Winterberg 2019

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Veel plezier vandaag!
Wij hebben het super naar ons zin gehad en voor mij is het daar perfect.
Blackline: is puur een kwestie van techniek. Vorige jaar was dat grotendeels lopen, nu maar 1 stukje: Ik heb ook nog geen tig jaar ervaring, en verstijf bij het dropje/wortel stuk meteen na het oversteken van het pad.
Springen vind ik leuk en kan ik best redelijk, maar ik blokkeer als ik ergens af rij en de grond niet kan zien, zelfs als ik weet dat een klein kutstukje is en ik het makkelijk kan.
Met veel moeite op het oefenrondje de hoogste drop gedaan, maar dat is met trillende beentjes terwijl hij makkelijk gaat, om het vervolgens elders niet meer te doen :lol: Blijkbaar toch wat last van hoogtevrees. De Northshore trek ik ook niet, maar ooit ga ik dat ook rijden!
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2010
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Vanmiddag even gereden, de blackline is nu al droog en stoffig en daarmee ook wat glad :D

Drukte viel op zich mee, wel een rij voor de lift maar op de trail geen drukte (enkel blackline getreden) lift stond op een gegeven moment wel 15 min stil..
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Jurf, op dit moment kun je alle wortels op de blackline rollen. Het is een kwestie van gewoon doen dan went het vanzelf. De wortels waar jij nu wat huiverig voor bent moet je eigenlijk wel rustig doen omdat ze zo dicht op elkaar liggen. Ik heb vooral moeite met de bocht met boomstronk, ik kan niet goed indraaien in steile bochten. Hoogtevrees...
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Is dat die boomstronk net voor een overgang van een padje, waar er wortels in de bocht liggen en je rechts afgaat het pad op?
Zo ja, de wortels zo hoog mogelijk links pakken voor de snelste line.

Is het de diepe worteldrop met een scherpe bocht naar links? Zo ver mogelijk rechts pakken, goede radius pakken en dan meteen links naar boven rijden. Dit vergt wat gewenning, maar dan zit je bij de volgende bocht naar rechts precies goed om de steen te ontwijken die omhoog priemt en meer snelheid in de bocht naar rechts te krijgen.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2010
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Makkelijk schreef: wo 17 april 2019, 21:23 De worldcup downhill is een fántastische trail, beter dan wat er ook in Winterberg ligt maar helaas leunt Willingen iets teveel op deze ene trail denk ik
Nieuwsgierig geworden heb ik de downhill eens geprobeerd, vind em idd fantastisch!

Afhankelijk van hoe je em rijdt is ie denk ik uitdagender dan de blackline in winterberg, leuke is de veelheid aan lijnen die je kunt kiezen en de diversiteit die de track sowieso al heeft.
Gebruikersavatar
MickeyMetz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 276
Lid geworden op: wo 25 maart 2015, 20:59
Mijn mountainbike: Cube Stereo 160 Hpa Custom
Contacteer:

paulus1981 schreef: vr 19 april 2019, 21:08 Vanmiddag even gereden, de blackline is nu al droog en stoffig en daarmee ook wat glad :D

Drukte viel op zich mee, wel een rij voor de lift maar op de trail geen drukte (enkel blackline getreden) lift stond op een gegeven moment wel 15 min stil..
Dat idee heb ik altijd in WB, hoe druk de lift ook is, op de tracks nooit het idee dat mensen elkaar in de weg rijden
Mijn Video's : https://www.youtube.com/channel/UCiRJiY ... LtQ/videos
Subscribers worden uiteraard gewaardeerd!! :D
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

MickeyMetz schreef: di 23 april 2019, 15:37
paulus1981 schreef: vr 19 april 2019, 21:08 Vanmiddag even gereden, de blackline is nu al droog en stoffig en daarmee ook wat glad :D

