Hoe werkt jumps maken precies?

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
MountainbikeBeginner
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 14 augustus 2019, 14:31

Hallo leden van www.mountainbike.nl. Allereerst wens ik jullie een fijne middag en avond toe :wink:

Ik ben dus een MTB beginner (zoals mijn naam ook zegt) en ik vroeg me af wat je nou precies moet doen als je een sprong wil maken over een rampje op een trail of gewoon tijdens een freeride. Ik weet wel dat je voor een sprong van bijvoorbeeld een stoeprand een hoge snelheid moet hebben en dan simpelweg je voorwiel op moet trekken, maar wat moet je nou precies doen als je een jump maakt over een rampje?

Ik ben zelf bang dat ik vies op mijn plaat zal gaan als ik het nu probeer :lol:

Ik snap wel dat je je voorwiel op de juiste hoogte moet houden, maar ik weet niet hoe het nou precies werkt.

Ik hoop dat er iemand een goede uitleg weet te geven!
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 917
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Wellicht is een beginners clinic iets voor je :wink:
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Sabai schreef: wo 14 augustus 2019, 23:14 Wellicht is een beginners clinic iets voor je :wink:
Ik ben nog geen beginnersclinic tegen gekomen waar ze je direct leren springen :winkie:

Maar dit topic staat hier ook al:

viewtopic.php?f=7&t=142966&sid=3c4ce042 ... 6f810c81f6
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Mark-V schreef: do 15 augustus 2019, 10:17
Sabai schreef: wo 14 augustus 2019, 23:14 Wellicht is een beginners clinic iets voor je :wink:
Ik ben nog geen beginnersclinic tegen gekomen waar ze je direct leren springen :winkie: