Hoe werkt jumps maken precies?

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
MountainbikeBeginner
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 14 augustus 2019, 14:31

Hallo leden van www.mountainbike.nl. Allereerst wens ik jullie een fijne middag en avond toe :wink:

Ik ben dus een MTB beginner (zoals mijn naam ook zegt) en ik vroeg me af wat je nou precies moet doen als je een sprong wil maken over een rampje op een trail of gewoon tijdens een freeride. Ik weet wel dat je voor een sprong van bijvoorbeeld een stoeprand een hoge snelheid moet hebben en dan simpelweg je voorwiel op moet trekken, maar wat moet je nou precies doen als je een jump maakt over een rampje?

Ik ben zelf bang dat ik vies op mijn plaat zal gaan als ik het nu probeer :lol:

Ik snap wel dat je je voorwiel op de juiste hoogte moet houden, maar ik weet niet hoe het nou precies werkt.

Ik hoop dat er iemand een goede uitleg weet te geven!
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 917
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Wellicht is een beginners clinic iets voor je :wink:
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Sabai schreef: wo 14 augustus 2019, 23:14 Wellicht is een beginners clinic iets voor je :wink:
Ik ben nog geen beginnersclinic tegen gekomen waar ze je direct leren springen :winkie:

Maar dit topic staat hier ook al:

viewtopic.php?f=7&t=142966&sid=3c4ce042 ... 6f810c81f6
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Mark-V schreef: do 15 augustus 2019, 10:17
Sabai schreef: wo 14 augustus 2019, 23:14 Wellicht is een beginners clinic iets voor je :wink:
Ik ben nog geen beginnersclinic tegen gekomen waar ze je direct leren springen :winkie:

Maar dit topic staat hier ook al:

viewtopic.php?f=7&t=142966&sid=3c4ce042 ... 6f810c81f6
Ja dat laatste schreef ik ook in de andere versie van dit topic; misschien kunnen de mods het samenvoegen op de plek waar zij denken dat hij het beste past...
liquid
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1333
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 00:46
Mijn mountainbike: Spectral CF

Ga eens op YouTube naar gmbn (global mountainbike network) die hebben leuke instructies over do’s and dont’s.

Eerste tip niet aan je stuur trekken maar je bovenlichaam naar achter verplaatsen.
HAVE you gazed on naked grandeur where there's nothing else to gaze on,
Big mountains heaved to heaven, which the blinding sunsets blazon,
Black canyons where the rapids rip and roar?
And the wild is calling, calling . . . . let us go.
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Ik ben na een tijdje stil gezeten te hebben ook weer begonnen met mountainbiken en wilde graag weer oefenen.

Vanochtend dit in elkaar geflanst... gaat als een tiet: (ps de ramp is 17cm hoog ;) dus niks geks)

Afbeelding

Eerst er gewoon overheen rijden, dan steeds sneller en vervolgens langzaam je lichaam gaan gebruiken om steeds een stukje verder/hoger te komen!

https://www.pinkbike.com/video/505247/

wederom... het stelt niet veel voor maar je moet niet te gek beginnen!
Laatst gewijzigd door Patrick_V op do 22 augustus 2019, 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

TS is al sinds woensdag 14-8 niet meer online geweest, dus ik vraag me af of hij nog terug komt ;)
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Mark-V schreef: do 22 augustus 2019, 15:22 TS is al sinds woensdag 14-8 niet meer online geweest, dus ik vraag me af of hij nog terug komt ;)
Ja en bovendien heeft hij ditzelfde topic ook in de beginnershoek aangemaakt waar ook al wat reacties op kwamen die hij niet beantwoordde...
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Hij is vast druk aan het oefenen. Of ongelofelijk hard op zijn bakkes gegaan tijdens het oefenen... . In beide gevallen dus geen mogelijkheid hier te posten
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie