Wat is jouw hoogste Bunny Hop?

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

En weer een keertje met de flats, op de fully. Ging best ok! En ja, dat zijn scheenbeschermers onder mijn sokken :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Maar, ik ben toch niet meer de enige die dit oefent of is de rest gewoon veel sneller met zijn progressie en komen die hier niet meer... :o
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Ik oefen te weinig maar 9 april weer een sessie staan waar dit ook aan bod komt. Dus wellicht dan wat beeldmateriaal.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Klitse schreef: wo 2 maart 2022, 17:14 Ik oefen te weinig maar 9 april weer een sessie staan waar dit ook aan bod komt. Dus wellicht dan wat beeldmateriaal.
Ja maar… jij bent al goed, dat telt niet :cry:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Volgens mij ben jij nu zeker één van de hogere hoppers op het forum.

Verder hebben de meeste denk ik weinig plezier in dit soort oefeningen, laat staan het te filmen.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Dan wordt het nu weer tijd voor het opbouwen van daadwerkelijke conditie :D

Maar ik blijf er lol in houden, dus morgen gewoon weer een sessie :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Zeker, in mijn ogen nog steeds de meest ondergewaardeerde techniek die er is. Al word een bunnyhop ook wel steeds minder nodig met de aangelegde parcours en bikeparken.

Maar het is zeker leuk om te doen, zeker met één of twee mede fietsers.

Lukt het je al een beetje om horizontaal te landen?
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Dat is het nou precies. Het is leuk om te oefenen met 2 of 3 fietsmaten. In je eentje is het minder leuk. Zeker als je ook nog eerst een geschikte plek moet zoeken. Dat is denk ik ook de reden dat veel mensen het niet oefenen. Sinds mijn oefenplek niet meer geschikt is (bebouwd) oefen ik ook niet meer zo veel. Ik probeer er wel altijd een aantal gedurende een ritje te doen dus zoek bewust dingen op om overheen of op te hoppen (stoepranden, verkeersdrempels, enz).
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Klitse schreef: di 8 maart 2022, 15:30 Dat is het nou precies. Het is leuk om te oefenen met 2 of 3 fietsmaten. In je eentje is het minder leuk. Zeker als je ook nog eerst een geschikte plek moet zoeken. Dat is denk ik ook de reden dat veel mensen het niet oefenen. Sinds mijn oefenplek niet meer geschikt is (bebouwd) oefen ik ook niet meer zo veel. Ik probeer er wel altijd een aantal gedurende een ritje te doen dus zoek bewust dingen op om overheen of op te hoppen (stoepranden, verkeersdrempels, enz).
Vooral dat laatste is belangrijk, dan hou je de juiste timing goed in je systeem :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

yo-eddy schreef: di 8 maart 2022, 15:32
Klitse schreef: di 8 maart 2022, 15:30 Dat is het nou precies. Het is leuk om te oefenen met 2 of 3 fietsmaten. In je eentje is het minder leuk. Zeker als je ook nog eerst een geschikte plek moet zoeken. Dat is denk ik ook de reden dat veel mensen het niet oefenen. Sinds mijn oefenplek niet meer geschikt is (bebouwd) oefen ik ook niet meer zo veel. Ik probeer er wel altijd een aantal gedurende een ritje te doen dus zoek bewust dingen op om overheen of op te hoppen (stoepranden, verkeersdrempels, enz).
Vooral dat laatste is belangrijk, dan hou je de juiste timing goed in je systeem :-q
Klopt, maar dat is dan vooral belangrijk zodra je het al een beetje kunt. Daarvoor zul je toch echt eerst een paar uur moeten investeren om de initiele hoogte van een stoeprand te halen. En die "drempel" 8) :lol: om dat te gaan oefenen ligt hoger in je eentje. Veel hoger.

Dus mocht iemand graag een keer willen oefenen en wil dat niet alleen doen (en woont ook nog eens een beetje in de buurt), dan kom ik graag een keer samen oefenen. :bier:
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

maverick76 schreef: di 8 maart 2022, 15:22 Zeker, in mijn ogen nog steeds de meest ondergewaardeerde techniek die er is. Al word een bunnyhop ook wel steeds minder nodig met de aangelegde parcours en bikeparken.

Maar het is zeker leuk om te doen, zeker met één of twee mede fietsers.

Lukt het je al een beetje om horizontaal te landen?
Meer geluk dan wijsheid vaak, maar ja, ik kan het al een beetje "sturen" De eerste foto hierboven is een voorbeeldje, daar landde ik horizontaal.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Paul!
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: vr 22 januari 2021, 19:51

Klitse schreef: wo 2 maart 2022, 17:14 Ik oefen te weinig maar 9 april weer een sessie staan waar dit ook aan bod komt. Dus wellicht dan wat beeldmateriaal.
Wat voor sessie heb je gepland staan?

Binnenkort weer zomertijd, dan ook weer de mogelijkheid om na het werk nog wat tijd aan de bunny hops en de wheelies te werken. Afgelopen zondag tijdens een fietsclinic tussendoor ook nog een beetje geoefend, ging verassend goed ondanks dat ik er al maanden nauwelijks aandacht aan besteed had.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Paul! schreef: di 8 maart 2022, 22:33
Klitse schreef: wo 2 maart 2022, 17:14 Ik oefen te weinig maar 9 april weer een sessie staan waar dit ook aan bod komt. Dus wellicht dan wat beeldmateriaal.
Wat voor sessie heb je gepland staan?

Binnenkort weer zomertijd, dan ook weer de mogelijkheid om na het werk nog wat tijd aan de bunny hops en de wheelies te werken. Afgelopen zondag tijdens een fietsclinic tussendoor ook nog een beetje geoefend, ging verassend goed ondanks dat ik er al maanden nauwelijks aandacht aan besteed had.
Met een paar man van het tweakers forum afgesproken bij Koban thuis. Eerst bij hem op het erf een beetje klooien met alle MTB Hoppers en daarna het bos bij Kleef in. De Bunnyhop staat ook op het programma.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Vanochtend weer voor het eerst in maanden even op het industrieterrein gereden.

Toch wel weer leuk.

https://youtu.be/BLe1--w_KcQ
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7384
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Aangaande het praktisch nut op een trail...

Niet hoog en al helemaal niet spectaculair, maar wel het verschil tussen gewoon met 20, 30, <whatever> km/h te kunnen doorrijden en te moeten remmen naar praktisch stapvoets.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

cheeta schreef: zo 13 maart 2022, 21:59 Aangaande het praktisch nut op een trail...

Niet hoog en al helemaal niet spectaculair, maar wel het verschil tussen gewoon met 20, 30, <whatever> km/h te kunnen doorrijden en te moeten remmen naar praktisch stapvoets.
Dat dus.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Plaats reactie