Drukte viel op zich mee, wel een rij voor de lift maar op de trail geen drukte (enkel blackline getreden) lift stond op een gegeven moment wel 15 min stil..
Dat idee heb ik altijd in WB, hoe druk de lift ook is, op de tracks nooit het idee dat mensen elkaar in de weg rijden
Dus eigenlijk is de liftcapaciteit gewoon te laag :D
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Dennisvdb schreef: vr 19 april 2019, 21:29 Is het de diepe worteldrop met een scherpe bocht naar links? Zo ver mogelijk rechts pakken, goede radius pakken en dan meteen links naar boven rijden. Dit vergt wat gewenning, maar dan zit je bij de volgende bocht naar rechts precies goed om de steen te ontwijken die omhoog priemt en meer snelheid in de bocht naar rechts te krijgen.
Ja die is het!
Ik zeg nu dat ik het de volgende keer gewoon probeer (en zie dan wel weer als ik ervoor sta hoe dat voelt.) :-q
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Die kan ik met mijn lage 27,5" fully stapvoets rollen, dus niet bang zijn en ontdekken dat je BB toch net iets hoger zit dan je verwacht.
Maar als de volgende keer dat je er bent over een paar maanden is, reken er dan niet op dat je alles op de blackline nog stapvoets kunt rollen :lol:. Afgelopen september was hij een stuk lastiger...
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Dan snel maar weer een keer gaan :wink:
Ik fiets pas sinds 2015 he, en toen ook maar beperkt door wat fysieke makken.
De skills komen wel, maar dat heeft ff de tijd nodig. Daarnaast ben ik naast die ketel met talent-elexir gedonderd ipv erin dus tja rustig aan opbouwen en misschien kan ik an een beetje meegroeien met de errosie op het park :wink: .
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Jurf schreef: di 23 april 2019, 17:43 Dan snel maar weer een keer gaan :wink:
Ik fiets pas sinds 2015 he, en toen ook maar beperkt door wat fysieke makken.
De skills komen wel, maar dat heeft ff de tijd nodig. Daarnaast ben ik naast die ketel met talent-elexir gedonderd ipv erin dus tja rustig aan opbouwen en misschien kan ik an een beetje meegroeien met de errosie op het park :wink: .
Ik ken het hoor... sinds 2016 hier en eerst Zeist erg spannend vinden... Ik wil maar zeggen, de vorige keer op winterberg liep ik de halve black trail en pakte ik het hoogste dropje op het oefenbaantje niet. Een half jaar later pak ik de hoogste drop naast de roadgap. Als je het trucje van drops op lage snelheid eenmaal door hebt worden dit soort trails een stuk makkelijker om zonder afstappen door te komen.

Gewoon veel oefenen en lekker veel in het buitenland rijden! :-q
Waar woke is, is vuur
Ruud2411
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 2 november 2018, 21:49

Hallo,

Even een paar vragen : ik ga samen met mijn 2 zoons voor de eerste keer naar Winterberg, ik lees dat de lift alleen in het weekend open is, klopt dit? En is er ergens plek waar je een camper kunt parkeren?
Gebruikersavatar
MickeyMetz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 276
Lid geworden op: wo 25 maart 2015, 20:59
Mijn mountainbike: Cube Stereo 160 Hpa Custom
Contacteer:

Ruud2411 schreef: do 25 april 2019, 15:08 Hallo,

Even een paar vragen : ik ga samen met mijn 2 zoons voor de eerste keer naar Winterberg, ik lees dat de lift alleen in het weekend open is, klopt dit? En is er ergens plek waar je een camper kunt parkeren?
Nee de grote lift is de hele week open, de kleine lift (die eigenlijk alleen boeiend is voor het laatste stukje flow country) is wel eena dicht door de weeks.

Camper kan je op de parking tegen over het park neerzetten, het mag officeel niet volgens mij, maar zie mensen af en toe hele kamen neerzetten.

Als je legaal wil, zit er direct naast het park een camping.
Mijn Video's : https://www.youtube.com/channel/UCiRJiY ... LtQ/videos
Subscribers worden uiteraard gewaardeerd!! :D
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Ik ga altijd met de camper.

Voor overnachting: niet op de camping gaan staan, maar midden in het dorp is een camper overnachtingsplaats. Bij de brandweer in de buurt, grote parking met water- en stroomvoorziening maar ook vuilwater en facaliëntank lozen is mogelijk. Kost wel geld natuurlijk per 24 uur parkeren. Je kunt ook overnachten tegenover de Kappeberg, is niet legaal. Heb ik gestaan toen het kermis was op de eerder genoemde parking, was erg rustig. Of er controle is weet ik niet, eenmalig geweest. Overdag kun je daar gemakkelijk je camper laten staan.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Net terug van een week Winterberg. Geweldig!

Bikepark is echt super en alle trails gereden behalve de downhill maar we vonden het al heel wat voor de 1e keer (en 1 met een hardtail incl. sticker des doods). Ook alle drops gedaan incl. de 'hoogste' (+_ 70 cm). Eindelijk van die angst ook af dus. :lol:

5 ambulances gezien, wat online bekenden tegen gekomen en perfect weer gehad. Al met al een perfecte MTB vakantie. We zaten in het Landal park aan de andere kant vd weg en de springschans. Leuke nette huisjes voor een goede prijs en in het bos tussen het bikepark en Landal kan je ook een paar best toffe trails pakken.

Al met al kan ik het iedereen aanraden :-q

Video volgt uiteraard 8)
Plaats reactie