Bikepark Špindlerův Mlýn

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Afgelopen vakantie genoten van een gloedje nieuwe huurfiets. Was in Tsjechië bij Špindlerův Mlýn en heb daar een dagje gelift en afgedaald. Het bikepark heeft wel wat te bieden. “The Scott Spindl Bike Park was founded in 2002, and its history dates back to 1998 when the first international downhill race took place here.
Today, the tracks are created by MRSN Workxxx together with patron and co-creator Michal Maroši, an icon of Czech downhill racing, multiple Czech champion in downhill racing, four-cross world champion and European dual slalom ” Hoe dan ook nadat hij ons drie keer gevraagd had of wij wel wisten wat we deden hebben we (👨‍👦) een Scott Ransom 700 en een Scott Gambler meegekregen. Liftpas geregeld en direct over de kop gegaan bij de oefenbaan; onbekende fiets en uitdagend trial parcours was iets teveel om aan te wennen, netjes slow lotion over de kop afgestapt.
Eenmaal boven begonnen met de rode route die wel lekker ging. Op de splitsing naar de groene route bedacht dat die makkelijker moest zijn en dus daar in gedoken.
Geweldig gereden totdat we op en north shore element met twee bulten en een getrapte afdaling van twee meter vastliepen. Vanaf dat stuk werd het veel uitdagender, gelukkig hadden we vaak genoeg gang om stukken te doen maar toen er getrapte switchbacks kwamen ( en die kunnen we nog niet zo goed) toch weer iets voorzichtiger aangedaan. Echt genoten van deze route maar toen we begrepen dat de rode route makkelijker was deze toch maar eens helemaal gedaan. Geweldig, jumps en bochten wisselden elkaar heel lekker af en na een paar keer leerden we de nieuwe fietsen ook waarderen.
Mocht je eens in Tsjechië zijn, deze is leuk. Naast de makkelijke rode route hebben ze een uitdagender groene en een echte zwarte route. Tenminste goed voor een dag lol en de kosten vallen in Tsjechië erg mee.
Lekker fietsen!
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Afbeelding
:wink:
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

:lol: Ik was fietsen niet plaatjes schieten :-q
Maar de dag erna teruggegaan om een paar leuke stukjes vast te leggen.
Groene route
Afbeelding
Afbeelding
Beneden met tabletop en oefenparcours waarvan ik dacht dat ie makkelijk was
Afbeelding
Stukjes rode route
Afbeelding
Afbeelding
Lekker fietsen!
Plaats reactie