Winterberg 2019

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

MVMVML schreef: vr 26 april 2019, 18:03 Bikepark is echt super en alle trails gereden behalve de downhill maar we vonden het al heel wat voor de 1e keer
Wel de black maar niet de downhill?
De black is een stuk lastiger man, zeker op een hardtail :lol:
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3828
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Makkelijk schreef: vr 26 april 2019, 19:17
MVMVML schreef: vr 26 april 2019, 18:03 Bikepark is echt super en alle trails gereden behalve de downhill maar we vonden het al heel wat voor de 1e keer
Wel de black maar niet de downhill?
De black is een stuk lastiger man, zeker op een hardtail :lol:
Black was diegene met al die wortels toch? Die viel wel mee.

Ze hadden donderdag boven alles afgesloten behalve North Shore en Downhill toegangen vanwege onderhoud, maar iets naar beneden kon je dan alsnog kiezen welke je kon pakken, dus het was soms wat lastig om te zien waar je heen moest gaan. Zo deed je soms eerst de North Shore om dan de Flow Line af te maken en de Black Line om daarna de Pinball te doen... :~

Eigenlijk vond ik de North Shore nog het lastigst, met al die houten ellende.
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 895
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Ligt eraan hoe snel je de Black Line pakt :winkie:
Ruud2411
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 2 november 2018, 21:49

Welke trails raden jullie ons (beginners) aan? Wij hebben wel ruime mtb ervaring en zijn in het verleden wel een paar keer in Filthy Trails geweest.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7384
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Mijn ervaring is dat het aantal jaren MTB ervaring niet zo veel zegt. Als je ergens voor het eerst bent, zou ik sowieso bij de makkelijkste (valt wel op de website te achterhalen) beginnen en dan gewoon opbouwen...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

MVMVML schreef: vr 26 april 2019, 20:04 Eigenlijk vond ik de North Shore nog het lastigst, met al die houten ellende.
North shore en black line vind ik een stuk lastiger dan ixs downhill
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3828
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Ruud2411 schreef: vr 26 april 2019, 20:26 Welke trails raden jullie ons (beginners) aan? Wij hebben wel ruime mtb ervaring en zijn in het verleden wel een paar keer in Filthy Trails geweest.
Winterberg is goed te doen. Gewoon beginnen bij de trails die richting de ingang gaan, zoals de Conti Line, die zijn prima te doen als beginner. En als je die allemaal een paar keer hebt gedaan ben je geen beginner meer :-q
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

MVMVML schreef: vr 26 april 2019, 18:03 Net terug van een week Winterberg. Geweldig!

Bikepark is echt super en alle trails gereden behalve de downhill maar we vonden het al heel wat voor de 1e keer (en 1 met een hardtail incl. sticker des doods). Ook alle drops gedaan incl. de 'hoogste' (+_ 70 cm). Eindelijk van die angst ook af dus. :lol:

5 ambulances gezien, wat online bekenden tegen gekomen en perfect weer gehad. Al met al een perfecte MTB vakantie. We zaten in het Landal park aan de andere kant vd weg en de springschans. Leuke nette huisjes voor een goede prijs en in het bos tussen het bikepark en Landal kan je ook een paar best toffe trails pakken.

Al met al kan ik het iedereen aanraden :-q

Video volgt uiteraard 8)
Leuk man klinkt erg goed. volgend jaar staat dit op mijn planning!

Benieuwd naar je video
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Vandaag geweldig weer. Het tweede deel van de Freeride is dicht ivm werkzaamheden, verder ligt alles er een beetje vochtig maar goed bij.
Lekker fietsen!
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3828
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Ook Peter schreef: ma 29 april 2019, 13:53 Vandaag geweldig weer. Het tweede deel van de Freeride is dicht ivm werkzaamheden, verder ligt alles er een beetje vochtig maar goed bij.
Ah, die kraan staat er zeker nog? Dat was donderdag ook al zo. Maar toen kon je Freeride nog wel pakken.
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

T is alleen t tweede deel, dus na de eerste drop. Je kan m weer oppakken bij de eerst volgende weg door een stukje flow country te doen.
Dachten eerst af te steken met de downhill maar dat lukte niet.
Lekker fietsen!
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3828
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Ook Peter schreef: ma 29 april 2019, 16:39 T is alleen t tweede deel, dus na de eerste drop. Je kan m weer oppakken bij de eerst volgende weg door een stukje flow country te doen.
Dachten eerst af te steken met de downhill maar dat lukte niet.
Ja vorige week zaten ze daar ook te rommelen. En die bordjes zie je dan ook niet altijd, dus zo reed ik eerst North Shore, toen een stukje black line en daarna Freeride.
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Vandaag eerste stuk downhill dan flow country en dan weer de freeride opgepakt. Moesten wel een stukje uphill maar dan konden we wel de sprong meepakken en direct de freeride helemaal af.
Lekker fietsen!
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1066
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Wat een modderbende vanochtend op de singletrail en downhill. Northshore ook dicht vamwege natte hout... Freeride in het midden dicht....

Was blij dat modder goed wegdroogde in de loop van de dag en dat de northshore nog open ging.

Had rond middaguur mijn gebruikelijke dip, maar baalde vervolgens om 17u dat we moesten stoppen.
Gebruikersavatar
RWEEDA
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 367
Lid geworden op: vr 6 juli 2012, 21:50
Mijn mountainbike: Canyon Nerve

Dinsdagmiddag lekker gereden. Lekker rustig maar vandaag tering wat een drukte. Blijken die duitsers vrij te hebben op 1 mei.
Als je niet vies, moe en voldaan van de fiets komt moet je nog ff verder.
Plaats reactie