Wat is jouw hoogste Bunny Hop?

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Dit was eerste keer met klikpedalen, maar of ik die blijf gebruiken weet ik nog niet. Misschien nog maar even dooroefenen op flats.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Mrfrank
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 12:41
Mijn mountainbike: Carbonda FM936

Gisteren op een pijnlijke manier achter gekomen dat een bunnyhop met flat pedals een iets andere techniek vergt dan met clips... Gevolg is een fijne afdruk in m'n scheenbeen :-{ ... Dus maar opnieuw oefenen, kom nu net een stoeprandje op :evil:
My Canyon Stoic VERKOCHT !
My Carbonda FM 936
Canyon Torque AL 2022
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05



Ik vind dit altijd wel een bekijkenswaardige. Maar, het vergt eigenlijk helemaal geen andere techniek. Wat je nu waarschijnlijk merkt is dat je op een of andere manier toch smokkelt door je clips. Misschien doe je alleen nog een Engelse hop...?

Hou vol!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Mrfrank schreef: wo 19 mei 2021, 11:27 Gisteren op een pijnlijke manier achter gekomen dat een bunnyhop met flat pedals een iets andere techniek vergt dan met clips... Gevolg is een fijne afdruk in m'n scheenbeen :-{ ... Dus maar opnieuw oefenen, kom nu net een stoeprandje op :evil:
Denk dat je toch smokkelde dan met de SPD, bij de juiste techniek merk je dat je eigenlijk bijzonder weinig met je voeten doet, heb vorig jaar dit filmpje gemaakt om dat te illustreren. https://www.youtube.com/watch?v=sYCijYLaJpY
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mrfrank
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 12:41
Mijn mountainbike: Carbonda FM936

Ja ik weet wel zeker dat ik smokkelde met mijn SPD pedalen... Gisteravond weer aan het oefenen geweest en het gaat al weer een stuk makkelijker. Had nog wel even scheenbeen angst :lol:

Blijven oefenen is het devies..!
My Canyon Stoic VERKOCHT !
My Carbonda FM 936
Canyon Torque AL 2022
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Goed bezig!

Hier gisteren ook weer bezig geweest. De uitdaging blijft toch om te strekken en het stuur naar de heupen te krijgen. Inmiddels wel weer hoger aan het springen, en dat gaat dus makkelijker dan voorheen. Dus toch wat verzinnen om dat strekken erin te krijgen. Oefenen, oefenen, oefenen... en terug naar flats, dat geeft even wat meer zekerheid bij het oefenen, zeker als ik nog verder achter mijn zadel kom.

Nu op 45cm. Maar het kost me wel wat dozen zo dus ik ga maar iets verzinnen met wat latten of skistokken met lijmklemmen en een touwtje ofzo.

Afbeelding

Afbeelding

Filmpje 45cm
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Volgens mij heb ik net voor het eerst een bunny hop gedaan op de correctie manier. Ik wis dat ik last had met de juiste techniek om het voorwiel omhoog te brengen waardoor ik niet goed uit kwam met de volgende beweging. Sinds ik ben begonnen met de manual machine te oefenen had ik hem net ineens te pakken. :-q

Eerste stukje billen naar beneden en dan naar achter (de L-vorm) en vervolgens de stokstaart en voila! Een perfecte hop! :winkie:
Hoogte was nog lang niet wat het moest zijn maar de moeite die ik deed leek ineens een factor 10 minder.
Daarna met mij enorme entausiasme gelijk nog een keer en voila! 5 putten in mijn scheen 8) :lol:

Maar weer snel verder oefenen binnenkort.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Patrick_V schreef: do 20 mei 2021, 21:05 Volgens mij heb ik net voor het eerst een bunny hop gedaan op de correctie manier. Ik wis dat ik last had met de juiste techniek om het voorwiel omhoog te brengen waardoor ik niet goed uit kwam met de volgende beweging. Sinds ik ben begonnen met de manual machine te oefenen had ik hem net ineens te pakken. :-q

Eerste stukje billen naar beneden en dan naar achter (de L-vorm) en vervolgens de stokstaart en voila! Een perfecte hop! :winkie:
Hoogte was nog lang niet wat het moest zijn maar de moeite die ik deed leek ineens een factor 10 minder.
Daarna met mij enorme entausiasme gelijk nog een keer en voila! 5 putten in mijn scheen 8) :lol:

