Zaltbommel, Almere of evt. Spaarnwoude?

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
TjerkB
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 29 november 2019, 16:57

Beste Bikers,

Half december wil ik naar een bikepark toe om drops e.d. te oefenen. Is Zaltbommel of Almere hiervoor interessant? Ik woon in Driebergen dus Spaarnwoude kan ook maar is wel een stukje verder.

Ik ben benieuwd of iemand advies heeft.

Groeten,

Tjerk
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Om het nog ingewikkelder te maken: je kan ook nog naar Wageningen: http://www.wilddukes.nl/

Als afstand van Driebergen de doorslag geeft....
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Bij Wijchen liggen er ook. :) (ook kleinere hoor :winkie:)
Daarnaast heb je naast bikepark utrecht ook nog een route met wat kleine dropjes en een lichte rockgarden.
Cannibal
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: di 2 december 2003, 00:11

Zaltbommel of Almere ken ik niet. In Spaarwoude heb je in het bikepark eigenlijk maar twee drops; die van het lifthuisje en een wat lagere drop in het bos. Verder ligt er natuurlijk wel alles om aan je skills te werken; berms, jumps, rockgarden, enz.

Puur oefenen van drops (timing, landen op twee wielen) doe je m.i. het makkelijkst op straat van een trap of ledge. Dit vertaalt zich dan vervolgens weer makkelijk naar drops die je op de trails tegen komt.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Bij het Doornse gat is ook wel wat te droppen. Van jou op fietsafstand.

Ik ben dit weekend daar in de buurt, "drop" me anders even een pb als je even samen wil klooien ergens in dat weekend.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Plaats reactie