiteindelijke verzekeraar is. Anwb is vrij duur...

Laatst crash in Willingen, iets van 400 euro schade aan onderdelen en full face gedeclareerd, geen vragen
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Ik kom net deze tegen: https://www.allianz-assistance.nl/servi ... accordion1

Extra dekking voor bijzondere (winter) sporten, waarbij o.a. downhill wordt gedekt (BMX en trailrunning zijn trouwens uitgesloten). Het lijkt me dat bikepark onder downhill valt?
dope-on-wheels
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1095
Lid geworden op: wo 9 mei 2007, 12:19
Mijn mountainbike: Hightower CC

dat zou kunnen, maar downhill is ook een term voor een tak van de ski sport... wat meer bekendheid heeft.
in memory of Joost http://www.progravity.nl ride in peace!
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

dope-on-wheels schreef: di 27 augustus 2019, 14:25 dat zou kunnen, maar downhill is ook een term voor een tak van de ski sport... wat meer bekendheid heeft.
Sorry, was een beetje lui met typen. Er staat letterlijk: Downhill moutainbiking/downhill (mountain) biking.
Plaats reactie