Maar weer snel verder oefenen binnenkort.
Ik ken dat gevoel, heel fijn :D
Gebruikersavatar
P@trick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 14:37

MarkMeisner schreef: vr 21 mei 2021, 08:40
Patrick_V schreef: do 20 mei 2021, 21:05 Volgens mij heb ik net voor het eerst een bunny hop gedaan op de correctie manier. Ik wis dat ik last had met de juiste techniek om het voorwiel omhoog te brengen waardoor ik niet goed uit kwam met de volgende beweging. Sinds ik ben begonnen met de manual machine te oefenen had ik hem net ineens te pakken. :-q

Eerste stukje billen naar beneden en dan naar achter (de L-vorm) en vervolgens de stokstaart en voila! Een perfecte hop! :winkie:
Hoogte was nog lang niet wat het moest zijn maar de moeite die ik deed leek ineens een factor 10 minder.
Daarna met mij enorme entausiasme gelijk nog een keer en voila! 5 putten in mijn scheen 8) :lol:

Maar weer snel verder oefenen binnenkort.
Ik ken dat gevoel, heel fijn :D
Herkenbaar ja :winkie:
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Wellicht een tip die ik vorige keer meekreeg van Maverick. Schroef je rebound open/dicht voor een maximale pop.

Ik heb sinds gister een nieuwe vork, een DVO Sapphire en vergeleken met mijn oudere RS Gold 35 RL heeft deze wél een goed werkende rebound en dat scheelt echt een hoop.

Het voorwiel komt een heel stuk makkelijker de lucht in. Nadeel is natuurlijk wel dat je daarmee de eventuele fijne instellingen van je vork aanpast.
Paul!
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: vr 22 januari 2021, 19:51

Hier zijn mijn bunny hop (en vooral veel wheelie) pogingen: https://youtu.be/H396NwySfYc

Ben niet ontevreden en het is best nuttig om jezelf terug te zien om de techniek te verbeteren. Ik krijg de indruk dat mijn aanvalshouding net voor de bunny hop te ver naar voren ligt. Volgende keer even op letten.

Iemand nog tips n.a.v. deze bunny hops?
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Paul! schreef: za 22 mei 2021, 10:37 Hier zijn mijn bunny hop (en vooral veel wheelie) pogingen: https://youtu.be/H396NwySfYc

Ben niet ontevreden en het is best nuttig om jezelf terug te zien om de techniek te verbeteren. Ik krijg de indruk dat mijn aanvalshouding net voor de bunny hop te ver naar voren ligt. Volgende keer even op letten.

Iemand nog tips n.a.v. deze bunny hops?
Je eerste aanzet meer naar achteren doen ipv omhoog
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Nou, lekker dan. Gisteren weer een sessie gedaan. Ging. Voor. Geen. Meter. Misschien komt het omdat we ook aan het oefenen zijn met een manual machine waardoor ik nu teveel focus op het naar achteren hangen om dat voorwiel omhoog te krijgen, maar feit is dat ik gewoon liep te klooien gisteren. Gauw maar opnieuw doen, dit ging nergens over. En die manual machine maar even met rust laten, ik heb liever een "okay" bunnyhop dan een "okay" manual.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Kaasopjepannenkoek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 15 november 2018, 14:55
Mijn mountainbike: Vitus Sentier VRS

One step forward, two steps back.
Niet te hard zijn voor jezelf. Je zult, vrees ik, ook gewoon moeten accepteren dat er dagen tussen zitten dat het niet echt lekker gaat of gewoon niet wil (is voor mij heel normaal iig). Die consistentie erin krijgen vereist gewoon ontzettend veel uren oefenen. En met zo'n techniek geldt gewoon: don't use it, lose it. Als het nog niet helemaal in je systeem zit dan raak je het gevoel snel kwijt als je het een dikke week niet doet.
Die manual is denk ik wel een hele goeie om te oefenen, aangezien het de basis van de bunny hop is. Dus het vult elkaar mooi aan. Gewoon doorgaan met het oefenen van beide technieken. Het gaat hier om de hele lange adem 😉🤘🏻
Juh!
Kaasopjepannenkoek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 15 november 2018, 14:55
Mijn mountainbike: Vitus Sentier VRS

Bijna een maand verder kapitein! Nog aan het oefenen geweest?
Juh!
Plaats reactie