Verslag Bikepark Clinic en Advanced MTB clinic met Zeroskills

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Afgelopen weekend hebben we met 3 vrienden 2 clinics gevolgd bij Zeroskills.nl
Een Bikepark Clinic en een Gevorderde Mountainbike Clinic.

Bikepark Clinic
Omdat ik begin dit jaar een Dirtjumper op de kop heb weten te tikken en daar graag wat meer mee wou doen heb ik mijn vrienden overgehaald om hier een clinic voor te volgen. Dirtjumpers huren was geen probleem bij Zeroskills en zodoende konden ook mijn vrienden deze clinic volgen.
Onder leiding van Eric Kuijt begonnen we de dag met het oefenen van het pumpen op een mini-pumptrack en het rijden van een skinny.
Afbeelding
Afbeelding

Vervolgens zijn we naar het Bikepark Wild Dukes gegaan waar we na nog meer pumpen op de grote pumptrack de northshore elementen gingen verkennen. Soms wat onwennig omdat het toch wel wat boven de grond is en niet heel breed, maar Eric wist ons er van te overtuigen dat we dat wel aan konden.
Filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=LYoBKmJphsc

Daarna was het tijd voor het echte werk. Van de toren af en richting de tabletops. Eerst een keer voorzichtig rijdend, maar al gauw kwamen de wielen wat los van de grond.
Filmpje: https://youtu.be/x5bUrKSlDRI

Vervolgens van het hoogste deel van de toren richting een kombocht (geen jump dus). Alles is indrukwekkend de eerste keer, maar als je het maar 1x gedaan hebt valt het allemaal reuze mee.
Als laatste nog even de "Wokkel" (soort northshore kurkentrekker naar beneden) geprobeerd (als enige) maar nadat dat bijna mis ging toch maar besloten die uitdaging voor een andere keer te bewaren. Nog even gespeeld op de tabletops en daarna naar de "De gouden Boogjes" voor een lunch.

Na de lunch was het tijd voor de:
Gevorderde Mountainbike Clinic
Eric werd ditmaal bijgestaan door 2 jongere knapen, Jimme en Jesse, en samen hebben ze ons de mooie, soms zware, uitdagende plekjes van de bossen rondom Wageningen/Renkum laten zien.

De eerste uitdaging was een boomstam over het pad. Niet lopen: FIETSEN! Spring er maar overheen. Nadat we een korte uitleg hadden gehad was het tijd om het zelf te proberen. Eerst een paar keer toch met je kettingblad op het hout (en nu maar hopen dat het allemaal heel blijft :tong ) maar uiteindelijk lukte het ons allemaal om er fatsoenlijk overheen te komen.
Afbeelding

Daarna wat oefenen met bunny hops omdat die boomstam toch nog niet zo heel soepel ging. Gewoon over een klein takje om te kijken hoe het met de techniek zit.
Afbeelding

Daarna op zoek naar een drop(je) om daar ook de juiste techniek voor onder de knie te krijgen.
Afbeelding

Verder hebben we een kilometer of 35 gefietst denk ik, met hele mooie stukken singletrack, steilen klimmen en ditto afdalingen. En ook daarbij kregen we vaak tips over lijnkeuze, gewichtverdeling en snelheid.
Afbeelding

Als kers op de taart werden we aan het eind van de clinic nog getrakteerd op de Militaire herdinkingsdropping in Renkum.
Na nog een paar km terug naar het bikepark namen we met een enorme smile en een moe lijf afscheid van onze instructeurs.

Samengevat hebben we 2 superclinics gehad. Enorm veel geleerd, grenzen opgezocht en deze een behoorlijk stuk opgeschoven en bovenal enorm veel lol gehad. Ik kan beide clinics van harte aanraden en de begeleiding van zowel Eric als Jimme en Jesse was erg relaxed en kundig.
Wel is extra bescherming (knie/elleboog) aan te raden we hebben onderweg een aantal crashes gehad (2x otb). Maar daar hebben we 's avonds onder het genot van een welverdiend biertje nog hartelijk om kunnen lachen.

Meer info kun je vinden op de site van https://www.Zeroskills.nl
Deze clinics krijgen :-q :-q :-q :-q :-q (5/5 duimen)
Laatst gewijzigd door Klitse op ma 23 september 2019, 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
motormuis
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 309
Lid geworden op: vr 23 september 2005, 14:31
Mijn mountainbike: Santa Cruz Chameleon custom build

Als één van de genoemde 3 vrienden kan ik dit verhaal beamen. We gaan voortaan met meer zelfvertrouwen over boomstam(metjes) heen en bij drops naar beneden. Bedankt voor de leuke samenvatting!
Laatst gewijzigd door motormuis op ma 23 september 2019, 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
De grens ligt bij gekneusde ribben.
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Leuk verslag! Clinic staat bij mij nog op het lijstje om nog eens te doen.
Plaats reactie