Wat is jouw hoogste Bunny Hop?

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Goofyduck
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: zo 6 december 2020, 09:43
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7

Yes! Hier ook gelukt om er eentje goed te maken. Flink geschaafd aan de techniek (filmpjes kijken en veel oefenen). Bewust gewoon op m’n sneakers om het echt op techniek te doen en niet met SPD o.i.d.

De eerste 10cm zijn een feit :D (al ging ik er ruimer overheen, obstakel is 10cm)
https://youtu.be/bP5e0CL33oY
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Nice one! En nu uitbouwen :-q
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Anne Jan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 224
Lid geworden op: ma 22 september 2014, 18:32

Even geen zin om terug te lezen maar zijn er nog soort van regels aan gebonden? De startpost heeft het niet over het gebruik van SPD. Mag dat ook of ben je dan direct gediskwalificeerd? :~
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7384
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Doe wat je niet laten kan, de hoogste bunny hops die ik gezien heb waren allemaal met flats...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

De “regels” zeggen ook dat je met een HT “moet” beginnen. Op mijn FS gaat het toch makkkelijker…

Maar, om het gevoel te krijgen zijn flats wel aan te bevelen.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Anne Jan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 224
Lid geworden op: ma 22 september 2014, 18:32

Kapitein Iglo schreef: vr 31 december 2021, 09:09 De “regels” zeggen ook dat je met een HT “moet” beginnen. Op mijn FS gaat het toch makkkelijker…

Maar, om het gevoel te krijgen zijn flats wel aan te bevelen.
Ik ben ook wel begonnen op de HT met de bunnyhop maar nu rij ik veel meer op de FS en daar vind ik de bunnyhop ook leuker om te doen. Ik heb nog nooit op flats gereden dus de bunnyhop doe ik ook met SPD :)

Maar goed, ik ben nu ruim een jaar regelmatig bezig met wat springen en vooral de bunnyhop. Ik moet zeggen dat het er op YouTube makkelijker uit zag dan ik dacht. :oops: Maar na een hoop uren ben ik deze week maar eens gaan stapelen met stammetjes. Resultaat ook maar opgenomen ter lering en vermaak. Na opmeten van de stammetjes bleek dat ze 52cm hoog waren. Al met al dus wel tevreden.

https://youtu.be/2-BmqGq7UDs
Rasmazzer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: do 18 juli 2019, 16:19

Anne Jan schreef: vr 31 december 2021, 18:45
Kapitein Iglo schreef: vr 31 december 2021, 09:09 De “regels” zeggen ook dat je met een HT “moet” beginnen. Op mijn FS gaat het toch makkkelijker…

Maar, om het gevoel te krijgen zijn flats wel aan te bevelen.
Ik ben ook wel begonnen op de HT met de bunnyhop maar nu rij ik veel meer op de FS en daar vind ik de bunnyhop ook leuker om te doen. Ik heb nog nooit op flats gereden dus de bunnyhop doe ik ook met SPD :)

Maar goed, ik ben nu ruim een jaar regelmatig bezig met wat springen en vooral de bunnyhop. Ik moet zeggen dat het er op YouTube makkelijker uit zag dan ik dacht. :oops: Maar na een hoop uren ben ik deze week maar eens gaan stapelen met stammetjes. Resultaat ook maar opgenomen ter lering en vermaak. Na opmeten van de stammetjes bleek dat ze 52cm hoog waren. Al met al dus wel tevreden.

https://youtu.be/2-BmqGq7UDs
Dat is al een mooie hoogte!
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Nette hoogte! Alleen de landing, bruter als deze zie je niet vaak. Een titel als “Trying anything to wreck my back wheel” zou niet mis staan onder het filmpje.

Door de knieën met landen, net als dat je zonder fiets ergens af springt.

Maar de hoogte heb je goed te pakken! :-q
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Anne Jan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 224
Lid geworden op: ma 22 september 2014, 18:32

Daar heb je gelijk in. Techniek is zeker nog te verbeteren. Een stukje lager ging het nog een stuk netter moet ik zeggen.

Er is de afgelopen jaren helaas al het nodige gesneuveld in het leerproces :-{ Ik ben niet zo'n vlotte leerling :(
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ik denk dat je nu wel één van de hogere springers bent op het forum hoor. Dus wat je doet doe je goed, alleen wat meer souplesse.

En zelf vind ik dat als je "netjes" 30 cm haalt dan kan je je in het veld goed redden. Het gaat er tenslotte om dat je er onder het biken wat aan hebt.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Afbeelding
Hóp!

Deze even wat nieuw leven in blazen. We zijn nog steeds bezig - en omdat ik gisteren de nieuwe aandrijflijn even wilde testen, de HT maargepakt. Ik vind het met deze fiets moeilijker dan met de Snowdon, maar het afwisselen is sowieso wel goed. Oh en zo'n Deore 11-speed groep schakelt me toch een partij soepeltjes :o Blijft er ook keurig op liggen tijdens deze fratsen.


Afbeelding

... en touchdown. Nieuwe Revelation even goed op zijn falie geven!

Verder niet echt met de hoogte bezig geweest, wel met uitstrekken. Hierboven begint dat ergens op te lijken. Nu nog leren toepassen op onverwachte, ongeplande momenten op de trails. Bomen zat, nu :winkie:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Kapitein Iglo schreef: do 24 februari 2022, 11:17 Afbeelding
Hóp!

Deze even wat nieuw leven in blazen. We zijn nog steeds bezig - en omdat ik gisteren de nieuwe aandrijflijn even wilde testen, de HT maargepakt. Ik vind het met deze fiets moeilijker dan met de Snowdon, maar het afwisselen is sowieso wel goed. Oh en zo'n Deore 11-speed groep schakelt me toch een partij soepeltjes :o Blijft er ook keurig op liggen tijdens deze fratsen.

Afbeelding
... en touchdown. Nieuwe Revelation even goed op zijn falie geven!

Verder niet echt met de hoogte bezig geweest, wel met uitstrekken. Hierboven begint dat ergens op te lijken. Nu nog leren toepassen op onverwachte, ongeplande momenten op de trails. Bomen zat, nu :winkie:
He top hopper :D Ik zie je afbeeldingen niet.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Hey maar da’s raarrrr. Ik zie ze nu op de telefoon ook niet. Op de computer zojuist wel.

Ga zo ff checken!

Edit: en nu?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Kapitein Iglo schreef: do 24 februari 2022, 18:22 Hey maar da’s raarrrr. Ik zie ze nu op de telefoon ook niet. Op de computer zojuist wel.

Ga zo ff checken!

Edit: en nu?
Yeah . Ik heb beeld. Je bent al bijna gestrekt in de hop :-q doe ik je niet na.

Wat heb je aangepast zodat het beeld wel te zien is.?
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

corex schreef: do 24 februari 2022, 18:38
Kapitein Iglo schreef: do 24 februari 2022, 18:22 Hey maar da’s raarrrr. Ik zie ze nu op de telefoon ook niet. Op de computer zojuist wel.

Ga zo ff checken!

Edit: en nu?
Yeah . Ik heb beeld. Je bent al bijna gestrekt in de hop :-q doe ik je niet na.

Wat heb je aangepast zodat het beeld wel te zien is.?
Lijkt wel vaker mis te gaan bij Google Photos. Ik maak dan de link naar het webalbum even weer onzichtbaar, en dan weer zichtbaar voor iedereen. Werkte nu dus ook weer.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie