Wat is jouw hoogste Bunny Hop?

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

yo-eddy schreef: ma 14 maart 2022, 15:14
MVMVML schreef: ma 14 maart 2022, 15:09

Netjes. Doe ik je niet na.

Ik moet eerlijk zijn dat dat consequent oefenen van zo iets ik veel vermoeiender vind dan een paar uur fietsen :-{
Wel jammer, want het is echt wel handig om goed te kunnen.
Weet eigenlijk niet of je altijd op je Downhill bak rijdt maar met een HT ben je sneller geneigd om op de gewone rondjes even je fiets over een worteltje oid te hoppen gewoon omdat 't sneller en efficienter is. Neem aan dat je met zo'n DH bak gewoon over de meeste oneffenheden heen walst.
Nee natuurlijk rijd ik in NL niet op die DH-bak.
Altijd op de Canyon Torque dan. :winkie:
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

MVMVML schreef: ma 14 maart 2022, 16:00
yo-eddy schreef: ma 14 maart 2022, 15:14

Weet eigenlijk niet of je altijd op je Downhill bak rijdt maar met een HT ben je sneller geneigd om op de gewone rondjes even je fiets over een worteltje oid te hoppen gewoon omdat 't sneller en efficienter is. Neem aan dat je met zo'n DH bak gewoon over de meeste oneffenheden heen walst.
Nee natuurlijk rijd ik in NL niet op die DH-bak.
Altijd op de Canyon Torque dan. :winkie:
Heb ik even moeten googelen ...... quote van de site van Canyon over de Torque
Deze fietsen kunnen gebruikt worden door technisch vaardige en ervaren rijders op zeer uitdagend en extreem steil terrein met veel obstakels. In deze categorie wordt rekening gehouden met grote sprongen en veelvuldig gebruik in bikeparks en op downhill parcoursen. Het is essentieel deze fietsen na iedere rit te controleren op eventuele schade. Doorrijden met beschadigde onderdelen kan leiden tot zware ongelukken. Bovendien dienen veiligheidsrelevante onderdelen regelmatig vervangen te worden. Het dragen van beschermende kleding is absoluut essentieel. Deze categorie omvat full suspension bikes met grote veerweg en dirt bikes.
Dus IK heb hierbij besloten dat je 'm in MOET ruilen voor een Stoic zodat je met dat luie kadaver een beetje verplicht bent om wat meer te springen :winkie: ....... thank me later ........ :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

yo-eddy schreef: ma 14 maart 2022, 16:30
MVMVML schreef: ma 14 maart 2022, 16:00
Nee natuurlijk rijd ik in NL niet op die DH-bak.
Altijd op de Canyon Torque dan. :winkie:
Heb ik even moeten googelen ...... quote van de site van Canyon over de Torque
Deze fietsen kunnen gebruikt worden door technisch vaardige en ervaren rijders op zeer uitdagend en extreem steil terrein met veel obstakels. In deze categorie wordt rekening gehouden met grote sprongen en veelvuldig gebruik in bikeparks en op downhill parcoursen. Het is essentieel deze fietsen na iedere rit te controleren op eventuele schade. Doorrijden met beschadigde onderdelen kan leiden tot zware ongelukken. Bovendien dienen veiligheidsrelevante onderdelen regelmatig vervangen te worden. Het dragen van beschermende kleding is absoluut essentieel. Deze categorie omvat full suspension bikes met grote veerweg en dirt bikes.
Dus IK heb hierbij besloten dat je 'm in MOET ruilen voor een Stoic zodat je met dat luie kadaver een beetje verplicht bent om wat meer te springen :winkie: ....... thank me later ........ :bier:
Pardon, ik heb helemaal geen Torque maar een Neuron :lol:
En dat is, zeker in de uitvoering die ik heb, een opgevoerde XC fiets :winkie:
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Vooruit, kom je weer goed mee weg :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

aurelius schreef: ma 14 maart 2022, 10:03We zoeken in de buurt gewoon de meest technische paadjes op, en een week of een paar weken later stoppen we zo’n passage er weer in, onze kilometers maken.
Ofwel tegen de tijd dat je het weer rijdt kun je in veelal opnieuw kijken hoe het erbij ligt, wat heel efficient gaat zijn om je lijn te optimaliseren en/of het tempo omhoog te krijgen...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

30-35cm over een boomstam heen vandaag. :-q Vanuit hier maar verder perfectioneren om hoger te komen.

Slomo: https://www.pinkbike.com/video/550516/

Afbeelding

Ook toegepast op een kleine 'drop'

Afbeelding

https://www.pinkbike.com/video/550519/
https://www.pinkbike.com/video/550518/
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1580
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

:-q Mooi filmpje trouwens! (En ai: hier nog een hoop te leren...)
carbon bike, titanium collarbone...
gzmnc
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 11 oktober 2023, 19:45
Mijn mountainbike: Privateer 161; YT Tues Uncaged 11

Met een BMX toen ik nog jong was kon ik ongeveer 50cm. 30cm lijkt mij nu moeilijk met een mtb :lol:
Plaats reactie